Ezt mindenképp látnod kell, mielőtt eladnád a lakásod
Ingatlan

Ezt mindenképp látnod kell, mielőtt eladnád a lakásod

Portfolio
Gondolkoztál már azon, hogy hol érdemes meghirdetni az eladó lakásodat? Honnan jön a legtöbb érdeklődés és melyik felületeket választják leggyakrabban az ingatlanügynökök? Ezekre a kérdésekre kereste a választ Csorba Dániel, ingatlanértékesítő, blogger, a csorbadaniel.com szerkesztője, aki 116 ingatlanközvetítő megkérdezésével készített részletes elemzést a témáról.
Lakásvásárlás előtt állsz? Vagy eladnád a meglévőt? Jelentkezz a Portfolio Ingatlan szervezésében, május 4-én megrendezésre kerülő Lakás Konferencia 2018 eseményre!


Bár a megkérdezettek száma a reprezentatív határ fölött van, mégsem jelenthető ki teljes bizonyossággal, hogy mindenhol ez a siker titka, de tökéletes iránymutató ahhoz, hogy a sok lehetőség közül hol érdemes hirdetni. A kérdőív azt nézte meg, hogy a 116 értékesítő hány százaléka hirdet az adott felületen, valamint azt, hogy a megkérdezett közvetítők vásárlóinak hány százaléka jön az adott felületről.


Csorba Dániel

ingatlanértékesítő, blogger

Ingatlanközvetítő, Az ingatlanos kicsiny almanachja blog írója. Tovább »

A kutatás 3 típusú felületet vizsgál:
  • ismertebb ingatlanhirdető oldalak: jófogás, ingatlan.com, otthontérkép, ingatlannet, ingatlanbazár,
  • facebook
  • saját honlap

Ezek alapján országos átlagban a legnépszerűbb oldal az ingatlan.com, amit az ingatlanközvetítők 100 százaléka használ és a megkeresések fele onnan érkezik. Bár az érdeklődésekből nem biztos, hogy vásárlás is lesz, de mindenképpen érdekes a fölény.

Ezt mindenképp látnod kell, mielőtt eladnád a lakásod
Budapesten és Pest megyében az ingatlan.com részaránya még ennél is nagyobb, ott a vásárlói érdeklődések kétharmada erről az oldalról jön. Emellett az országos átlagban második helyen álló jófogás is háttérbe szorul, a megkeresések mindössze 7 százalékát adva.

Ezt mindenképp látnod kell, mielőtt eladnád a lakásod
Vidéken viszont teljesen más a helyzet, ott nagy meglepetésre a jógogás - ha nem is sokkal - de megelőzte az ingatlan.com-ot. Úgy tűnik tehát, hogy vidéken a jófogáson való hirdetést praktikusabbnak találják a közvetítők, alkalmazkodva az érdeklődők szokásaihoz. Vidéken egyébként a facebookról és az ingatlanosok saját oldaláról is jelentősen több megkeresés érkezik, mint Budapesten.

Ezt mindenképp látnod kell, mielőtt eladnád a lakásod
Fontos azonban, hogy a térképek csak az érdeklődéseket mutatják, az egyes oldalakon feladott hirdetések hatékonyságát, vagyis, hogy hány megkeresésből lesz végül adásvétel nem tüntetik fel. Éppen ezért az is lehet, hogy például az Otthontérkép az alacsony részesedés ellenére nagyobb hatékonysággal értékesít ingatlanokat, mint több másik oldal, de erre nincsenek pontos adatok. Az viszont tény, hogy a mostani kutatáshoz hasonló eddig még nem készült, így még ha nem is teljesen reprezentatív, mindenképpen hasznos információkkal szolgál mind a lakáseladás előtt állók, mind az ingatlanközvetítéssel foglalkozók számára arról, hogy hol érdemes meghirdetni az eladásra szánt ingatlanjaikat.

Cikkünk megjelenése után az Otthontérkép Csoport vezetője az alábbi kiegészítést tette: "Mivel az Otthontérkép már több, mint két éve csoport szinten működik, az otthontérkép.hu-t a csoport más fontos portáljaival - ingatlantájoló.hu, ingatlanlanhírek.hu, irodahaz.info, raktar.info, és ezek közösségi médiafelületei - együttesen kell számításba venni. Az összes felületet beszámítva az Otthontérkép Csoport az első három között van a piacon, az említett felületek és az összehangolt marketing tevékenység jelentősen, több mint kétszeresére növelik az elérést és a hirdetők hatékonyságát. A csoport apróhirdetési szolgáltatásai központilag, egyetlen helyről vehetők igénybe és további jelentős fejlesztések várhatók." - mondta el Korbuly Krisztián, az Otthontérkép Csoport vezérigazgatója.



Ezt mindenképp látnod kell, mielőtt eladnád a lakásod
További információkért kattints a képre!
hologram vezető asszisztens
orban viktor uj kozep-europa
élelmiszer étel getty
67-es gyors ut
dpd csarnokepulet market epito
recept kivaltas patika
Népszerű
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A legjobb karácsonyi ajándék
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
dpd csarnokepulet market epito