GettyImages-1124564531
Ingatlan

Ennyi időt pazarol el dugóban ülve egy átlagos budapesti

Portfolio
Az átlagos budapesti közlekedő 162 órát töltött forgalmi dugóban 2018-ban - írja az Inrix kutatóintézete alapján az Euronews. A több mint 200 világvárost tartalmazó listán a magyar főváros a 30. helyen áll, ráadásul a megelőző évhez képest jelentősen romlott a helyzet.

A 2018-as évben 11 százalékkal több időt töltöttek forgalmi dugóban a budapesti ingázók a megelőző évhez képest. A 200 világvárost tartalmazó listán ez a 30. legrosszabb eredmény, ami évente 162 dugóban elvesztegetett órát jelent.

Budapest közlekedésének jövője kiemelt témája lesz a május 21-én megrendezésre kerülő Future City 2020 konferenciának.

A vizsgált városok közül Kolumbia fővárosa áll a legrosszabb helyen, ott az ingázók átlagosan 272 órát töltenek el a dugóban. A második helyen egy európai főváros, Róma áll, ahol 254 óra volt ugyanez. Az élmezőnyben egyébként számos európai város megtalálható. Párizs, London, Milánó, Bordeaux és Moszkva is a top 10-ben szerepel, amely városok mindegyikében 200 óra felett volt az évente elvesztegetett idő.

Mindez azt jelenti, hogy munkanapokra vetítve átlagosan napi egy óránál is több megy el feleslegesen minden munkavállaló idejéből. Európában úgy tűnik, hogy a német városok értek el jó eredményeket a dugók visszaszorításában: Mannheimben 21, Wiesbadenben 20, Hannoverben pedig 16 százalékkal csökkent átlagosan az egy év alatt dugókban eltöltött idő hossza.

A budapesti forgalom kapcsán nemrég Vitézy Dávid, a BKK egykori vezérigazgatója is megszólalt, aki a közelmúltban osztotta meg a közösségi oldalán az autóforgalom változására vonatkozó számokat. Ez alapján míg 2010-ben 991 ezer autó volt forgalomban Budapesten és Pest megyében, ma 1,2 millió. Ez +200 ezer autó az utakon. 2019-ben Budapesten 4 százalékkal, míg Pest megyében 5 százalékkal nőtt a gépjárműállomány, mindössze egyetlen év alatt.

Vitézy Dávid
BKK volt vezérigazgatója, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója
Vitézy Dávid a tömegközlekedés és a városi mobilitás szakértője. Pályafutását közlekedési aktivistáként kezdte, a budapesti tömegközlekedés javítása mellett. 2010-ben a Budapesti Közlekedési Központ a
Tovább
Vitézy Dávid a tömegközlekedés és a városi mobilitás szakértője. Pályafutását közlekedési aktivistáként kezdte, a budapesti tömegközlekedés javítása mellett. 2010-ben a Budapesti Közlekedési Központ a Tovább

Címlapkép forrása: Getty Images

EU csucs koltsegvetes Charles Michel Emmanuel Macron Antonio Costa
wall_street_shutterstock_1089431897-20180518
koronavírus vuhan kína járvány
koronavírus maszk ruha
scarlet lady_virgin
moszkva_shutterstock-20170929
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Tőzsdetanfolyam
Alapoktól a kereskedési, befektetési stratégiákig.
webinárium
Hogyan lovagolhatod meg a forint árfolyammozgását? Tőlünk megkapod a választ!
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. március 3.
Agrárium 2020
2020. március 5.
Biztosítás 2020
2020. március 10.
Investment, Wealth and Savings (IWS) 2020
lego, bugatti chiron, mti,