vasút
Ingatlan

Örülhetnek az agglomerációban élők: több vonat indul a fővárosba

Portfolio
Megkezdődik a Budapest–Veresegyház–Vác vasútvonal felújításának a tervezése. A korszerűsítéssel jelentősen növekszik a vonal kapacitása, helyenként második vágány épül, emelkedik a sebesség és megújulnak az állomások. A beruházás részét képezi a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) 2019-ben elinduló Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiának.

A Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. tervezheti a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) megbízása alapján a Rákospalota-Újpest–Vácrátót–Vác közötti 39 kilométer hosszú vasútvonal felújítását - közölte közleményében a BFK. A tervezési díj 3 milliárd 130 millió forint, amelyet európai uniós források felhasználásával a kormány biztosított a Budapest Fejlesztési Központ és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. konzorciuma számára.

Az ingatlanpiac egészéről, a város fejlődéséről és a jövőbeli beruházásokról is szó lesz szeptember 15-én, a Property Investment Forumon.

Egyes szakaszokon második vágány építését is javasolja a megrendelő, ezzel Budapest és Veresegyház közötti belső szakaszon csúcsidőben irányonként négy személyvonat és két zónázó vonat közlekedne, tehát itt minden megállóhelyről teljesülne az óránként 4 vonatos kínálat a Stratégia célkitűzései szerint. A külső szakaszokról zónázó gyorsvonati kínálat is elérhető lenne az utazók számára. Ez jelentős előrelépés lesz a mostani állapothoz képest, hiszen ezen a vonalon jelenleg órás ütemben követik egymást a vonatok, és egyszerre csak egy irányba lehet félórásra sűríteni a közlekedést – a fejlesztés után ehelyett óránként 6 vonat közlekedhet majd a vonalon.

"A vasúti stratégia modellezése alapján a felújítást követően a veresegyházi vonalon az eddigiekhez képest háromszorosára nőhet az utasszám, ez az északi agglomerációból jelenleg érkező autók tízezreitől kímélheti meg a fővárost és teheti kényelmesebbé az ingázást - mondta Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója.

Vitézy Dávid
Budapest Fejlesztési Központ, vezérigazgató
Vitézy Dávid a tömegközlekedés és a városi mobilitás szakértője. Pályafutását közlekedési aktivistáként kezdte, a budapesti tömegközlekedés javítása mellett. 2010-ben a Budapesti Közlekedési Központ a
Tovább
Vitézy Dávid a tömegközlekedés és a városi mobilitás szakértője. Pályafutását közlekedési aktivistáként kezdte, a budapesti tömegközlekedés javítása mellett. 2010-ben a Budapesti Közlekedési Központ a Tovább

Rétvári Bence, Vác, Csörög, Vácrátót, Váchartyán, Őrbottyán országgyűlési képviselője közölte: "A fejlesztés eredményeként gyorsabban haladhatnak a vonatok, ezáltal a menetidő is jelentősen csökkenhet. A vasút az egyik legolcsóbb, legbiztonságosabb és leginkább környezetkímélő közlekedési eszköz. A felújítás után valószínűleg többen fognak autóról vonatra váltani, ami csökkenti a zsúfoltságot, a balesetek számát és a környezetszennyezést is.

A 80 000 ember életét érintő vasúti fejlesztésnek köszönhetően a Veresegyházról jelenlegi félórás vagy még hosszabb menetidő Rákospalota-Újpestig mintegy negyedórával lehet kevesebb, valamint Fóthoz is körülbelül 8 perccel kerülhet közelebb a főváros.

Budapest közlekedési problémái leginkább abból adódnak, hogy az agglomerációs zóna népessége az elmúlt másfél évtizedben jelentősen megnőtt, és az itt lakók színvonalas közösségi közlekedés híján zömmel autóval járnak a fővárosba: jelenleg három ingázóból kettő személygépkocsival jön, miközben a fővároson belül ez az arány nagyjából fordított, vagyis tízből hat ember a közösségi közlekedést veszi igénybe.

A fejlesztési program keretei közt a BFK tavasszal kérdőíves felméréssel kérte ki az érintett lakosság véleményét a megvalósítandó beruházások kapcsán. A válaszokból kiderült, hogy a pálya, illetve az állomások és megállóhelyek rendbetétele elsődleges szempont. Az állomások megközelíthetőségének javítása érdekében több állmáson is P+R és B+R parkolók kerülnek kialakításra, valamint több helyen is javítják a buszcsatlakozást - árulta el Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára.

Fürjes Balázs
Miniszterelnökség, Budapestért és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár
2000-2002 között három évig a Budapest Sportcsarnok (Papp László Sportaréna) újjáépítéséért a 2012-es budapesti olimpiai pályázatért felelős miniszteri biztos voltam, 1998-2002 között igazgatósági tag
Tovább
2000-2002 között három évig a Budapest Sportcsarnok (Papp László Sportaréna) újjáépítéséért a 2012-es budapesti olimpiai pályázatért felelős miniszteri biztos voltam, 1998-2002 között igazgatósági tag Tovább

A Budapest–Veresegyház–Vác vasútvonal felújítása az ambiciózus, 2019-ben bejelentett Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia részeként valósul meg, melynek megrendelője a Miniszterelnökség, az Innovációs és Technológiai Minisztérium, a MÁV Zrt. és a Budapest Fejlesztési Központ által alkotott konzorcium. A Stratégia részleteiről többek közt Fürjes Balázs beszélt a Portfolio Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia konferenciáján. Az államtitkár ekkor ismertette a 20 éves projekt céljait is:

  • Minden elővárosi állomásról óránként legalább 4 vonat induljon Budapestre
  • Ezekkel legalább 3 metróvonal elérhető legyen közvetlenül
  • Ez egyetlen bérlettel, vagy jeggyel igénybe vehető legyen 

A 2027-ig tartó uniós ciklusban 1000 milliárd forintnyi forrás már rendelkezésre áll a 20 éves, 2000 milliárd fointos összköltségű vasútfejlesztés első részéhez, amely magába foglalja a vasútvonalak felújítását, a Déli Körvasút program elkészítését, a HÉV-vonal felújítását, valamint a járműcseréket.

A 20 éves fejlesztési terv részletei, ebben a videóban visszanézhetők.

Új lakás keresőTOVÁBB AZ ADATBÁZISRA
BLU
39–92 m244.3–126.6 M Ft
Duna Terasz Grande
31–117 m229.9–198.2 M Ft
Pesti Ház - Ferdinánd Garden
34–110 m229.7–136.9 M Ft
River Passage
35–121 m244.3–156 M Ft
VABA Apartments
47.04–81.95 m256.27–111.07 M Ft
Waterfront City 1
30–126 m233–192 M Ft
dolgozó worker gyár gyári munkás ipar kereset fizetés
USA koronavírus Egyesült Államok Covid-19
ausztraliasidney
GettyImages-1211246431 (5)
forintbankjegy10ezershutter-20170816

Kiszámoló Zöld lakáshitel

Az MNB októbertől úgynevezett zöld lakáshitelt vezet be 200 milliárd forint kerettel, 25 évig fix, maximum 2,5%-os...

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2021.09.07
Sustainable World 2021
2021.09.21
Hiventures - Portfolio Vállalati Tőkefinanszírozás 2021
2021.09.08
Business and Finance Summit 2021 - CFO of the year
2021.09.15
Property Investment Forum 2021
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu
Online előadás
Piaci trendek, fordulók azonosítása
Könyv
Alapmű mindenkinek, akit érdekel a tőzsde világa.
Platán paint