vitézy dávid
Ingatlan

Vitézy Dávid elárulta, mit tervez Budapesttel

Portfolio
Létrehozzák a kormányzati Budapest-politika szakmai műhelyét, a Budapest Fejlesztési Központot (BFK), a nonprofit zrt. vezérigazgatója Vitézy Dávid lesz - jelentette be tegnap Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Fürjes Balázs a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár. A vezérigazgatói poszt Vitézy Dávidé lett, aki egy hosszú Facebook-posztban fejtete ki elképzeléseit.

A közlekedés terén minden eddiginél ambiciózusabbnak kell lennünk - írja Vitézy. Minden olyan tömegközlekedési rendszert, amely az agglomerációból való ingázást szolgálja, az állam működtet: a MÁV vasúti pályáját, állomásait, vonatait, a hév-vonalakat és a Volánbusz járatait. Óriási a potenciál ezen szolgáltatások fejlesztésében, hisz ma a budapesti dugókat adó forgalom jelentős része az elővárosokból érkezik. Az elővárosi tömegközlekedés fejlesztése tehát nem csak az agglomerációból ingázók, hanem a budapestiek számára is elemi érdek.

Nincs annál fenntarthatóbb, zöldebb, a klímavédelmet jobban támogató és versenyképesebb tömegközlekedési rendszer, mint ami a vasútra, a hévekre, a kötöttpályás közlekedésre épül.

Sok-sok év munkájával akár meg is duplázható a vonattal ingázók száma, ezzel autók tízezreitől és az általuk okozott szennyezéstől szabadíthatjuk meg a fővárost. A vasútfejlesztés révén a sokszor már évtizedek óta vágányokkal feleslegesen elfoglalt területek fejlesztésével Budapest értékes új közterületekkel, zöldfelületekkel gazdagodhat.

A főváros közlekedése kiemelt témája lesz a május 21-én megrendezésre kerülő Future City 2020 konferenciának.

Milyen fejlesztéseket jelent ez konkrétan?

  • A vasút bekapcsolását Budapest vérkeringésébe,
  • a fejpályaudvarok fejlesztését,
  • a Dunán átívelő új vasúti összeköttetés előkészítését, a Körvasút fejlesztését,
  • új vasúti megállók létesítését,
  • a Liszt Ferenc repülőtér 2-es és leendő 3-as termináljának bekapcsolását a vasúti hálózatba,
  • a hév-vonalak fejlesztését és felújítását,
  • új hév-vonatok beszerzését,
  • a H6/H7 (ráckevei és csepeli) vonalak meghosszabbítását a Kálvin térre
  • és távlatban összekapcsolásukat a szentendrei H5-ös hévvel a föld alatt,
  • illetve első lépésként a szentendrei hév-vonal felújítását, akadálymentesítését,
  • új P+R parkolók építését,
  • a regionális koordináció javítását a budapesti és az elővárosi tömegközlekedés között. 

 Ezek mind a Budapest Fejlesztési Központ feladatát képezik majd - írja Vitézy - együttműködve az érintett minisztériumokkal, a MÁV-val, a MÁV-HÉV-vel, a Volánbusszal, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztővel, a Fővárosi Önkormányzattal és a BKK-val, illetve a további érintett önkormányzatokkal. A szakember hozzáteszi: ekkora közlekedési beruházásoknál a döntés és a megvalósulás között sok idő, néha még akár 7-10 év is eltelhet.

EU csucs koltsegvetes Charles Michel Emmanuel Macron Antonio Costa
wall_street_shutterstock_1089431897-20180518
koronavírus vuhan kína járvány
koronavírus maszk ruha
scarlet lady_virgin
moszkva_shutterstock-20170929
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. március 3.
Agrárium 2020
2020. március 5.
Biztosítás 2020
2020. március 10.
Investment, Wealth and Savings (IWS) 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu
Tőzsdetanfolyam
Alapoktól a kereskedési, befektetési stratégiákig.
webinárium
Hogyan lovagolhatod meg a forint árfolyammozgását? Tőlünk megkapod a választ!
lego, bugatti chiron, mti,