Bár Budapesten jó kávézóból igazán nincs hiány, mégis sokan várják, hogy nyugati útjaik során megismert nagy nemzetközi kávézóláncok helyi üzleteiben élvezhessék a kávékülönlegességeket. A budapesti üzlethelyiségek piacán is visszatérő téma ezen láncok megjelenése. A mára 39 országban több mint 13,000 üzletet magáénak tudó Starbucks budapesti nyitásának híre többször is felreppent, ám ez idáig megalapozatlan maradt. Ami késik, nem múlik: a régióbeli Pizza Hut és KFC éttermeket is működtető AmRest a hírek szerint megállapodást kötött az amerikai kávézólánccal, s 2008-tól talán Budapesten is szürcsölhetjük az ikonná vált sellős pohár tartalmát. Az Eston International azt vizsgálta, hogy az érzelmi szálakon kívül miért fontos a nemzetközi kávézóláncok betelepülése és hogy milyen eséllyel válhatnak a belváros utcaképének meghatározó elemévé.
A McDonalds 2003-ban kialakított első budapesti McCafé-i után az elmúlt években sorra megjelentek a Starbucks koncepcióját követő láncok: például a nevében is erősen emlékeztető, négy üzletet is működtető Stardust, a California Coffee Company, amelynek a Nagykörúton és a biatorbágyi Premier Outlets Centerben is van üzlete, vagy a Múzeum körúton található osztrák Coffeeshop...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Az előfizetés a következőket tartalmazza:
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés