Jörg Burzer_Végleges Címlapkép
Globál

Hatalmas kihívás előtt a kecskeméti Mercedes-gyár - A következő hetekben fontos bejelentések jöhetnek

A Mercedes-Benz EQB gyártásának előkészítése, felpörgetése kihívást jelent a kecskeméti üzem számára, amelyet tökéletesen teljesíteni fognak - jelentette ki Jörg Burzer egy exkluzív kerekasztalbeszélgetésen, a Portfolio kérdésére válaszolva. A Mercedes-Benz AG igazgatósági tagja, termelési és ellátási láncért felelős vezetője beszélt arról is, hogy Magyarország az egyik alappillére a kompaktautó-gyártásnak a vállalat globális termelési hálózatán belül. És megtudtuk azt is, hogy már javában keresik a megoldásokat, amelyekkel biztosítják a Mercedes-Benz akkumulátoraiba kerülő cellák előállítását.

A globális chiphiány a Daimler működésére is kedvezőtlen hatással van, milyen intézkedéseket hoztak a probléma kezelésére?

Ahogy a versenytársainknak és mindenkinek az autóiparban, hatalmas kihívást okoz számunkra is a globális félvezetőhiány. A jelenség a harmadik negyedévben különösen kedvezőtlen hatással van a működésünkre. Ebben fontos szerepet játszik az is, hogy a globális chiphiány tovább súlyosbodott, miután a koronavírus ázsiai terjedése miatt fontos félvezetőgyártók kényszerültek a termelésük leállítására Malajziában. Ugyanakkor bízunk abban, hogy a negyedik negyedév már remélhetőleg stabiltást hoz ebben a tekintetben.

A kialakult helyzet kezelésében hatalmas szerepe van a rugalmasságnak, legyen szó akár a humán erőforrás menedzseléséről, logisztikai, vagy éppen termelési döntésekről, amelyeket van, hogy egyik hétről a másikra kell meghoznunk.

A folyamatos termelés biztosítása szempontjából kiemelten fontos a beszállítóinkkal való rendkívül szoros együttműködés.

A félvezetőgyártók jelentős, 10-20 százalékos áremelésre készülnek, drágulhatnak ennek hatására az új autók?

Az árazási stratégiánkat számos tényező határozza meg, mint például a járműveink iránt mutatkozó globális kereslet. A világban tapasztalható chiphiány, a félvezetők ára csupán egyetlen szempont.

A Daimler bejelentette, a globális chiphiány hatására jelentősen csökkenhet az eladása a harmadik negyedévben. Átlagosan mekkora visszaesésre számít a termelésben, hogyan érinti ez a magyar operációt?

Általánosságban elmondható, hogy a globális chiphiány hatással van a teljes gyártóhálózatunkra, azon belül pedig az egyes gyáraink termelésére.

Ugyanakkor nagyon örülök annak, hogy urai vagyunk a helyzetnek.

Ennek köszönhetően teljes erőbedobással koncentrálhatunk a legújabb elektromos modelljeink gyártásba történő bevezetésére, termelésük felfuttatására. Ebből a szempontból kiemelten fontos az új EQS modellünk, melynek gyártása a németországi Sindelfingenben zajlik és az EQB modellünk, amely a kecskeméti Mercedes-üzemben készül majd.

Milyennek látja a kecskeméti Mercedes-Benz-gyár helyzetét a globális gyártóhálózaton belül?

A kecskeméti az egyik legmodernebb Mercedes-gyár az egész világon, ahol egyazon gyártósoron készülhetnek különböző hajtáslánccal szerelt járművek.

Igazi sarokköve a termelésünknek, ahol a belsőégésű és hibrid modellek mellett hamarosan megkezdődik a tisztán elektromos meghajtású EQB gyártása is.

A magyar operáció, amely kiemelt szerepet tölt be a kompakt autóink előállításában, igazi példaképként szolgálhat más gyártóbázisainknak is, ami a fenntarthatóságot és a termelés digitalizálást illeti.

Mindebben kulcsszerepet játszik a kiváló kecskeméti csapat.

Ahogy ön is említette, hosszú előkészület után elkezdődik Kecskeméten a tisztán elektromos meghajtású Mercedes-Benz EQB gyártása. Hogyan pörög majd fel az új modell termelése, várhatóan a gyártás hány százalékát adja majd 2022-ben?

Hagyományosan nem kommunikáljuk a gyártásra vonatkozó várakozásainkat telephelyekre lebontva. Azt ugyanakkor elmondhatom, hogy a kecskeméti gyár esetében is jelenleg a legfontosabb feladatunk a tisztán elektromos modellünk gyártásának felfuttatása és itt utalnék megint a rugalmasságra.

Egészen biztos vagyok abban, hogy az EQB egy rendkívül sikeres modell lesz, amely iránt hatalmas kereslet mutatkozik majd. A várhatóan magas vásárlói igényekre pedig rendkívül rugalmasan tudunk majd reagálni a gyártás tekintetében.

Tervezik más tisztán elektromos modell gyártását is Magyarországon?

A magyar operáció legfontosabb feladata most az elektromos EQB gyártásának előkészítése, felpörgetése.

Ez egyben kihívást is jelent a kecskeméti üzem számára, amelyet ugyanakkor tökéletesen teljesíteni is fognak.

Reálisnak tartja azt, hogy Kecskemét a kompakt elektromos Mercedesek legfontosabb gyártóbázisává válik a világon?

Úgy gondolom, hogy Magyarország az egyik alappillére a kompaktautó-gyártásnak a Mercedes-Benz globális termelési hálózatán belül. Kecskemét kiemelten fontos az EQB gyártása szempontjából, de ugyanennyire fontos a rastatti üzemünk is, ahol a szintén kompakt szegmensben versenyző EQA elektromos modellünk készül. Az elektrifikációs stratégiánk megvalósítása szempontjából mindkét gyár kiemelkedően fontos és én nagyon örülök annak a közös munkának, amelynek a keretében megosztják egymással a gyártásban megszerzett tudásukat, tapasztalataikat.

A Daimler dedikált célja, hogy éves szinten 200 GWh akkumulátorgyártó-kapacitást építsen ki. A tervek között nyolc akkumulátorgyár felépítése szerepel. Elképzelhetőnek tartja, hogy az egyik Magyarországon létesüljön?

Ezzel kapcsolatban több hírrel is szolgálunk majd az előttünk álló hetekben. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy végleges döntés még nem született.

A helyszínek kiválasztásakor sok múlik majd azon, hogy milyen együttműködési megállapodásokat tudunk kötni.

Amennyiben Magyarország úgy döntene, hogy saját akkumulátorgyárat épít, a Daimler ebben partner lenne, beszállnának a beruházásba?

Egy ilyen döntés több tényező függvénye, nagyban befolyásolja a stratégiai és üzleti együttműködés keretrendszere. Fontos ugyanakkor elkülönítenünk egymástól az akkumulátorcella-gyártást és magának az akkumulátornak az előállítását. A globális akkumulátorgyártó-hálózatunk már létrejött, és a gyártást folyamatosan indítjuk be a gyárainkban. A cellák előállítása gyártási szempontból is eltérő feladat, és ahogy már említettem, ezzel kapcsolatban újabb információkkal szolgálunk majd a következő hetekben.

minimálbér
vlagyimir putyin
vlagyimir putyin
maszk
covid koronavírus maszk getty stock
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2021.11.18
Portfolio Property Awards 2021
2021.12.09
Agrárszektor Konferencia 2021
2021.11.18
Global trends in Banking 2021
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu

Portfóliókezelő menedzser

Portfóliókezelő menedzser
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-tal elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
Online előadás
Vételi és eladási zónákat azonosítunk, melyek a trendekkel kiegészítve szuper hatékony párost alkotnak.
csehország prága