Tarlós: teljesült számomra a legfontosabb feltétel
Ingatlan

Tarlós: teljesült számomra a legfontosabb feltétel

Portfolio
"Mi a teendő? Mit várhatunk a város jövőjétől? A városépítésnek a múlt által megszabott keretében kell kielégíteni a jelenkor igényeit" - mondta Tarlós István Főpolgármester a Budapest 2030 Konferencia nyitóelőadásának elején. A főpolgármester elmondta, hogy eddig forráshiány miatt nem megvalósuló projekteket is a Budapesti Közfejlesztési Tanácsa elé fog vinni, többek között a 3-as metró középső szakaszának építését, valamint a Káposztásmegyerig való meghosszabbítását.
Tarlós István Főpolgármester nyitóbeszédében a Budapesti Közfejlesztési Tanács feladatairól, működéséről, illetve azokról a várost érintő beruházásokról beszélt, amelyeket a következő időszakban a tanács elé szeretne terjeszteni. Mivel a városok folyamatosan terjeszkednek, nemcsak a várost, de a környező részeket, az agglomerációt, valamint szociológiai szempontokat is figyelembe kell venni a városfejlesztésnél.

A fejlesztésnek ki kell lépnie a politika keretéből, ezért határoztuk el, hogy létrehozunk egy olyan irányadó testületet, ami a politikán kívüli szakértőkkel képes előrelátással elkészíteni a terveket és összegyűjteni a projekteket, preferenciasorrend összeállításával. A fejlesztési tanács a korábbi Fővárosi Közmunkák Tanácsa példájára kíván működni.



Az egyes elhatározásokat a kormánynak és a fővárosnak is jóvá kell hagynia, minden döntés konszenzussal kerül meghozásra, a főpolgármester pedig vétójoggal fog rendelkezni. Tarlós István elmondta, hogy a fejlesztési tanácsnak összesen 5 városi tagja és 5 kormánytagja lesz, előbbibe a XIII. kerület szocialista polgármestere Dr. Tóth József is beletartozik, ami bizonyítja, hogy nem politikai, hanem városfejlesztési céljaik vannak.

A fővárosnak eddig is voltak olyan projektjei, amelyek forráshiány miatt nem valósultak meg, a tanács elé került ügyek azonban már az állam projektjei is lesznek. A főpolgármester előadásában elmondta, hogy:

"A fejlesztési tanács elé kívánom vinni, a 3-as metró középső szakaszának rekonstrukcióját, valamint a Káposztásmegyerig való meghosszabbítását. Továbbá a fogaskerekű fejlesztését, a BKV járműállomány megújítását és az Aquincumi híd építését."



Tarlós: teljesült számomra a legfontosabb feltétel

Budapestben óriási a potenciál a turizmus terén

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a város turisztikai erejéről és arról beszélt, hogy Budapestben óriási a potenciál, hogy egy világszínvonalú hely legyen.

A főváros minden fronton rekordot dönt, 2017-ben 7,4%-kal nőtt a budapesti turizmus, ez más városokban átlagosan 3-5%. Nemcsak az európai látogatóknak vonzó, hanem globálisan is érkeznek turisták. Pár éve kialakult egy Prága fétis, de most már Budapest is népszerű célponttá vált, véleményem szerint hamarosan megelőzhetjük a cseh főváros körülbelül évi 15 millió fős átszálló, illetve érkező utasforgalmát.

A Malév 2012-es csődje után a Budapest Airport üzleti stratégiája átrendeződött, akkor 8 millió fő volt az átutazó és érkező forgalma. 2017-ben ez 13 millió volt, idén pedig a 15 milliót is elérheti. Ilyen növekedést sehol nem tapasztaltak. Az átlagos 4%-os növekedéshez képest a budapesti mintegy 7% azt is eredményezheti, hogy 2030-ra az utasforgalom eléri a 30 millió főt. Váradi József azt is hozzátette, hogy a magyar lakosság részéről is bőven van még potenciál, hogy tovább emelkedjen ez a szám, ugyanis

a magyar lakosság 80%-a még nem utazott repülővel.

Ez a nyugati városokban körülbelül 40-50%. Az új távlatok között a Wizz Air részéről tehát a magyar lakosság bevonása is szerepel, valamint szeretnék, ha a távolabbi célpontok, pl. New York is közvetlenül elérhető lenne Budapestről a járataikkal.

Tarlós: teljesült számomra a legfontosabb feltétel

Kötöttpályás közlekedés fejlesztési tervek és azok hatásai Budapestre

Ha elsőre nem is tűnik úgy, a vasúttársaságnak mégis helye van Budapest életében. Mind a vasút, mind a főváros élete összefonódott az elmúlt több mint 100 évben. Ide érkezik és innen indul a legtöbb vasútvonal, itt vannak a fejpályaudvarok, amelyek építészeti, műemléki szempontból is nagy értéket képviselnek, így nem mindegy, hogy hogyan gazdálkodunk ezzel az örökséggel - mondta el Homolya Róbert, a MÁV Zrt. vezérigazgatója.

Tarlós: teljesült számomra a legfontosabb feltétel
A budapesti kötöttpályás közlekedés vasútvonalai (MÁV és HÉV) mintegy 170 ezer utast szolgálnak ki naponta, a menetrendszerűség pedig 86,55 százalék. Ez a forgalom azonban 40-50 éves pályákon és hasonló korú gördülőállomány használatával zajlik, így a korszerűsítés elengedhetetlen.

Ennek érdekében kidolgoztunk egy teljes rekonstrukciós programot, amely pályafelújítást és a gördülő állomány teljes felújítását tartalmazza 2030-ig, melyben terveink szerint EU-s forrásokat is fogunk találni. A felújítások mellett viszont olyan további fejlesztési lehetőségekről is beszélni kell, mint:
  • a fejpályaudvarok rekonstrukciója
  • a fejpályaudvarok kapacitásának bővítése
  • alagút a déli és a nyugati között, 2-4 vágányú villamosított pályával, metrószintű megállóhelyekkel
  • a H7-es HÉV vonalának alagúton keresztül a Kálvin térig történő meghosszabbítása 2030-ig
  • déli összekötő vasúti híd átépítése
  • állomások és megállóhelyek szerkezeti korszerűsítése
  • közvetlen kötöttpályás kapcsolat Ferihegy és a belváros között
  • utastájékoztatási fejlesztések
  • országos szinten pedig a Budapest-Belgrád vasútvonal projektje
ferrari_getty_editorial
thyssenkrupp acél_getty_stock
iphone
Népszerű
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A legjobb karácsonyi ajándék
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
terézváros utcakép