Legalább tíz évig a budapesti közösségi közlekedés, ideértve az autómegosztó szolgáltatást is, nem tudja kiváltani a rakparti gépkocsi forgalmat. A dugópénz önkormányzati többletforrás keletkeztetésére alkalmas, a forgalomcsillapításra azonban strukturális megoldások kellenek.
A Magyar Település- és Területfejlesztők Szövetsége "élhető Duna partokat" szeretne. Így azt a megoldást tartja ésszerűnek, amely
a belvárosi alsórakpartokat a felső rakpart magasságában lefedi és ezzel az alsó rakpartot közúti aluljáróvá alakítja, minimális emissziót kibocsátó, korszerű szellőzőművel.
Fontos lenne, ha a belvárosi közösségi hajózást nem leállítanák, hanem ellenkezőleg annak érdemleges fejlesztése mielőbb megtörténne, és a budapesti Duna szakaszon a "parkolj és hajózz" rendszer működne. Megújuló energiával közlekedő, egy autóbusznyi utast 25-35 km/ó sebességgel szállító folyami hajók már elérhetők a városi közösségi közlekedési rendszer számára - emelik ki a közleményben.
Az alsó rakpart lefedése által vele egyező területnagyságú panoráma sétányok, sétaterek jönnek létre, amelyekről le-felvezető szerpentineken, liftekkel kombinálva a vízfelületi létesítmények is megközelíthetők - írják.
A címlapkép forrása: Getty Images