élelmiszer élelmiszerár bolt kiskereskedelem
Ingatlan

Visszatért az élet a kiskereskedelembe: Tarol a szépségápolás

Portfolio
Egyértelműen visszapattant a kiskereskedelmi szektor hazánkban, miután tavaly jelentős zuhanáson ment keresztül az ágazat a koronavírus okozta lezárások hatására. Az Auchan Korzókat üzemeltető Nhood Services Hungary Kft. adatai szerint az Auchan hipermarketek forgalma visszaesett tavalyhoz képest. A kiskereskedelemben tarol a szépségápolás és az egészségmegőrzés.

Kevesebben az Auchanban, többen a korzókban

Az Auchan Korzók 2020-ban a világjárvány ellenére is eredményes évet zártak, sem a kiadottsági mutatók, sem pedig a látogatottsági mutatók vonatkozásában nem volt jelentős visszaesés a 2019-es évhez képest. A siker oka, hogy az élelmiszervásárlás a korlátozó intézkedések, valamint az otthoni munkavégzés hatására a tavalyi év során jelentősen felélénkült, ami az Auchan hipermarketek, és így az Auchan Korzó üzletsorok látogatószámára is pozitív hatást gyakorolt.

2021 első három negyedévében a Bevásárlóközpont bejáratain mért belépésszám az előző év azonos időszakához viszonyítva enyhe mértékű csökkenést mutat.

Január és szeptember között körülbelül 51 millióan léptek be az üzemeltető által vizsgált 18 központ bejáratán, ami 2%-kal kevesebb a 2020-as év adataival összehasonlítva. Az Auchan hipermarketek közvetlen bejáratait idén szeptemberig 4%-kal kevesebben lépték át, a belépésszám ezzel a 2019-es szintre esett vissza. A csökkenést valószínűleg az okozza, hogy a tavalyi élénkebb vásárlói aktivitás a koronavírus-járvány okozta rendkívüli helyzet után normalizálódott: nem jellemző a pánikvásárlás és készletfelhalmozás, emellett az üzletek szélesebb köre látogatható, így a vásárlóközönség jobban eloszlik a különböző üzlettípusok között.

Az Auchan Korzók iránti vásárlói érdeklődés 2021 első három negyedévében jelentősen javult. 2020 azonos időszakával összehasonlítva 22%-kal emelkedett azok száma, akik kifejezetten az ott lévő üzletek miatt látogattak el az áruházakba, és nem léptek be a hipermarket területére – ez csaknem 3,2 millió fő a 14 mért helyszínen. A megugró látogatószámot egyértelműen a kiskereskedelmi szektort különösen érzékenyen érintő korlátozások feloldásával indokolhatjuk.

nhood auchan

Az idei évet még mindig a pandémia hatásai alakítják. A főbejáratok adatai alapján a leglátogatottabb hónapok 2021 első három negyedévében a március és a július voltak. Az Auchan bevásárlóközpontoknak márciusban hozzávetőlegesen 6,2 millióan látogatója volt országszerte. Március elejétől léptek életbe a koronavírus-járvány harmadik hulláma miatti korlátozások, és az otthoni munkavégzésnek köszönhetően ebben a hónapban a szokásosnál többen látogattak el az Auchan hipermarketekbe. Júliusban viszont pont, hogy a korlátozások feloldása hozott fellendülést. Sokan a járvány enyhülése ellenére belföldön nyaraltak, önellátásra rendezkedtek be, ami a hipermarketek látogatószámára szintén pozitívan hatott.

az első három negyedév során az Auchan Korzó bérlőinek forgalma 7%-kal nőtt 2020 azonos időszakához képest.

Ez némileg ellensúlyozza az egy évvel korábbi visszaesést: az üzletek forgalma a Covid-19 válság okozta korlátozó intézkedések hatására 2020 január-szeptember időszakban átlagosan 9%-kal esett vissza az egy évvel korábbi, 2019-es időszakhoz képest.

Tarol a szépségápolás és az egészségmegőrzés

A legerőteljesebb bővülés az idei év szeptemberéig a szépségápolási és egészségmegőrző termékek szektorában volt megfigyelhető, ezen termékek forgalma 19%-kal növekedett az előző évhez képest. Ezzel ez az ágazat a Covid időszak egyik nagy nyertese, és egyben a legdinamikusabban bővülő termékkategória.

A ruházati és cipő szektor a tavaszi lezárásokat követően az Auchan Korzókon gyorsan magára talált. A ruházati cikkek forgalma a tavalyi év hasonló időszakához képest 16 %-os, a 2019-es évhez képest pedig 10%-os forgalomnövekedést mutat.

A szolgáltatásokat kínáló bérlők forgalma viszont átlagosan 5 %-kal csökkent az előző év első három negyedévéhez képest

- ezen a területen az év végéig viszont még erősödés várható.

A kiskereskedelmi üzletek közül a pandémia legsúlyosabban a pénzváltókat, az utazás irodákat és a játszóházakat érintette, ezen bérlőknek az üzemeltető jelentős bérleti kedvezményeket biztosított. Az Auchan Korzókon található ételudvari egységek nem szenvedtek el akkora forgalomkiesést, mint a turizmusra támaszkodó utcára nyíló vagy plázákban található éttermek, kávézók.

Címlapkép: Getty Images

oltás vakcina koronavírus
kórház lélegeztető maszk oxigén getty stock
vulkán láva
kreml oroszország moszkva
Itt az újabb csapás a Brexit miatt - A Nissan mégsem Angliában gyártja az új X-Trailt
washingtondc
2021. december 9.
Agrárszektor Konferencia 2021
2021. december 2.
Waberer's - Első kézből a jövő stratégiája
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu

Back-office munkatárs

Back-office munkatárs
Díjmentes online előadás
Legális adóelkerülés, TBSZ, NYESZ számlák.
Díjmentes online előadás
Első lépések a tőzsdei befektetés terén.
székesfehérvár