A munkahelyek szép új világa - Így kell okosan modernizálni
Ingatlan

A munkahelyek szép új világa - Így kell okosan modernizálni

Portfolio
A munkavállalók mindennapjaik jelentős részét töltik az irodában, ezért sokat számít, hogy milyenek a berendezések, a legkör és a hangulat. A fiatal generációk képzett tagjai pedig kifejezetten igénylik, hogy modern és rugalmas környezetben dolgozhassanak. Épp ezért ma már senki sem gondolja, hogy az irodamodernizálás felesleges beruházás lenne. De a munkáltatóknak természetesen továbbra is kiemelt szempont a hatékonyság és a költségek optimizálása, amihez egyre több technológiai eszköz elérhető el. Mutatjuk, miről van szó.
Mit értünk modern iroda alatt? Általában még mindig a kortárs ízlésnek megfelelő irodabútorokkal és dizájnnal, a tágas, nyitott terekkel, nagy üvegfelületekkel ellátott helységeket. Pedig a 21. századi iroda valójában jóval több mint egyszerű fizikai tér: egy komplex, jól megtervezett és rugalmas rendszer része.

Már minden mérhető és optimalizálható

Az irodával kapcsolatos trendek alakulásának az egyik legfontosabb mozgatórugója a technológiai fejlődés. A hatékonyság maximalizálására törekvő vállalatok laptopokra cserélik az asztali gépeket, elektronikus dokumentumkezelő szoftvereket vezetnek be, és igénybe vesznek felhőalapú szolgáltatásokat. Mindez azonban még csak a kezdet a különböző informatikai eszközök által támogatott modernizációhoz és hatékonyságnöveléshez.

Kiváló példát jelentenek az irodatereket elemző szoftverek, amelyek mérései alapján jól látható, hogy hány fix, megosztott és rugalmas munkaállomásra van szükség, de ugyanígy meg lehet vizsgálni a tárgyalókkal vagy a parkolóhelyekkel kapcsolatos igényeket is. A hatékony térszervezéssel jelentős irodaköltség-megtakarítás érhető el, miközben a munkavállalók hatékonysága is növekszik, hiszen olyan területeket kapnak, amelyek valóban a hasznukra vannak.

A helyek nem megfelelő kihasználása mellett a másik tipikus probléma az időgazdálkodás. A feladat- és munkaidő követő szoftverek bármilyen számítógépes munkakörben - akár távmunka esetében is - alkalmasak a munkavégzés hatékonyságának objektív elemzésére. Az adatok lehetőséget adnak a teljesítményértékelésre, összehasonlíthatóvá teszik a munkavállalókat, részlegeket, vállalatokat, segítve a tudatos fejlesztést, átszervezést.

A fenti eszközök nemcsak költözés vagy átalakítás előtt hasznosak, hanem folyamatosan lehetővé teszik a munkahelyek fejlesztését. Ilyen és ehhez hasonló irodafejlesztési trendekről és megoldásokról lesz szó a Big Office Day-en november 20-án. A Groupama Aréna 3 szintjén minden arról fog szólni, hogy milyennek kellene lennie 2019-ben, illetve 2020-ban egy jól működő vállalkozásnak.



A munkahelyek szép új világa - Így kell okosan modernizálni
A 21. századi iroda több mint fizikai tér. Erről szól majd a Big Office Day november 20-án.

Hogyan érdemes nekilátni?

Az irodaátalakítást érdemes körültekintően csinálni, és egy-egy döntés előtt mérlegelni annak a munkavállalókat érintő minden aspektusát. Ebben is segít a lehetőségek alapos - akár szofterekre, szenzoros mérésekre és külsős szakértőkre támaszkodó - átgondolása, többek között az alábbi szempontok mentén:
  • hogyan lehetne jobban kihasználni a rendelkezésre álló teret?
  • mindenkinek szüksége van-e fix munkaállomásra?
  • hogyan alakítható ki a munkavállóknak kedvezőbb környzetet?
  • mely folyamatokat lehetne automatizálni?

Az irodamodernizáció úttörői Magyarországon a multinacionális nagyvállalatok voltak, de már a kkv-k is kénytelenek felzárkózni. Az 5% feletti gazdasági növekedés korában a vállalatok többségének lenne pénze arra, hogy fejlődjön a fenti területeken. Sokan azonban nem tudják, hogy hogyan álljanak neki, illetve nincsenek teljesen tisztában a lehetőségek tárházával és az azokban rejlő potenciállal.

Pontosan ez az igény hívta életre a Big Office Day nevű rendezvényt. A kiállításhoz számos szakmai kísérőrendezvény is tartozik, amelyeken a legjelentősebb cégek vezetői és szakértői osztják meg tudásukat és tapasztalataikat. A Big Office HR Brand Day konferencián a munkavállalóbarát szervezet és környezet kialakítása lesz fókuszban. A Big Office Technology Day konferencián a hatékony és biztonságos munkavégzést segítő technológiákról lesz szó.

Kiknek szól a Big Office Day?
  • Ügyvezetők
  • HR-vezetők és -tanácsadók
  • Beszerzési igazgatók
  • IT-vezetők
  • Irodaberendezéssel foglalkozó szakemberek
  • Office managerek

A cikk saját szolgáltatást népszerűsít.
Címlapkép forrása: Shutterstock.com

A Big Office Day-ről bővebb információkért kattints ide, vagy kövesd a Facebook-eseményt.
elektromosroller
Westminster brexit brit kilepes tortenelmi dontes
Brexit london tuntetes1500
GettyImages-1167008922
Furjes Balazs Budapest Liget projekt1500
100 forint shutter
onlinevásárláse-kereskedelem
Népszerű
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2019. november 6.
Portfolio Private Health Forum 2019
2019. november 7.
Energy Investment Forum 2019
2019. november 14.
Portfolio Banking Technology 2019
2019. november 20.
Office Stage - Út a hatékony irodához
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu

Junior elemző/elemző

Junior elemző/elemző

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
Online előadás
Befektetési termékek a magas hozam reményében.
A tőzsdei tankönyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Furjes Balazs Budapest Liget projekt1500