Itt vannak a legfontosabb közlekedési fejlesztések a következő évekre
Ingatlan

Itt vannak a legfontosabb közlekedési fejlesztések a következő évekre

MTI
Döntött a Fővárosi Közgyűlés a Budapesti Mobilitási Tervről (BMT), amelyben szerepel az összes lehetséges projekt, különböző időtávokra és költségvetési szintekre bontva. Többek között leírják a metrók felújítását, a villamosvonalak meghosszabbítását és egy behajtási díj bevezetését is.
Elfogadták a 2030-ig szóló Budapesti Mobilitási Tervet, amely tartalmazza azokat a közlekedési fejlesztési lehetőségeket és beruházásokat, amelyekről egyáltalán szó lehet a következő években, méghozzá pontozva, priorizálva és három különböző (szűkös-közepes-gazdag) költségkeretre kiszámítva. Ennek megközelítőleg a fele, 2500 milliárd forint az állami projektek értéke, 670 milliárd forintnyi eldöntött projekt van, és körülbelül 990 milliárd forint a fővárosi intézményrendszer által koordinált projektek körében a rangsorolható projekt.

A terv három forgatókönyve: az alacsony (300 milliárd) forráskeretre, a közepesre (600 milliárd) és a teljes forráskeretre (950 milliárd) vonatkozó fejlesztések. Alacsony forráskeret esetén a javasolt projektcsomagba 34 projektet, közepes forráskeret esetén 35-öt, a teljes forráskeret esetén pedig 41 projektet ütemeznek. A leghatékonyabbnak az alacsony forráskeretre vonatkozó forgatókönyv megvalósítása bizonyul - áll az előterjesztésben. Június 4-én a Future City konferencián ezekről is szó lesz egy beszélgetés során, ahol Vitézy Dávid és Zách Dániel (Totalcar újságírója) mondja el véleményét a jövő közlekedéséről.


Itt vannak a legfontosabb közlekedési fejlesztések a következő évekre

A fővárosi intézményrendszer hatáskörébe tartozó az I. ütemben (2021-2025)
megvalósítani javasolt projektek alacsony forráskeret esetén, a tömegközlekedésre vonatkozó tervek:


  • Integrált menetrend és menetdíjrendszer kialakítása, a BKK - MÁV - Volán szolgáltatásainak harmonizálására;
  • Igényvezérelt közösségi közlekedési szolgáltatások fejlesztése;
  • M1 metróvonal (Millenniumi földalatti vasút) korszerűsítés és meghosszabbítás;
  • Városi és elővárosi hajók és kiszolgáló létesítmények fejlesztése;
  • Csepeli autóbuszállomás(ok) megépítése;
  • 3-as villamos vonal meghosszabbítása a Kassai téren át észak felé (Angyalföld, Árpád híd) és Szegedi úti felüljáró megépítése;
  • M1 metróvonal (Millenniumi földalatti vasút) járműfejlesztés.


A tömegközlekedésre vonatkozó tervekben a legfontosabbnak a pontszámok alapján az integrált menetrend és menetdíjrendszer kialakítása bizonyult.


Itt vannak a legfontosabb közlekedési fejlesztések a következő évekre

Ugyanúgy az alacsony forráskeret esetén 2021-2025 közötti projektek, amelyek az autós forgalomra vonatkoznak az alábbiak:

  • Belvárosi áruátrakó pontok kialakítása, környezetbarát "last mile"
  • áruszállítás;
  • Átfogó city-logisztikai szabályozás megvalósítása (Szabályozás fejlesztése és IT alapú technológia bevezetése);
  • Pesti belvárosi Duna-part Kossuth tér - Fővám tér közötti szakaszának megújítása;
  • Nagy Lajos király útja fejlesztése meglévő nyomvonalon (Kassai tér - Bosnyák tér között);
  • A fővárosi személyforgalmi behajtási díj rendszer bevezetése és kapcsolódó infrastruktúra beruházások.


Ezekből a kapott pontok alapján a legfontosabbnak a belvárosi áruátrakó pontok kialakítása bizonyult.



Portfolio Ingatlan Adatbázis


Máriássy irodaház

Máriássy irodaház

1095 Budapest, Máriássy utca 7.
Kiadó terület: 823m2
Átadás:
2006
Bérleti díj: 11 - 11.9 EUR
Ajánlatot kérek


Gyalogos és kerékpáros közlekedést érintő projektek, ugyanúgy az első ütemben alacsony keretösszeg esetén:

  • Gyalogos Eligazító Rendszer (GYERE) bevezetése;
  • Budapesti városi zöldutak fejlesztése és a környéki zöldutakhoz való kapcsolódás fejlesztése;
  • Közbringa-rendszer továbbfejlesztése;
  • Szilas-patak menti kerékpáros infrastruktúra fejlesztése,
  • Átjárható, biztonságos kerékpáros főhálózat kialakítása a Hungária gyűrűn belül;
  • XXII. kerület Városház tér fejlesztése;
  • Kossuth Lajos utca - Rákóczi út közterületi megújítása;
  • Egybefüggő városrészek kerékpározásbarát fejlesztése;
  • Átjárható, biztonságos kerékpárforgalmi főhálózat kialakítása a Hungária gyűrűn kívül;
  • M3 metróvonal állomásaihoz kapcsolódó gyalogos aluljárók és felszíni kijáratok rekonstrukciója.

A legtöbb pontot a Gyalogos Eligazító Rendszer kapta, így várhatóan ennek a megvalósítása lesz hamarabb terítéken.

Mindezek kiegészülnek közepes forráskeret esetén a 2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötésével és az 1-es metróvonal korszerűsítése és meghosszabbításával. A következő ütem, vagyis a 2026 és 2030 közötti időszakban az egyik legnagyobb projekt a 3-as metróvonal Káposztásmegyerig történő meghosszabbítása lenne. A teljes keretben pedig még a 4-es metró nyugati meghosszabbítása is szerepel.



Portfolio Ingatlan Adatbázis


Liberty irodaház

Liberty irodaház

1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 34.
Kiadó terület: 40728m2
Átadás:
2021
Bérleti díj: 14 - 16 EUR
Ajánlatot kérek
brexit0923
weworkiroda2
EKB épület
Az építkezésekről csábítja át a munkásokat a konkurencia
nyugdíjas parlament
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A tőzsdei tankönyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu

Junior elemző/elemző

Junior elemző/elemző

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
2019. november 6.
Portfolio Private Health Forum 2019
2019. november 7.
Energy Investment Forum 2019
2019. november 14.
Portfolio Banking Technology 2019
2019. november 20.
Office Stage - Út a hatékony irodához
Az építkezésekről csábítja át a munkásokat a konkurencia