A thumbnail_STA_2986
Ingatlan

Raktárakká alakulnak a bevásárlóközpontjaink? - Megszólaltak a téma szakértői

Portfolio
A logisztikával összeolvadó e-kereskedelem hatása mind a retail, mind a szállítmányozási szektorra visszafordíthatatlan. Az omnichannel és a digitalizáció térhódítása nem kíméli a plázák piacát sem, a robotizáció pedig a logisztikai szektorra hat visszafordíthatatlanul. A legfontosabb irányokról a Property Investment Forum 2019 konferencián beszéltek a szakértők.

Halász-Csatári Gábor, Partner, Head of Industrial Leasing, Cushman & Wakefield szerint az online kereskedelem részaránya 2018-ban alig haladta meg az 5 százalékot.

Hosszú Csilla, ügyvezető igazgató, Sprinter Futárszolgálat Kft., Pick Pack Pont elmondta, hogy a csomagszállító cégek jelentősen bővülnek, de nem raktárra van szükség, hanem a napi átmenőforgalmat kezelő ingatlanra, ami túl speciális az ingatlanosok számára. A jövőben szükség lesz városi épületekre, amik akár egy parkolóház tetején is lehetnének.

A thumbnail_STA_2986 PIF e-ker logisztika panel

Joó Domonkos, Senior Asset Manager Hungary & Slovakia, Logicor úgy véli, hogy a csomagszállító cégeknél az ingatlan egy váz egy drága (szortírozó) gép körül. Minden perc, amit a csomag az épületben tölt az veszteség, ezért a cél, hogy minél gyorsabban szállítsanak. A gép sokszor nagyobb forgalmat is ki tud szolgálni, tehát a nagyobb forgalom nem feltétlenül igényel nagyobb épületet. Karácsony előtt sokan jelentkeznek időszakos raktárigénnyel, amit a jelenlegi 2%-os kihasználatlanság mellett nem lehet teljesíteni. Városon belüli fejlesztésekre lenne igény, amelyek felértékelődnek, ahogy egyre fontosabbá válik az ügyfelek minél gyorsabb kiszolgálása. Mivel kevés a hely, és drága a telek, ezért megoldást jelenthetnek az emeletes raktárak.

Nemes Rudolf, országmenedzser, CTP Management Hungary Kft. szerint óriási igény továbbra sincs e-kereskedelemre és a növekedés ellenére továbbra is sereghajtók vagyunk. A napon belüli kiszállítás nagyon nem terjedt még el Magyarországon. A belvárosi hipermarketek, bevásárlóközpontok egy része a jövőben raktáraknak adhat helyet. A parkokban közösség alakul ki – sok bérlőnél van szezonalitás, így egymást tudják segíteni: albérletbe tudják adni egymásnak – ehhez persze kell egy bizonyos méret. Jövőre lesz olyan pillanat, amikor 170 ezer négyzetméter lesz Magyarországon építés alatt. A kivitelezési folyamat a saját csapatnak köszönhetően kontrollálható: piaci igényekre reagálva fel lehet gyorsítani vagy le lehet lassítani, csökkentve a költségeket. Akik viszont Győrben és más nyugati területeken, valamint Kecskeméten szeretnének építeni ma nem tudnak vásárolni, úgy, hogy az megérje – egy saját park építése jobb hozammal zárul, a bérleti díjak hosszú távon nem fenntarthatók.

thumbnail_STA_2959 PIF logisztika e-ker panel

Székely Ádám, ügyvezető igazgató, tulajdonos, Infogroup elmondta, hogy Budapesten se nagyon, de vidéken főleg nincs jelen az e-kereskedelem, egyelőre nincs még meg a kritikus tömeg. A népsűrűség és gazdasági fejlettség nincs ott, nem véletlen, hogy nincs itt például az Amazon. Az FMCG cégek raktárai viszont már vidéken is jelen vannak. A piaci számok alapján mindenképpen építeni kell, de a matek nem biztos, hogy kijön. Az elszállt építési költségek jelentik a korlátot. Ipari ingatlant hosszú távon birtokolni jó dolog, akvizícióval jobb hozamokat lehet elérni, mint építéssel, de idén nem építettek, másra költötték a tőkét.

újszülött kisbaba kóráhz
hologram vezető asszisztens
orban viktor uj kozep-europa
élelmiszer étel getty
Népszerű
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A legjobb karácsonyi ajándék
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
dpd csarnokepulet market epito