mercedes-benz eqb nyitó
Globál

Íme a Mercedes-Benz EQB, Magyarország első elektromos autója a világnak

A kecskeméti Mercedes-gyár és a magyar autógyártás jövője szempontjából is kivételesen fontos bemutatóra került sor vasárnap: Sanghajban a világ megismerhette a Mercedes-Benz EQB-t, azt a hétüléses kivitelben is kapható kompakt SUV-t, amely az első sorozatgyártott elektromos autó lesz Magyarországon.

A Daimler érezhetően ritmust váltott, rohamléptekben dolgozza le hátrányát az elektromos autózásban, ami nem véletlen. A nemrég meghirdetett hosszú távú stratégia sikere, a kitűzött célok elérése szempontjából ugyanis kiemelten fontos az elektromobilitásra történő minél gyorsabb átállás. A vállalat a tervek szerint 20 elektromos és 25 plug-in hibrid modellt dob majd piacra 2030-ig. A tisztán elektromos meghajtású modellek közül a kompakt EQA, a középkategóriás EQC SUV és az EQV személyszállító már elérhető a szalonokban. A héten pedig bemutatkozott a Mercedes-Benz EQS, amellyel a vállalat egyértelművé tette, hogyan is képzeli el az elektromos autózásra épülő jövőjét, amelyben a minél magasabb értékesítési darabszámok hajhászása helyett a nyereségesebb működés elérése és a tehetős vásárlók igényeinek legmesszemenőbb kielégítése kap főszerepet. 

Az újdonságok bemutatása vasárnap, a Sanghaji Autószalon első sajtónapján folytatódott. A világ megismerhette a Mercedes-Benz EQB kompakt SUV-t, amely a magyar autóipar számára is kiemelten fontos, ez lesz az első tisztán elektromos autó, amelyet hazánkban, Kecskeméten is gyártanak majd.

mercedes-benz eqb nyitó

Íme a Mercedes-Benz EQB

Kínában egy 292 lóerős, AMG Line kivitelű Mercedes-Benz EQB debütált. Európában már a piaci bevezetés kezdetekor elérhető lesz többféle hajtáslánc különböző teljesítménnyel, első- és összkerékhajtással és akár 272 lóerő feletti teljesítménnyel is a gyártó ígérete szerint.

Az európai piacon egy 66,5 kWh-s nettó kapacitású akkumulátorral szerelik majd a modellt, amely a Daimler kamenzi (Németország) és jawori (Lengyelország) gyárában készül. Később egy különösen nagy hatótávú verzió is érkezik az ígéretek szerint. Az európai EQB 350 4MATIC vegyes áramfogyasztása a valóságos felhasználáshoz közelebb álló WLTP norma szerint 19,2-18,1 kWh/100 kilométer, amellyel akár 419 kilométeres hatótáv megtételére is képes lesz egyszeri feltöltéssel.

mercedes-benz eqb oldal

Az új EQB hossza 4684 milliméter, szélessége 1834 milliméter, magassága pedig 1667 milliméter. Az EQA technológiájára épülő típus a GLB méreteivel rendelkezik majd. A hosszú tengelytávolság (2829 milliméter) különösen tágas és jól variálható belső teret biztosít, amelyben egy harmadik üléssor is helyet kaphat.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Mercedes-Benz EQB elérhető lesz hétüléses változatban is.

A csomagtér is kimondottan tágas: alaphelyzetben 495 vagy 465 (hét ülés esetén) literes, amelyet 1710 vagy 1620 literig lehet bővíteni. A második üléssor dőlésszögét már alapfelszerelésként több lépésben lehet állítani, opcionálisan pedig 140 milliméteres hosszirányú mozgathatóságot is kapunk. Ez lehetővé teszi a csomagtartó térfogatának 190 literes növelését.

mercedes-benz eqb üléssor

A német mérnökök természetesen az EQB esetében is mindent megtettek annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb hatótávolságot biztosítsák. Ennek eredményeként az új modell esetében 0,28-as légellenállási együtthatót sikerült elérni, amelyhez 2,53 m2-es homlokfelület társul. Az aerodinamikát a felül zárt hűtőrendszer, az optimalizált lökhárítók, a szinte teljesen zárt alváz és az optimalizált Aero-kerekek erősítik.

Az EQB esetében a navigáció az alapfelszereltség része, a modell elektromos intelligenciája pedig hozzájárul a gondtalan autózáshoz. Az ECO Assist például a navigáció, a táblafelismerő asszisztens és a jármű többi érzékelőjének adatai alapján segíti az optimális rekuperációt, tovább növelve a hatótávot.

mercedes-benz eqb hátsó negyed

Az EQB tölthető otthon vagy a nyilvános töltőállomásokon a fedélzeti töltő segítségével, akár 11 kW-tal is váltóáramról. Egyenáramú (DC) gyorstöltéssel pedig a töltés sebessége jelentős mértékben fokozható:

az akár 100 kW-os töltésnek köszönhetően mindössze 30 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra az akkumulátor.

A Mercedes me Charge jelenleg a világ legnagyobb töltési hálózatát fogja össze: 31 országban több, mint 500 ezer töltőállomásról vételezhetnek a tulajdonosok áramot, integrált fizetéssel és egyszerű számlázással. A legzöldebb vásárlók igényeit kiszolgálva ráadásul a Mercedes-Benz garantálja azt is, hogy a felhasznált energia megújuló áramforrásból kerül vissza a rendszerbe.

mercedes-benz eqb töltés

Az EQB-ben a vezető előtt húzódó szélesvásznú képernyő egybeolvasztja a műszercsoportot és a központi rendszert, amelyen a Mercedes-Benz MBUX központi rendszere fut.

mercedes-benz eqb belső tér uj

Rendkívül fontos az új Mercedes-Benz EQB Kecskemétnek és Magyarországnak

Az EQB gyártását a kínai piac számára a pekingi BBAC német-kínai vegyesvállalat végzi, a globális piacra viszont a Mercedes-Benz kecskeméti gyára termel majd.

Ahogy arról korábban már beszámoltunk, az EQB lesz az első teljesen elektromos autó, amelyet sorozatgyártásban Magyarországon állítanak elő. Az új modell jól kiegészíti majd a plug-in hibrid hajtásláncokkal felszerelt CLA és CLA Shooting Brake, illetve a néhány héttel ezelőtt indult plug-in hibrid A-osztály gyártási portfólióját.

Ahhoz, hogy az EQB gyártása megvalósulhasson hazánkban, mintegy 50 milliárd forintos beruházásra volt szükség Kecskeméten, amelyből akkori árfolyamon 35,5 milliárd forintot a Daimler állt, a fennmaradó 15 milliárd forintot pedig a magyar állam tette hozzá. Az új modell érkezése miatt a Mercedes-Benz egy karosszériaüzemet épített Kecskeméten, egyben megkezdte a magyar telephely technológiai felkészítését az EQB gyártására. A mostani eseményen kiderült, ezek az előkészületi munkák már előrehaladott állapotban vannak, amelynek köszönhetően várhatóan a tömeggyártás 2021 őszén, a tervek szerint elindulhat Magyarországon.

Ki kell emelni, hogy több szempontból is fontos a kecskeméti üzem számára, hogy az új plug-in hibrid modellek után egy tisztán elektromos autó gyártása is elkezdődik hamarosan. Egyrészt bizonyítja, hogy a gyártósor valóban alkalmas arra, hogy a belsőégésű motorokkal szerelt autók mellett alternatív meghajtású járműveket is készítsenek rajta, amelyről elsőként a Portfolio számolt be 2018-ban. Másrészt a most bemutatott Mercedes-Benz EQB jól mutatja, hogy a Daimler menedzsmentje valóban hosszú távon tervez a kecskeméti üzemmel. A részben vagy teljesen elektromos autók a szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások miatt egyre fontosabb szerepet kapnak majd a gyártók értékesítési flottáján belül. Az egyes szereplők, így a Mercedes-Benz is, igyekszik a vásárlóit az alternatív meghajtású modelljeik irányába terelni annak érdekében, hogy sikerüljön faragniuk az átlagos flottaszintű szén-dioxid-kibocsátásukon. Ennek hiányában ugyanis jelentős büntetések megfizetésére kényszerülhetnek hamarosan.

Látni kell ugyanakkor azt is, hogy a világban hatalmas harc folyik az egyes gyártóbázisok között azért, hogy ki állíthat elő tisztán elektromos autókat. Ez nem magától értetődő dolog, hanem kiváltság, amelyért a kecskeméti operáció keményen megdolgozott.

A Daimler döntésében, a Mercedes-Benz EQB hazai gyártásban, amellyel tovább erősödött a kecskeméti üzem pozíciója a globális gyártóhálózaton belül, több fontos tényező is szerepet játszott:

  1. Nálunk működik a világ egyik legmodernebb Mercedes-gyára, ahol a termeléshez kapcsolódó költségek szintje relatíve alacsony, ráadásul az adózási környezet is rendkívül kedvező
  2. A magyar operáció nagyon jól teljesített az utóbbi években. A koronavírus-járvány, a kihívásokkal teli működési környezet sem vetette vissza érdemben a kecskeméti gyár teljesítményét tavaly

Természetesen mindez nagyon jó hír Magyarország számára, amelynek gazdaságában kiemelt szerepet játszik az autóipar, az autógyártás. A világban ugyanis brutális verseny folyik a gyártókapacitások újraelosztásáért, a Mercedes-Benz EQB gyártásának elnyerése pedig jól mutatja, hogy hazánknak megvannak az eszközei ahhoz, hogy fontos csatákat nyerjen ebben a kiélezett harcban.

Címlapkép forrása: Mercedes-Benz

vakcina oltás oltatás koronavírus
románia
kreml kremlin oroszország moszkva vlagyimir putyin
frankfurt
ausztria koronavírus maszk
koronavirus elrejelzes
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2021-06-01
HR Revolution 2021
2021-06-03
Financial and Corporate IT 2021
2021-06-08
FM & Hybrid Office 2021
2021-06-09
Hitelezés 2021
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu

Üzleti modellező

Üzleti modellező

Hitelkockázati modellező

Hitelkockázati modellező
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-tal elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
Online előadás
Megnézzük hogy épül fel, és miként kell értelmezni az általa mutatott értékeket.
románia