Pár év múlva 160-nal vonatozhatunk az ország fontosabb városai között
Ingatlan

Pár év múlva 160-nal vonatozhatunk az ország fontosabb városai között

Portfolio
Az elmúlt néhány évtizedben a harmadára csökkent a vasutat használók száma. Míg a hatvanas-hetvenes években évi 400 millió, most évi 140 millió utas van, akiknek a fele az elővárosi vonalakon utazik. A jegyeladások a bevételeknek csak körülbelül 18 százalékát adják, a fennmaradó összeg - mivel közszolgáltatók vagyunk - a központi költségvetésből származik - mondta el a Világgazdaságnak adott interjúban Homolya Róbert, a MÁV új elnök-vezérigazgatója.
Érdekel Budapest jövője és fejlődési irányai? Kíváncsi vagy az előttünk álló évtized legszükségesebb fejlesztéseire és projektjeire? Tudj meg többet a szakma és a város legfontosabb képviselőitől, az október 16-án megrendezésre kerülő Budapest 2030 konferencián!


Tizenöt éve például nem lehetett sejteni, hogy mára mekkora problémává válik a munkaerőhiány. A vasúti áruszállító magántársaságok által fizetett pályadíjból jóval kevesebb pénz folyik be, mint főtevékenységünkből, a személyszállításból. Mindez kihívás az államnak, a közszolgáltatás megrendelőjének is. A cél az, hogy több utasunk legyen, és a jegyárbevétel a költségeinknek minél nagyobb hányadát fedezze, akkor ugyanis saját pénzből is indíthatunk nagyobb fejlesztéseket.

Homolya Róbert

vezérigazgató

MÁV Zrt.

 Tovább »

A következő fejlesztési ciklus egyik legfontosabb kérdése a Budapesten belüli közlekedés, itt mennek ugyanis a leglassabban a vonatok, ráadásul fejleszteni kell a fejpályaudvarokat is. A Déli pályaudvar elköltöztetése nincs napirenden, sőt ősszel egy nagy karbantartás keretében teljesen átvizsgáljuk és kijavítjuk a felsővezeték-hálózatot, a biztosítóberendezéseket, korszerűsítjük az utastájékoztató rendszert.

Az október 16-án megrendezésre kerülő Budapest 2030 konferencián várhatóan Homolya Róbert is az előadók között lesz, ahol Budapest jövőjéről, fejlődésének irányairól, az előttünk álló évtized legszükségesebb fejlesztéseiről, projektjeiről a szakma és a város legfontosabb képviselői fognak beszélni.

A másik kihívás a budapesti elővárosi közlekedés növekvő szerepe, valamint a fővároson belüli nagyvasút- és HÉV-forgalom fejlesztése. Bár utóbbi forgalmi adatai nagyon jók - évi 80 millió utast szállít -, teljes pálya- és jármű-rekonstrukcióra van szükség. Ráadásul hét év múlva hét szerelvény üzemeltetési engedélye jár le úgy, hogy már nem lehet meghosszabbítani őket. Mivel a Volánok piacának liberalizálásával átalakul a távolsági közlekedés, olyan távlati rekonstrukciós tervet kell ehhez készítenünk, amelynek a révén a nagyvárosok között óránként 160 kilométeres átlagos vagy azt közelítő sebességgel haladhatnak a vonatok.


Pár év múlva 160-nal vonatozhatunk az ország fontosabb városai között
Hét-nyolc év múlva tehát ezek a kitörési pontok határozzák meg a MÁV és az utasok életét, ám a fejlesztési elképzeléseknek legkésőbb a jövő év végéig össze kell állniuk. A ferihegyi vasút építése például már engedélyközeli állapotban van, ha a beruházás 2021-2022-re elkészül, akkortól húsz perc alatt lehet majd kiérni a Liszt Ferenc repülőtérre.
termeloi piac unios tamogatas200125
takarekbank
bulgária város létkép
GettyImages-1191804678(1)
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól
A tőzsdei könyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu

Értékesítési vezető

Értékesítési vezető

Szerkesztő - újságíró

Szerkesztő - újságíró

Event Driven Equity Analyst

Event Driven Equity Analyst

Privát banki tanácsadó

Privát banki tanácsadó
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. március 3.
Agrárium 2020
2020. március 5.
Biztosítás 2020
2020. március 10.
Investment, Wealth and Savings (IWS) 2020
GettyImages-184093719