Elárulták az igazságot a szakértők: ez vár a világ bevásárlóközpontjaira
Ingatlan

Elárulták az igazságot a szakértők: ez vár a világ bevásárlóközpontjaira

Portfolio
Elképzelhető, hogy nálunk is bekövetkezzen egy olyan kiskereskedelmi apokalipszis, ami az Egyesült Államok városait sújtotta az elmúlt években? - tette fel a kérdést a Proptech Forum 2019 konferencián Deutsch Krisztina MRICS, Head of Leasing, Futureal. A beszélgetés résztvevői az e-kereskedelem bevásárlóközpontokra gyakorolt hatását, az adatok felhasználási lehetőségeit és az online-offline kapcsolatát vitatták meg.
Magyarországon a teljes forgalomból még mindig csak 5 százalékot tesz ki az e-kereskedelem aránya, a bevásárlóközpontoknak azonban át kell alakulniuk, hogy továbbra is vonzók maradhassanak. A fizikai boltoknak együtt kell működniük az online platformokkal, a bevásárlóközpontoknak pedig a pick up pontokkal - hívta fel a figyelmet Csörgő Anita, Director, Head of Retail, CBRE.


Anita Csörgő

Director, Head of Retail

CBRE

She got her degree in economics (BA) in New Jerseyben at Rutgers College, and had her MBA on International Marketing department of the Glendale, Arizona: American School of International Management. Before moving to Hungary, she worked... Tovább »



Elárulták az igazságot a szakértők: ez vár a világ bevásárlóközpontjaira
Az új brandek és az új koncepciók nem az online térnyerése miatt szenvednek, hanem amiatt, hogy nem tudnak elég gyorsan alkalmazkodni a megváltozott vásárlói igényekhez. A bevásárlóközpontokban nemcsak terméket adunk el, hanem élményt is teremtünk, vagyis a fizikai tapasztalat is a kiskereskedelem részévé vált. Egy frissen bevezetett terméknél tudni kell, hogy ki a vásárló, mit akar a vásárló és ehhez adatokra van szükség. Ma már nemcsak a lokáció számít, hanem a vásárlói szokásokat vizsgáló adatokból kinyerhető információ is elsődleges. Egy új bevásárlóközpont nyitásánál pedig nemcsak egy új brand, hanem egy új sztori is kell - mondta el Leon Goldwater, CEO, We Are Pop Up, aki szerint a költséghatékonyság miatt a logisztika szerepe is egyre jobban felértékelődik.


Leon Goldwater

CEO

We Are Pop Up

 Tovább »

A kiskereskedelmi sűrűség teljesen más az Egyesült Államokban, mint Európában. A tengerentúlon sokkal magasabb a kiskereskedelem aránya, ami azt jelenti, hogy Európában a bevásárlóközpontok és más kiskereskedelmi egységek kevésbé vannak veszélyben. Ennek ellenére a bérbeadóknak itt is fel kell készülniük a szektorban jelentkező kihívásokra. Nemcsak a vásárlói szokások, hanem a jelenlegi logisztikai modellek is változnak. A házhozszállítás helyett a bevásárlóközpontokkal közösen kialakított kapcsolatpontok jelenthetik a jó megoldást - mondta el Gyertyánfy Miklós MRICS, Asset Management Director, Granit Polus Management, aki szerint egy bevásárlóközpont sikeréhez az alábbi három feltételnek mindenképpen teljesülnie kell:
  • a kiskereskedelmi szereplőkkel való szinergia
  • a marketingstratégia során a tömegmédia helyett célzottan eljutni a vásárlókhoz
  • adatgyűjtés és azok hatékony felhasználása


Miklós Gyertyánfy MRICS

Asset Management Director

Granit Polus Management

Miklós Gyertyánfy is a senior real estate and finance professional with over 10 years of experience in asset management, commercial property management and property investment. As the Asset Management Director of Granit Polus Group... Tovább »

Az online térben zajló kiskereskedelem növekvő aránya valóban nagy kihívás elé állítja a logisztikát. Bár a multi- vagy omnichannel egyre fontosabb szempont, a bevásárlóközpontok elhelyezkedése még mindig az egyik legfontosabb. Az adatgyűjtés is elengedhetetlen a sikerhez, de ez nem feltétlenül az adatok mennyiségéről szól, hanem azok valódi használhatóságáról és az általa elérhető előnyökről - hangsúlyozta Kui János, Head of Geomarketing, GFK.


János Kui

Head of Geomarketing

GFK

János has 20 years of experience in retail trading and customer services; 12 years at GfK. His main focus is on surveys for retail trade, retail real estate market, geomarketing (purchasing power, sales territory planning, catchment... Tovább »

cimlap_olaj0916_2
Kiszivárgott: egy európai Apple-t vagy Google-t szeretne az EU
property awards 2019
The Gutenberg Bible is photographed in the Huntington Library in Pasadena, October 30, 2010.
frankfurtitozsde
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online előadás
Tőzsdei hullámlovaglás kezdő kereskedőknek.
A tőzsdei tankönyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu
2019. december 4.
Agrárszektor Konferencia 2019
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
property awards 2019