budapest lánchíd
Ingatlan

Jön az autómentes Lánchíd? - Nyilatkozott Vitézy Dávid

Portfolio
Úgy fest a Lánchíd autómentes jövője kapcsán most éppen egy irányba tart a kormány és a főváros is, ugyanis Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója a Lánchíd felújítása kapcsán az Indexnek adott interjújában kiemelte, hogy örülne annak, ha a híd a felújítás után autómentes hídként funkcionálna.

A Lánchíd a Dunába szakadni nem fog, de vannak olyan szerkezeti korróziók mind a járdán, mind az útpályán, amik azt okozhatják, hogy a hídnak egyes darabjai lehullhatnak akár a hajókra, akár az alsó rakparton közlekedőkre. Ez a fajta állapotromlás az alagút esetében nem áll fenn - emelte ki a szakember.

Vitézy Dávid
Budapest Fejlesztési Központ, vezérigazgató
Vitézy Dávid a tömegközlekedés és a városi mobilitás szakértője. Pályafutását közlekedési aktivistáként kezdte, a budapesti tömegközlekedés javítása mellett. 2010-ben a Budapesti Közlekedési Központ a
Tovább
Vitézy Dávid a tömegközlekedés és a városi mobilitás szakértője. Pályafutását közlekedési aktivistáként kezdte, a budapesti tömegközlekedés javítása mellett. 2010-ben a Budapesti Közlekedési Központ a Tovább

Ha a Lánchidat továbbra is egy autós hídként képzeljük el, akkor valóban indokolt lehet az alagúttal együtt felújítani, hogy ez az egész útszakasz minél rövidebb ideig legyen lezárva, de az alagút műszaki állapota ennyire sürgős beavatkozást nem tesz szükségessé, akár egy évtizedet is kibír. Ha viszont egy gyalogos, kerékpáros, autóbuszos prioritású híd lenne a Lánchíd, akkor a felújításban ennek az egyidejűségnek sokkal kevesebb haszna van - emelte ki.

Töltsük újra együtt a hazai ingatlanpiacot élettel, üzlettel, tapasztalattal szeptember 10-én a New York Palace-ban, a Property Market RELOADED 2020 konferencián!

Arra viszont, hogy a Lánchíd teljesen gyalogos kialakítású legyen nem biztos, hogy alkalmas a funkcionális kialakítása miatt és ez az ott közlekedő autóbuszok miatt sem javasolt.

A Lánchídnak ma egy nagyon jelentős szerepe van a buszhálózatban, ezt a szerepét a hídnak érdemes lenne megtartania.

Az biztos, hogy élőben fogjuk sok évig tapasztalni, hogy milyen Lánchíd nélkül a budapesti autós közlekedés, mert a felújítás alatt a hídra nem fog autó felhajtani - tette hozzá.

A Széchenyi tér - ami a Lánchíd pesti hídfője – teljes rekonstrukciója is nagyon időszerű, mert ez egy autóközpontú tér, amit nem lehet szabályosan sehonnan megközelíteni.

A Széchenyi tér most nem térként, hanem egy nagy autós csomópontként működik.

A tér teljes újratervezését a kormány 100 százalékban finanszírozza, első körben viszont érdemes a Lánchíd felújítására koncentrálni. Azt javasoljuk, hogy 18 hónap legyen a lezárási idő, amit a tenderben megfogalmaznak, ami elég idő arra, hogy lássuk, hogy a város közúti forgalmára ennek milyen hatása van és a Lánchíd autómentesítése megtartható-e a felújítás után is. Én abban bízom, hogy igen – zárta sorait Vitézy Dávid.

Címlapkép forrása: Getty Images

Frankfurti tőzsde
Koronavírus
forint mnb épület sötét magyar jegybank
fedusa_shutter
románia bukarest zászló
Tortenelmi_idok_olaj2020_cimlapkep_1500x844
Dollármilliók csúsztak zsebbe: kipakolt a korrupt olimpiáról a szervező
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. szeptember 3.
Financial and Corporate IT 2020
2020. szeptember 9.
Sustainable World 2020
2020. szeptember 10.
Property Market RELOADED 2020
2020. szeptember 10.
Lakás Konferencia 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu

Vezető könyvelő

Vezető könyvelő
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-tal elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
Online előadás
Részvények, indexek, devizák és árupiacok élő elemzése, ötletelés.
bet