Az elmúlt hetekben folyamatos volt a vita a kormány és a főváros között a Galvani hídhoz kapcsolódó forgalomcsillapítási lehetőségek kapcsán.
Balogh Samu, várostervező és főpolgármesteri kabinetfőnök nyilatkozata alapján a főváros, a forgalomcsillapítást és a közösségi fejlesztést egymást kiegészítő programként képzeli el, ezért még tavaly előkészítette azoknak a fejlesztéseknek a tervét, amelyek uniós finanszírozásban indulhatnának el a következő költségvetési ciklusban. Többek között:
- a pesti fonódó villamoshálózat kiépítése,
- villamosvonal a Bajcsy-Zsilinszky úton,
- a 42-es villamos meghosszabbítása,
- a 3-as villamos meghosszabbítása,
- a 2-es villamos felújítása,
- a földalatti meghosszabbítása,
- a trolibusz-hálózat bővítése,
- 50-50 új villamos és trolibusz vásárlása,
- akadálymentes villamosok Kispesten, Pestszentlőrincen, Újpesten, Angyalföldön és Hűvösvölgyben.
Jelenleg zajlik az uniós költségvetés és a helyreállítási alap forrásainak elosztása. Most dől el, hogy ezek a projektek el tudnak-e indulni a következő uniós költségvetési ciklusban.
Címlapkép: MTVA/Bizományosi: Róka László