felújított 3-as metró Újpest-városkapu
Ingatlan

Látványtervek a 3-as metró meghosszabbításáról

Portfolio
Néhány napja számoltunk be részletesen a 3-as metró káposztásmegyeri meghosszabbítási terveiről, a BKK lakossági fórumán elhangzottak alapján. A pontos leíráson kívül már felszíni légifotókat, valamint a plusz 5 megálló látványterveit is megosztotta Déri Tibor, IV. kerületi polgármester a közösségi oldalán.

A 3-as metró káposztásmegyeri meghosszabbításának kivitelezési munkái minimum 6 évet vennének igénybe, a tervek alapján 5 plusz állomást alakítanának ki, melynek csak egy része haladna a föld alatt. A projekt megvalósítása csak abban az esetben kezdődhetne el 2022-ben, ha a 2021-2027-es uniós költségvetési ciklusban megkapja az EU-s támogatást, enélkül 2027 utánra csúszna a 110 milliárd forintba kerülő beruházás. A meghosszabbítás részleteiről ebben a cikkben írtunk: 

Március 18-án rendezzük meg a Lakás Konferenciánkat, ahol a budapesti bérlakáshelyzet kérdése mellett a várostervezés, és a főváros fejlesztési lehetőségei lesznek középpontban.

A legfontosabb átépítések:

  • Az első állomást a Rózsa utcánál alakítanák ki, amelyhez egy parkolóból és biciklitárolóból álló pont is épülne.
  • A következő komoly átalakítás a Töltés utca és a Szilágyi utca keresztezésénél várható. A tervek szerint a két utca közvetlen kapcsolata megszűnne, mivel a metróvonalat szintben tilos keresztezni. Ennek kiváltására a végállomásnál, a Megyeri út és a Dunakeszi út összekötésével hoznának létre egy, a metró és a vasút alatt áthaladó, komplex közlekedési csomópontot. Az eddigi Töltés utcai kereszteződést pedig egy kerékpáros és gyalogoshíd váltaná föl.
  • Az Óceánárok utcai állomás lenne az első felszíni megálló, ami a jelenlegi villamosmegállótól kissé északabbra helyezkedne el. Itt az Árokhát utca vonalában, a leendő megálló déli végénél, épülne egy kerékpáros és gyalogos átjáró a XV. kerület felé.
  • A Bőröndös utcai állomás káposztásmegyeri oldalán az északi és déli kijáratok is a jelenlegi villamosmegállókhoz futnának ki a Külső Szilágyi útra. A XV. kerület felé a Székely Elek útnál létesítenének egy új gyalogos-kerékpáros átkelőt.
  • Az utolsó megálló a Megyeri úti végállomás lesz, amit az eredeti tervekkel ellentétben nem a Megyeri út déli, hanem az északi oldalára akarnak felépíteni. Ezzel a megoldással nem vágnák el a megállót a lakóteleptől.

A 3-as metró meghosszabbításával az egyik legfőbb cél, hogy az agglomerációból érkezők könnyebben bejuthassanak a fővárosba, ennek okán a Rózsa utcai, Rákospalota-Újpest megálló például a vasúti megálló alatt kapna helyet, ahol az agglomerációból vasúttal érkezők közvetlenül szállhatnának át a metróra. Arról a vonatról a metróra, ami egyébként a Nyugati pályaudvarig közlekedik, vagyis a 3-as metró vonalának egy nagy részét lefedi. Felmerül tehát a kérdés, hogy az agglomerációból érkezők valóban kihasználnák-e a meghosszabbított metrót. Az agglomerációból érkező autós forgalom sem egyértelmű, hogy jelentősen csökkenne, a metró kialakításával ugyanis vélhetően a végállomás északi megközelíthetősége is javulna, ami után nem lenne meglepő, ha még többen indulnának el autóval Dunakeszi, Fót térségéből.

Címlapkép forrása: MTI Fotó/Máthé Zoltán

Milliárdokkal száll be Dubaj a német ingatlanpiacra
koronavirus covid-19
kísérleti laboratórium koronavírus járvány orvos
párizs_getty_stock
getty, isztambul, híd, boszporusz, törökország,
lélegeztetőgép, kórház beteg
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. május 21.
FM & Office 2020
2020. május 21.
Future City 2020
2020. június 2.
Smart Logistics 2020
2020. június 9.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu

Junior portfoliókezelő

Junior portfoliókezelő
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A tőzsdei könyv
Útmutató, amely piaci pánikok esetén is használható.
lakások budapest margit-híd