Tényleg összekötnék a 2-es metrót a gödöllői HÉV-vel
Ingatlan

Tényleg összekötnék a 2-es metrót a gödöllői HÉV-vel

MTI
Jövő évben lehet jogerős építési engedély a 2-es metró és gödöllői HÉV összekötésére, és a remények szerint a 2020 utáni európai uniós ciklusban elkezdődhet a beruházás - jelentették be a projektben érintett fővárosi kerületek polgármesterei hétfőn budapesti sajtótájékoztatón.
Riz Levente XVII. kerületi polgármester közölte: hamarosan elkészülnek a 2-es metróvonal és gödöllői HÉV összekötésére, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakítására vonatkozó, öt ütemre osztott projekt első két ütemének engedélyezési tervei, ezek 2019 második felében rendelkezhetnek majd jogerős építési engedéllyel.

A fejlesztés - amely közvetlenül megközelítőleg 320 ezer ottélőt érintene - rendezné és radikálisan növelné a közösségi közlekedés kapacitását, kiváltható lenne számos buszjárat és csökkenne a légszennyezés - mutatott rá Riz Levente hozzátéve, hogy az utazási idő is csökkenne: Rákoskeresztúr Városközpontból 25 perc alatt lehetne a Deák térre érni, a mostani egy órás utazási idő helyett.

Az ütemeket ismertetve Riz Levente elmondta,
  • az első - Cinkotáig tartó - ütemben valósulna meg az Örs vezér terén a 2-es metró és a HÉV összekötése.
  • Másodikként alakítanák ki a rákoskeresztúri szárnyvonalat,
  • a harmadik ütemben a Cinkotától Gödöllői tartó szakasz,
  • a negyedikben a Csömörig tartó szakasz korszerűsítése valósulna meg.
  • Az ötödik ütemben valósulhatna meg a Hungaroring elérése.

Kovács Péter XVI. kerületi polgármester azt mondta, remélik, hogy a kormány támogatja majd a projektet, és a következő európai uniós támogatási ciklusban elindulhat a beruházás első üteme.

Tarlós István főpolgármester közölte: támogatja a két polgármester kezdeményezését, és a főváros a kerületekkel "erőteljes lobbizásba" kezdett, hogy a projekt megvalósuljon. A főváros korábban biztosított forrást a tervezésre - mondta megjegyezve azt is, hogy a metró és a HÉV összekötés jogi értelemben már nem a főváros kompetenciája, mert a HÉV-eket visszakapta az állam.

Kérdésekre válaszolva Tarlós István elmondta, a projekt anyagi fedezetét jelentős részben nem a fővárosnak kell biztosítani.

A közreadott sajtóanyag szerint az első ütem 106,5 milliárdba, a második 127, a harmadik 38,5, a negyedik 1,3, az ötödik 5,3 milliárd forintba kerülne. A fejlesztés összköltsége tehát közelíti a 280 milliárd forintot.

A HÉV és a 2-es metró összekötése már évekkel ezelőtt felmerült, legutóbb itt írtunk róla:Címlapkép: MTI/Máthé Zoltán
cimlap_olaj0916_2
Kiszivárgott: egy európai Apple-t vagy Google-t szeretne az EU
property awards 2019
The Gutenberg Bible is photographed in the Huntington Library in Pasadena, October 30, 2010.
frankfurtitozsde
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online előadás
Tőzsdei hullámlovaglás kezdő kereskedőknek.
A tőzsdei tankönyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu
2019. december 4.
Agrárszektor Konferencia 2019
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
property awards 2019