Egyre többet keresnek rajtunk a hazai bevásárlóközpontok
Ingatlan

Egyre többet keresnek rajtunk a hazai bevásárlóközpontok

Portfolio
Az idei első félévben a bevásárlóközpontok év/év alapon átlagosan 7-9 százalékos forgalom-növekedést könyveltek el. A nem élelmiszerforgalmazó kiskereskedők jelentős része pedig kétszámjegyű bővülést regisztrált a legtöbb bevásárlóközpontban. A látogatószám emelkedése is folytatódott a vasárnapi boltzár eltörlése, azaz 2016 márciusa óta - derül ki a CBRE legfrissebb elemzéséből.
A kiskereskedők erős kereslete és a rendelkezésre álló területek szűkülése a legtöbb helyszínen a bérleti díjak emelkedéséhez vezetett. Az első osztályú bevásárlóközpontok négyzetméterenkénti bérleti díjai 65-90 euró között vannak havonta, ez 5-15 százalékos drágulás egy év alatt. A másodosztályú bevásárlóközpontok esetében is jelentős, 10 százalékos díjemelkedés történt, a bérleti díjak 24-36 euró/hó között szóródnak. A vidéki városokban az első osztályú bevásárlóközpontok bérleti díjai 15 százalékkal, havi szinten 30-50 euró négyzetméterenkénti szintre emelkedtek.

A bevásárlóutcák üzlethelyiségei is kelendőbbek lettek. A díjemelkedés 10-20 százalékos volt a Váci utcában és az Andrássy úton, így már megközelítik a válság előtti szintet. Továbbá a díjak a másodlagos bevásárló utcákon is megindultak felfelé, ami jól tükrözi a növekvő kiskereskedelmi keresletet.

A kiskereskedelmi ingatlanok bérbeadása 2016 első felében 24 300 négyzetmétert tett ki. Ez 79 esetben új üzletek nyitását, 10 esetben pedig a bérelt területek bővítését jelentette. Az átlagos üzlethelyiségek mérete 275 négyzetméter volt. Összesen 76 önálló márka nyitott üzletet, amiből három Magyarországra újonnan érkezett nemzetközi brand volt. Az év második felében a CBRE várakozásai szerint 15 új üzlet nyitására kerülhet sor, mintegy 5400 négyzetméteren, ami jelentős bérbeadási szintet jelez előre 2016-ra.

A budapesti bevásárlóutcák is terjeszkednek, így a kiskereskedők a nem első osztályú lokációk iránt is egyre jobban érdeklődnek. Ezek a másodosztályú lokációk ‒ mint például a Szent István Bazilika környéke ‒ főként az éttermek számára vonzó, bár ma már a divattal és a kiegészítőkkel foglalkozó kereskedők is érdeklődnek iránta.

Budapesten a divatáru-kereskedők voltak a legaktívabbak 2016 első felében, az összes bérbeadás 47 százaléka hozzájuk kötődött. Az étel/ital szegmens is jelentős arányt képviselt a bérbeadások terén. Az éttermek és kávézók 84 százaléka bevásárlóutcákon nyitott új egységet, a fennmaradó 16 százalékuk pedig bevásárlóközpontokban.
ferrari_getty_editorial
thyssenkrupp acél_getty_stock
iphone
GettyImages-1071775348
Népszerű
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A legjobb karácsonyi ajándék
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
terézváros utcakép