Az eseményen Nyírő József nyitóbeszédében elsősorban arra hívta fel a hallgatóság figyelmét, hogy a koronavírus-járvány egy olyan időszakban jelent meg váratlanul és okozott sokkhatást az iparági szereplőknek, amikor azoknak az új technológiákra történő átállás már eleve hatalmas kihívásokat eredményezett. A Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségének elnöke egyben rámutatott arra, hogy elképesztő sebességgel zajlanak az átalakulások az autóiparban, az elektromos autózás és a digitalizáció feltartóztathatatlanul tör előre. Ezt pedig minden magyarországi iparági szereplőnek tudomásul kell venni, ezekre a változásokra időben fel kell készülnie.
Nyírő József hangsúlyozta, hogy az iparági szereplők és a különböző országok kormányai sorra hozzák azokat az üzleti, politikai döntéseket, amelyek felgyorsítják majd az elektromobilitás elterjedését, a kizárólag belsőégésű motorral szerelt járművek piacvesztését a következő években. Konkrét példaként említette a Volkswagen csoportot, amely a világ legnagyobb autógyártójaként nem 60 (durván 21 600 milliárd forint), hanem 73 milliárd eurót (durván 26 280 milliárd forint) tervez elkölteni a rendelkezésére álló 150 milliárd eurós (durván 54 000 milliárd forint) keretéből az elektromos- és önvezető autózásra, valamint a digitalizációra a következő öt évben.
Legalább ennyire fontos volt véleménye szerint Carlos Tavares szereplése is a Reuters Automotive Summit konferencián, ahol a PSA csoport vezére kijelentette, nem költenek már több pénzt a belsőégésű motorok fejlesztésére. Kiemelte a BMW is komoly lépésekre szánta rá magát annak érdekében, hogy felgyorsítsa az elektromos autózására történő átállást a globális gyártóhálózatában. Nyírő József beszélt arról is, hogy az európai akkumulátorgyártással kapcsolatban is több fontos bejelentés látott napvilágot az elmúlt hetekben.
A cikk legfontosabb megállapításai
- Elképesztő sebességgel zajlanak az átalakulások az autóiparban
- Ezekre a változásokra időben fel kell készülnie a magyar autóiparnak
- A termelés súlypontjává egyre inkább Kelet- és Közép-Európa válik
- A régiónkban előbb-utóbb 30-40 százalékos kapacitásbővítések lesznek
- Azok a szereplők, akik nem lesznek képesek elektromos autókhoz alkatrészeket gyártani, rövid időn belül elveszíthetik a piacaikat
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!