Így még biztosan nem láttad a budapesti metrót
Ingatlan

Fürjes Balázs: "Ma elkezdjük az 5-ös metró építését Budapesten"

Portfolio
"Ma elkezdjük az 5-ös metró építését Budapesten, de ehhez először el kell végeznünk egy próbafúrást 70 méter mélyen a Kálvin téren." - mondta el Fürjes Balázs, a próbafúrásról feltöltött videóban.

A Közvágóhíd és a Kálvin tér között tervezett mélyalagút terveinek elkészítéséhez 93 helyszínen kezd próbafúrásos talajvizsgálatokba a Budapest Fejlesztési Központ – elsőként a Kálvin téren indult meg a munka.

A várost érintő legnagyobb infrastruktúrális beruházásokról is szó lesz a június 10-ei Építőipar konferencián.

Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár közösségi oldalán osztotta meg az első lépésekről szóló videót. Az államtitkár elmondta: 

A külső kerületekből, az agglomerációból naponta 1 millió ember érkezik autóval, ezen a nyomáson kell enyhíteni. A Kálvin téren 3 metró fog majd találkozni, a 3-as és 4-es metró már megvan, de meghosszabbítjuk a déli HÉV vonalakat, a csepeli, ráckevei HÉV-et és be fogjuk hozni ezeket a Kálvin térig. Majd második lépésben megépítjük az 5-ös metrót a déli, az északi, a szentendrei, a csepeli és a ráckevei HÉV-ek összeköttetésével.

A ráckevei H6-os és a csepeli H7-es hévek teljes felújítása és Kálvin térig való meghosszabbításuk egyben a tervezett 5-ös metró beruházás első üteme is. A hévek metróként süllyednének a föld alá a Közvágóhíd térségében, három állomást érintene a két vonal közösen a föld alatt:

  1. az elsőt a Közvágóhídnál kapcsolódva a Déli Körvasút új állomásához, az 1-es, 2-es és 24-es villamosokhoz,
  2. a Boráros téren a nagykörúti villamosokra kínálva átszállást,
  3. végül a Kálvin téren elérve a 3-as és 4-es metrót, illetve több felszíni járatot. 

Vitézy Dávid, Budapest Fejlesztési Központ vezetője a videóban elmondta: 

A cepeli és a ráckevei HÉV-ek azok, amelyek egyetlen metróhoz sem csatlakoznak. Ezt a hiányosságot pótolnánk azzal, hogy a déli-vonalak elérnék a Kálvin teret.

"Ha ezek a vonalak elérik a belvárost akkor bekötik Csepelt, Pesterzsébetet, Soroksárt, Dunaharasztit, Szigetszentmiklóst és a Csepel-sziget további településeit Budapestre. A H6-os és H7-es hévek utasforgalmát várhatóan megduplázná a fejlesztés. A beruházás tervezése a Budapest Fejlesztési Központ létrejötte óta, közel egy éve folyik. Mostanra az alagút nyomvonala végleges és a talajvizsgálatok is megkezdődhetnek.

Az első helyszín a Kálvin tér, ahol a Nemzeti Múzeum előtt 70 méter mélyre fúrunk le, hogy pontos talajmintához jussunk – a következő hetekben ezt követően további 92 helyszínen indulnak munkák. A munkavégzés ütemezését a BKK-val minden esetben összehangoljuk" - írja bejegyzésében Vitézy Dávid. 

Új lakás keresőTOVÁBB AZ ADATBÁZISRA
BudaPart
29–124 m20–0 M Ft
Emerald Residence
32–142 m20–0 M Ft
Metrodom City Home L-M
29.7–125 m229.5–137.4 M Ft
Metrodom Panoráma
30–147 m221–132.5 M Ft
Pesti Ház - Ferdinánd Garden
34–110 m229.7–136.9 M Ft
Waterfront City 2
26–60 m226–67 M Ft

Távlati terv: az 5-ös metró

A BFK kiadott közleményében leírják, hogy pontosan milyen szakaszokból állna az 5-ös metró: 

"A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában szerepel a HÉV-alagút folytatása a Kálvin tértől a belváros és a Duna alatt Budára, ahol a vonal az elképzelések szerint összekapcsolódik a H5-ös szentendrei HÉV-vel. Így kialakulna egy egységes, észak-déli elővárosi és városi gyorsvasút, amelyet 5-ös metrónak hívunk. Ez az M5 egy belvárosi, minden tekintetben metrófunkciójú szakaszból, és a hozzá délről három irányból (Csepel, Ráckeve, Kunszentmiklós-Tass), északról pedig két irányból (Szentendre, Piliscsaba) csatlakozó elővárosi vonalakból áll, ugyanis az elképzelések szerint a 2-es, esztergomi vasútvonalról ugyanúgy bejárnának az M5-re egyes vonatok, ahogy a 150-esről."

Milyen lesz az alagút?

A hévprojekt fúrópajzzsal fúrt alagúti szakasza a Közvágóhíd állomással kezdődik. Az alagút ezen a szakaszon mintegy 20 méter mélyen indul majd a belváros felé, lassan ereszkedve lefelé a Boráros tér állomásig, ahol 25 méter mélyen fog haladni. A Boráros tér után az alagút hirtelen süllyedni kezd egészen 50 méter mélységig, hogy biztonságosan elérje a Kálvin teret, és itt a meglévő M3 és M4 metrók állomásai alá fusson be. 

A H6/H7 hév alagútja fúrópajzzsal fog készülni. Az alagútfúró pajzs alkalmazásának legfőbb előnye, hogy a felszín legkisebb zavarása mellett, közmű érintése nélkül tud a talajban előrejutni. Mivel az alagút változatos talajkörnyezetben épül majd, tervezéséhez szükséges minél több információt begyűjteni a környezetről. Ez úgynevezett geotechnikai feltárásokkal (fúrásokkal, szondázásokkal) lehetséges. A talajvizsgálat a Kálvin téren és környékén kezdődik. Először a Nemzeti Múzeum előtti útszakaszon áll majd meg a vizsgálatokat végző teherautó. Reggel 7 és délután 5 között lesznek munkálatok.

Később a hévek nyomvonalán máshol is lesznek vizsgálatok, összesen 93 helyen. A Kálvin tértől a Közvágóhídig tartó majdani felszín alatti szakaszon végig, és a csepeli hév vonalán is végig. 

A fúrással kapcsolatos további részletek: 

olajvezetek
skot valasztasok 210508
Benko Tibor honvedelmi torvenyjavaslat150
koronavirus vilag
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-tal elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
Online előadás
Vételi, eladási zónák azonosítása, piaci aktualitások
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu

Üzleti modellező

Üzleti modellező

Hitelkockázati modellező

Hitelkockázati modellező
2021-06-01
HR Revolution 2021
2021-06-03
Financial and Corporate IT 2021
2021-06-08
FM & Hybrid Office 2021
2021-06-09
Hitelezés 2021
birmingham, anglia