FONTOS Nagy meglepetés a magyar inflációban!
autósok dugó
Ingatlan

Vitézy: csak a kötöttpályás vonalak, a HÉV és a vasút fejlesztésével lesz kevesebb autó Budapesten

Portfolio
A fővárosi mérések alapján nem történt érdemi változás a levegő minőségében a kijárási korlátozások ideje alatt. Vitézy Dávid szerint a levegő minősége, Budapest közlekedése érdemben csak a kötöttpályás vonalak, a vasút és a HÉV versenyképességének növelésével javítható és csak így lehetne elérni, hogy csökkenjen az autók száma - írja a BFK vezetője közösségi oldalán, a Népszava cikke alapján.

Még most is érződik, hogy gyorsabban szoknak vissza a budapestiek az autós közlekedésre, mínt a tömegközlekedés használatára, ami a járványveszélyből és a biztonságérzetből fakad leginkább. Az autóforgalom szinte azonnal visszapattant a korlátozások előtti szintre, miközben a tömegközlekedés elvesztette a tavaly nyári utasainak egyharmadát. 

Szeptemberben újabb részletek derülnek ki a kormány rozsdaövezeti lakásprogramjáról. A konferencián az előadók között lesz Vitézy Dávid is.

A levegő minősége mindeközben egyáltalán nem változott Budapesten és az agglomerációban, sem a tavalyi év azonos időszakához képest, sem a járvány előtti időkhöz viszonítva. A lap szerint a fővárosi mérőállomások azt mutatják, hogy főként a közlekedésből származó nitrogén-dioxid szint csökkent a korlátozások alatt és még június során is néhány százalékkal alacsonyabb volt, mint tavaly ilyenkor. A „szálló por" koncentrációja azonban a kijárási korlátozás alatt sem csökkent érdemben. 

Az elmúlt egy hétben sem mérséklődtek a dugók Budapesten. Nem állítható tehát, hogy a veszélyhelyzet idejére bevezetett ingyenes parkolás lett volna az oka a budapesti légszennyezettségnek

- állítja Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezetője.

A KSH adatai szerint 1 millió 250 ezer autó van forgalomban Budapesten és az agglomerációban, minden harmadik be is jön a városba. Vitézy szerint a levegő minősége, Budapest közlekedése érdemben csak a kötöttpályás vonalak, a vasút és a HÉV versenyképességének növelésével javítható és csak így lehetne elérni, hogy csökkenjen az autók száma.

A tervezett Budapest környéki vasút és HÉV fejlesztési tervek révén legkevesebb 200 ezerrel csökkenthető az autós ingázók száma.

Az autósok ugyanis hajlandóak váltani, ha valóban van erre lehetőségük. Jól mutatja ezt a székesfehérvári és az esztergomi vonal, amelyeken kétszer annyian utaznak ma, mint a fejlesztések előtt. Az M5-ös metró megépítése 47 ezerről 104 ezerre növelné a déli HÉV-vonalak utasszámát. 

Címlapkép: MTI Fotó/Bruzák Noémi

Frankfurti tőzsde
cimlapkep
elelmiszerboltkisker1500shutter
koronaviruscoronavirus
nikola
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-tal elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
Online előadás
Legfontosabb aktualitások, elemzés, ötletelés.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu

Junior elemző, elemző

Junior elemző, elemző
2020. szeptember 2.
Járműipar: Új időszámítás, sokasodó kihívások
2020. szeptember 3.
Financial and Corporate IT 2020
2020. szeptember 9.
Sustainable World 2020
2020. szeptember 10.
Property Market RELOADED 2020
Szingapúr