Nagy dilemma - Az őszinteség, vagy a kedvesség visz előre a karrieredben?
Ingatlan

Nagy dilemma - Az őszinteség, vagy a kedvesség visz előre a karrieredben?

Portfolio
Mint nagyon sok más dolog a munkatársakkal való jó, vagy kevésbé jó kapcsolat is meghatározó része annak, hogy hogyan érzik magukat a dolgozók egy munkahelyen. Amikor wellbeingről és a legjobb munkahelyi környezet kialakításáról beszélünk, sokszor feledésbe merül az, hogy a személyes kapcsolatok gyakran jobban befolyásolják egy dolgozó elégedettségét, mint például az, hogy milyen az épület levegőztető rendszere. Éppen ezért nem mindegy, hogy mi magunk, illetve a kollégáink hogyan vélekednek az őszinteség és a kedvesség súlyáról az irodában. Egy amerikai munkavállalókon végzett friss kutatás szerint, aki a kedvességet részesíti előnyben a kritika és az őszinteség helyett, az a munkahelyének és a saját előmenetelének is árthat. Szerinted melyik a fontosabb egy munkahelyen? Szavazz!
A vezetői fejlesztéssel és munkahelyi tréningekkel foglalkozó Fierce nevű cég több mint 1100 főállású amerikai munkavállalót kérdezett meg arról, hogy az őszintének, vagy inkább kedvesnek szeretne tűnni a munkahelyén - írja a Qubit.

Tízből nyolcan mondták, hogy megtartották maguknak a kritikáikat, csak hogy kollégáik és a főnökség szemében kedvesebbnek tűnjenek.

A válaszadók mindössze 5 százaléka tartja úgy, hogy a kedvesség nem számít a munkahelyeken, több mint 60 százalékuknál viszont már előfordult, hogy nem osztotta meg negatív véleményét. Három okot említettek, amiért inkább kedvesnek akartak tűnni:
  • 1. élvezetesebb a munka, ha az ember kijön a kollégáival,
  • 2. könnyebb a feladatvégzés,
  • 3. több lehetőséget kapnak, ha az emberek szeretnek velük dolgozni.



Nagy dilemma - Az őszinteség, vagy a kedvesség visz előre a karrieredben?
Érdekel, hogy mitől érzik jól magukat a munkavállalók egy irodában? Találkozzunk a Big Office Day-en november 20-án!
A válaszokból az is kiderül, hogy a menedzserek sem szeretnek kritikusnak látszódni, 64 százalékuk vélekedett így, a kezdő munkavállalóknál is hasonló volt ez az arány, a szenior dolgozóknak viszont csupán 57 százaléka volt ezzel így. A válaszadók akkor hajlamosak a leginkább elhallgatni a negatív véleményüket, ha kettesben beszélgetnek a főnökükkel vagy vezetői megbeszélésen vesznek részt, igaz, sokan akkor sem adnak hangot rossz benyomásaiknak, ha kollégával beszélgetnek.

A felmérés nem túl meglepő módon arra az eredményre jutott, hogy a nők gyakrabban választják a kedvességet az őszinteség helyett. A férfi válaszadók 56, a nőknek pedig 69 százaléka állította, hogy fél szóba hozni a negatívumokat a munkahelyén. Vélhetően az amerikai munkavállalók esetében a kedvességre törekvés sokkal erőebben van jelen, mint egy európai, vagy akár magyar munkahelyen.

Te hogyan vélekedsz erről? Az őszinteség, vagy a kedvesség számít a munkahelyen inkább? Szavazz!
Őszinte, vagy kedves vagy a munkahelyen?
Őszinteség a lényeg, nem érdekel, hogy kedvesnek gondolnak-e.
Néha előfordult, hogy inkább nem mondtam a negatív véleményem.
Sokszor elhallgatom a negatív véleményt.
Mindig úgy viselkedem, hogy kedvesnek tűnjek.
Created with PollMaker
gáztározo0921
klima0921
shutterstock_1424418242
szaudarábia0921
uzemanyag0920
Népszerű
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Tőzsdetanfolyam
Légy tudatos a pénzügyeidben, vedd a saját kezedbe az irányítást.
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu

Pénzügyi modellező

Pénzügyi modellező

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
2019. szeptember 25.
Követeléskezelési trendek 2019
2019. október 1.
Öngondoskodás 2019
2019. október 16.
Budapest Economic Forum 2019
2019. október 17.
Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferencia 2019
shutterstock_1424418242