Pár év múlva 160-nal vonatozhatunk az ország fontosabb városai között
Ingatlan

Pár év múlva 160-nal vonatozhatunk az ország fontosabb városai között

Portfolio
Az elmúlt néhány évtizedben a harmadára csökkent a vasutat használók száma. Míg a hatvanas-hetvenes években évi 400 millió, most évi 140 millió utas van, akiknek a fele az elővárosi vonalakon utazik. A jegyeladások a bevételeknek csak körülbelül 18 százalékát adják, a fennmaradó összeg - mivel közszolgáltatók vagyunk - a központi költségvetésből származik - mondta el a Világgazdaságnak adott interjúban Homolya Róbert, a MÁV új elnök-vezérigazgatója.


Tizenöt éve például nem lehetett sejteni, hogy mára mekkora problémává válik a munkaerőhiány. A vasúti áruszállító magántársaságok által fizetett pályadíjból jóval kevesebb pénz folyik be, mint főtevékenységünkből, a személyszállításból. Mindez kihívás az államnak, a közszolgáltatás megrendelőjének is. A cél az, hogy több utasunk legyen, és a jegyárbevétel a költségeinknek minél nagyobb hányadát fedezze, akkor ugyanis saját pénzből is indíthatunk nagyobb fejlesztéseket.

Homolya Róbert

vezérigazgató

MÁV Zrt.

 Tovább »

A következő fejlesztési ciklus egyik legfontosabb kérdése a Budapesten belüli közlekedés, itt mennek ugyanis a leglassabban a vonatok, ráadásul fejleszteni kell a fejpályaudvarokat is. A Déli pályaudvar elköltöztetése nincs napirenden, sőt ősszel egy nagy karbantartás keretében teljesen átvizsgáljuk és kijavítjuk a felsővezeték-hálózatot, a biztosítóberendezéseket, korszerűsítjük az utastájékoztató rendszert.

Az október 16-án megrendezésre kerülő Budapest 2030 konferencián várhatóan Homolya Róbert is az előadók között lesz, ahol Budapest jövőjéről, fejlődésének irányairól, az előttünk álló évtized legszükségesebb fejlesztéseiről, projektjeiről a szakma és a város legfontosabb képviselői fognak beszélni.

A másik kihívás a budapesti elővárosi közlekedés növekvő szerepe, valamint a fővároson belüli nagyvasút- és HÉV-forgalom fejlesztése. Bár utóbbi forgalmi adatai nagyon jók - évi 80 millió utast szállít -, teljes pálya- és jármű-rekonstrukcióra van szükség. Ráadásul hét év múlva hét szerelvény üzemeltetési engedélye jár le úgy, hogy már nem lehet meghosszabbítani őket. Mivel a Volánok piacának liberalizálásával átalakul a távolsági közlekedés, olyan távlati rekonstrukciós tervet kell ehhez készítenünk, amelynek a révén a nagyvárosok között óránként 160 kilométeres átlagos vagy azt közelítő sebességgel haladhatnak a vonatok.


Pár év múlva 160-nal vonatozhatunk az ország fontosabb városai között
Hét-nyolc év múlva tehát ezek a kitörési pontok határozzák meg a MÁV és az utasok életét, ám a fejlesztési elképzeléseknek legkésőbb a jövő év végéig össze kell állniuk. A ferihegyi vasút építése például már engedélyközeli állapotban van, ha a beruházás 2021-2022-re elkészül, akkortól húsz perc alatt lehet majd kiérni a Liszt Ferenc repülőtérre.
orban viktor uj kozep-europa
élelmiszer étel getty
67-es gyors ut
dpd csarnokepulet market epito
recept kivaltas patika
vodafone birsag gazdasagi versenyhivatal
Népszerű
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A legjobb karácsonyi ajándék
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
dpd csarnokepulet market epito