STA_0781
Ingatlan

A wellbeing sosem cél, legfeljebb eszköz

Portfolio
A Portfolio Big Office Day Konferencia 2019 harmadik szekciója a munkahelyi jóllét gyakorlati megvalósulásának lehetőségeit járta körül. Kiderült, milyen lesz a jövő munkája, és milyen szempontokat kell(ene) figyelembe venni a ma munkahelyének megtervezésénél.

A munkavállalók egy jelentős része gondolja, hogy a cég , ahol dolgozik, nem innovatív, ezenkívül úgy érzik, nincs lehetőségük kiélni, megmutatni a kreativitásukat – kezdte előadását Kovács Tamás, a Steelcase regionális értékesítési igazgatója. Elmondása szerint sok esetben éppen a bonyolult szervezeti folyamatok azok, amelyek lelassítják az innovációt, de mivel elképesztő teher van ma a munkavállalókon: sem energia, sem kedv nem marad a kreativitásra.

A munkakörnyezet, vagy a technológia is hátráltathatja az innovációt. A korábbi lineáris folyamatokat helyett kreatív folyamatokra van ma már szükség.

A repetitív jellegű folyamatokat a mesterséges intelligencia ma már pillanatok alatt elvégzi helyettünk, és éppen a kreativitás változtatja meg annak a módját, ahogy dolgozunk: az állandóan változó problémákra új megoldásokat kell találni – nem utolsó sorban a termelékenységet is befolyásolja.

Property Investment Forum 2019
Az irodapiac jelene és jövője kiemelt témája lesz a november 21-én megrendezésre kerülő Property Investment Forum 2019 konferenciának.

Folyamat, kultúra, tér, eszköz – ezek a tényezők határozzák meg a munkavégzést. A tér hatással van a viselkedésre, a viselkedésünk pedig előbb-utóbb kultúrává, céges kultúrává válik.

Fontos, hogy jól érezzük magunkat a munkahelyen, de ugyanilyen fontos a kognitív és az emocionális wellbeing is, a bizalmi alapú légkör – hívta fel a figyelmet a szakember, majd hozzátette,  az irodai terek nemcsak elősegíthetik, de fokozhatják is a kreativitást a cégen belül.

A pénz ma már tényleg kevés

A másodig előadás a népszerű wellbeing szolgáltatásokról, azok elérhetőségéről szólt. Az elkötelezettség, a motiváció hiánya mindennapos a munkahelyeken – korábban pénzzel, kedvezményekkel lehetett motiválni a munkavállalókat, ez azonban nem oldja meg a kiégettség problémáját – kezdte  Dobai Gábor, a The WorkLife Company alapítója és vezérigazgatója. Meglátása szerint az öngondoskodás támogatása, elősegítése viszont már egy jobb irány lehet.

Amikor a jóllétről beszélünk, figyelni kell a teljes képre: az élet minden területén jól kell lenni. Munkaadóként jó irány, ha mindenkinek az egyedi igényét figyelembe vesszük.

Az előadások után a wellbeing gyakorlati megvalósulásáról szólt a kerekasztalbeszélgetés:  egyik ilyen például a wellbeing orvoslás, életmód orvostan, mely orvosi tényeken nyugvó életmód tanácsokat nyújt – mondta el Länger Jelena, a Longevity Project társalapító-ügyvezetője. Ezek a tanácsok csökkenteni tudják a krónikus betegségek kialakulásának esélyét, melyek óriási veszélyt jelentenek minden egyes munkavállalóra.

STA_0781

Vada Gergely, a Fusion Vital alapítója szerint a wellbeing érzete nem az akut helyzettől függ, hiszen az is fontos, hogy éppen hogyan érkezünk meg az irodába. Felmérések igazolják, hogy ma egy munkahelyen 42 százalékos a munkavállalók kipihentsége, amivel sok esetben nem lehet mit kezdeni. Jó hír azonban, hogy vállalati eszközökkel sok mindent lehet befolyásolni, de megoldani nem. Ma még segíteni kell az embereket abban, hogy felismerjék a saját igényeiket.

Dobai Gábor, a The WorkLife Company alapítója és vezérigazgatója szerint közösen kell kitalálni, hol lehet a legjobban és a leghatékonyabban támogatni a munkavállalókat: „Fontos az odafigyelés, és elsődleges a vezetővel való személyes viszony.”

Csak a pénz?

Ma még sokan költségelemként tekintenek az irodára, holott sokkal inkább a wellbeing eszköze – mondta el Kovács Tamás, a Steelcase regionális értékesítési igazgatója. A megfelelő munkakörnyezet már a nap elején segít csökkenteni az esetlegesen megemelkedett stressz-szintet: egy jó iroda ökoszisztémája támogatja a szeparált, koncentrált és a közös munkát is, valamint a közösségi élményeket is.

Egy építész számára mindig az a legnehezebb, ha neki kell eladni a wellbeinget:  amennyiben győzködni kell a megrendelőt, elmagyarázni neki, mitől jó egy iroda, az már rég rossz – összegezte tapasztalatait Nagy Csaba, Ybl- és Prima Primissima díjas építész, Archikon Kft. vezető tervezője. A munkahelyi környezetben a terek lényegét kell megtalálni, mert a felszín, a színes elemek, panelek gyakran elterelik a figyelmet a lényegről.

donaldtrump
ott_one_2019_1500x844
horvátország
seychelle szigetek strandoló lány
szakács étterem restaurant
cimlap_rossz
budapest lánchíd_getty
20191130_141657
Népszerű
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu

Értékpapír üzletkötő

Értékpapír üzletkötő
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A legjobb karácsonyi ajándék
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
új lakások