Portfolio signature

A játék megváltozott - A fizikai üzletek már nem csak a bevásárlásról szólnak

Portfolio
Egyáltalán nem biztos, hogy minden normalizálódik hamarosan, ahogy az sem, hogy a retail ingatlanok meg tudják tartani az értéküket. Az viszont több mint valószínű, hogy a szektor olyan átalakuláson mehet keresztül amitől jobb, élményszerűbb lehet mint valaha, és ebben nagy szerepet játszik a proptech. Amint a kereskedelem nem csak szigorúan az unalmas bevásárlásról fog szólni, úgy ehhez alkalmazkodnia kell az ingatlanoknak is. Ázsiában töretlen sikert arat az "új retail" vagyis az online és az offline vásárlás összefonódása. Valami elkezdődött, kérdés, hogy bentragad az ázsiai kultúrában, vagy a nyugati vásárlók is igénylik, hogy egy bevásárlóközpontban nézelődve a telefonjukon keresztül kapjanak infót a kezükben tartott termékről, amivel aztán odasétálnak egy szakácshoz, aki ott helyben meg is főzi nekik a vacsorát. A fizikai üzletek már nem csak a bevásárlásról szólnak. A játék megváltozott.

Az Egyesült Államokban már körülbelül 8200 üzlet bezárását jelentették be ebben az évben, ami mintegy 14 millió négyzetméternyi kiskereskedelmi területet foglal magába. Tavaly az egész év leforgása alatt szűnt meg ennyi retail egység, és nem 4 hónap alatt. Az Egyesült Királyságban az első félévben több mint 1200 üzlet húzhatja le a rolót, amire 2010 óta nem volt példa - ismerteti a helyzet súlyosságát a The Property Chronicle cikke.

Mi vár az irodapiacra, a retail piacra, az üzemeltetésre? Mekkora sokk érte a szektort? Hogyan nyitunk ki újra? Ezekről beszélgetnek az interaktív konferencián a szakértők. Kapcsolódj!

Azt talán mindenki elismeri, hogy a retail átalakul, a véleménykülönbségek leginkább ennek mértékéről szólnak. Az üzletek már nem kizárólag csak a rutinszerű bevásárlásról fognak szólni, és nem is az áruk disztribúciója lesz az egyetlen szerepük. A vásárlóknak már nincs szükségük fizikai helyiségre ahhoz, hogy vegyenek valamit, így egy offline üzletnek az alábbi négy funkció valamelyikével kell rendelkeznie, hogy a jövőben életben maradhasson:

  1. Az üzlet maga a desztináció: Célpont kell, hogy legyen az adott üzlet/pláza/vendéglátóhely, vagyis valamiért izgalmas, érdekes a vásárlóknak. De elképzelhető az is, hogy éppen az épület szépsége, egyedisége vonzza oda az embereket. Lehet ez a város közepén, vagy azon kívül is, a lényeg, hogy magával ragadja a vásárlókat.
  2. A teljes logisztikai folyamat egy kézben: sok kereskedő szeret abban a hitben élni, hogy a vásárlók szeretik online kiválasztani a termékeket, majd saját maguk elmenni érte. Ez a módszer azonban csak akkor válik be, ha nincs más gyorsabb mód, hogy megkapják a rendeléseiket. Nem véletlenül vásárolta meg az Amazon a Whole Food üzleteit, ezáltal ugyanis még közelebb kerülhetett a vásárlókhoz. Ha valaki egy olyan logisztikai hálózatot tud kiépíteni, ahol garantálja a kétórás kiszállítást a legnagyobb ügyfeleinek, bebiztosította magát a retail piac jövőjében. 
  3. Személyre szabás: Ha egy üzlet a helyi szokásokhoz jól tud illeszkedni, nyert ügye van. Nem kell mindenhol ugyanannak az 50 márkát felsorakoztató sétáló utcának lennie, hisz minden vásárló más igényekkel rendelkezik. Egy bevásárló utcát úgy kell elképzelni, mint egy okostelefont, mindenkinek más van a kijelzőjén. Egy szilárd lábakon álló üzletetnél kulcsfontosságú lesz a környék és a helyiek megfigyelése, és az igényeik kiszolgálása. 
  4. Olcsó és kényelmes: Azok az üzletek is biztos lábakon állnak, amelyek a legolcsóbbak tudnak maradni és a mindennapi szükségleteket kielégítik. Lehet szó azokról a termékekről, amelyek gyorsan forognak, vagy túl olcsók, hogy kiszállíthatóak legyenek, esetleg olyan emberek keresik ezeket, akik nem vásárolnak online. 

Bármelyik kategóriáról is legyen szó, kulcsfontosságú lesz a retail szektorban is az adatvezérelt tervezés, üzletvezetés. Ez nem elavult negyedéves statisztikákat, sokkal inkább valós adatokat jelent a vásárlók szokásairól. 

Miről lesz szó a cikkben?

  • 4 alapvető funció ami nélkül nem maradhatnak életben az üzletek
  • A játék neve: "Know your customer" - Azaz, ismerd meg a vásárlódat
  • Az Új Retail: amikor összefonódik a fizikai, az élményszerű és az online vásárlás

Kedves Olvasónk!

Május 11-től a Portfolio signature cikkei – fontos, egyedi elemzések – csak egyedi hozzáféréssel olvashatók. A Signature tartalmakhoz való hozzáférés díja havi előfizetéssel 3490 forint, augusztus 11-ig 50%-os kedvezménnyel 1745 forint. Az éves előfizetés díja 34900 forint, a fizetés egyszerűen, online tranzakcióval működik.

Signature előfizetés

Általános Szerződési Feltételek   |   Gyakran felmerülő kérdések