Előfizetői tartalom

Kínai elektromos autók áraszthatják el a piacot - Izgalmas előrejelzés látott napvilágot

Megállíthatatlanul tör előre az elektromos autózás Kínában, köszönhetően a vásárlóknak, amelyek körében egyre népszerűbbek a plug-in hibrid és az akkumulátorral szerelt tisztán elektromos meghajtású modellek. Az S&P Global Mobility előrejelzése szerint az elektromos autók további térnyerése borítékolható a világ legnagyobb autópiacán, 2030-ra az elektromos autók gyártása közel megháromszorozódik majd. A helyi értékesítés felfutása mellett pedig egyre több Kínában gyártott elektromos járművet exportálnak majd külföldre.

Az S&P Global Mobility anyagában kiemeli, Kínában korábban a kormányzati ösztönzőpolitika volt a meghatározó mozgatórugója az elektromos autózás növekvő térnyerésének, mostanra viszont ez a helyzet megváltozott. A támogatások segítségével mesterségesen felduzzasztott keresletet felváltotta az organikus kereslet, a vásárlók ugyanis egyre szívesebben választanak elektromos autót maguknak. Hozzáteszik ugyanakkor azt is, hogy az adókedvezmények és a tisztán elektromos meghajtású járművek tulajdonosai számára egyes városokban ingyenesen vagy kedvezményesen biztosított rendszámtáblák továbbra is támogatják a piac növekedését.

A keresletre, a vásárlók által választott hajtástechnológiára érdemi hatással volt az utóbbi időben az akkumulátorok előállításához használt nyersanyagok árváltozása is. 2022 közepén ugyanis egy jelentős megugrás következett be, amely kihatott az akkumulátorok előállítási költségére, ezen keresztül pedig a tisztán elektromos meghajtású járművek árára. Az S&P Global Mobility kiemeli, hogy mindez arra ösztönözte az autógyártókat a világ legnagyobb autópiacán, hogy a plug-in hibrid (PHEV) hajtástechnológiát részesítsék előnyben, hiszen ott a hajtásláncban a sokkal kisebb és ennek köszönhetően olcsóbb akkumulátor játszik meghatározó szerepet a belsőégésű motor mellett. Ennek köszönhetően pedig kedvezőbb áron tudják kínálni ezeket a járműveket a vásárlóknak a jóval nagyobb akkumulátorral szerelt, tisztán elektromos meghajtású (BEV) autókhoz képest.

A szakértők kiemelik, hogy a hibrid autókhoz (HEV) képest, a konnektorról tölthető plug-in hibridek jobb teljesítményt nyújtanak az üzemanyag-fogyasztás terén, hosszabb távolság megtételére képesek tisztán elektromos módban, és a hosszú távú szén-dioxid-mentes mobilitási stratégia szempontjából jobb átmeneti megoldást jelentenek. Konkrét példaként a kínai BYD-t említik, amely sikereket ért el a plug-in hibrid modellek kifejlesztésében és értékesítésébe Kínában. A BYD mellett számos másik kínai autógyártó is jelentős erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy megerősítse a plug-in hibrid kínálatát a teljes modell-mixén belül 2030-ig, közéjük tartozik a Great Wall, a Geely, a Changan, a GAC és a Chery is.

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés