Iparági szakértők szerint újabb ellátási válság veszélyezteti Németország gépiparát, azon belül is autóiparát. A gondokat a koronavírus-járvánnyal ellentétben nem globális termelési sokkok, hanem a kínai kormány exportkorlátozásai idézik elő, a Handelsblatt legfrissebb mélyelemzése azonban inkább a német gazdaság elmúlt évtizedes stratégiáját hibáztatja a kialakult helyzetért. A gondok forrása a Kínával szemben fennálló nagy mértékű beszállítói függőség, amely kiszolgáltatottá teszi az iparágat a geopolitikai és kereskedelempolitikai konfliktusoknak. Iparági elemzők szerint bár a függőség középtávon csökkenthető (és vannak is erre utaló jelek), az európai autógyártás rövid távon teljesen ki van téve a nyersanyagellátási sokkoknak. Ez pedig nemcsak Németország, de hazánk számára is kifejezetten rossz hír, legfontosabb külkereskedelmi partnerünk válsága (és külkeresletének visszaesése) ugyanis a hazai növekedést is tartósan fékezheti.
Németország az elmúlt két évtizedben főként csúcstechnológiájú iparának (azon belül is gépiparának, autóiparának) köszönhette dinamikus gazdasági növekedését, az elmúlt években azonban a szektort sújtó problémák lényegében recesszióban tartották az országot. A szakértők konszenzusos véleménye szerint a probléma a Kínával szemben kialakult túlzott külkereskedelmi...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Az előfizetés a következőket tartalmazza:
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés