Tavaly év végén két telket vásárolt Budapest nyugati agglomerációjában a Panattoni, amely összesen több mint 90 000 négyzetméter terület fejlesztését teszi lehetővé. Törökbálinton júniusban kezdik meg a City projekt építését, amit 2023-ban adnak át. Emellett a herceghalomi telephelyet is előkészítik, hogy megkezdjék az első épület kivitelezését, ami 70 000 négyzetméterig tudja majd az igényeket kiszolgálni. A két helyszínen kívül a cég több budapesti és vidéki telken is dolgozik.
Az ügyvezető elmondása alapján a cég olyan magyarországi helyszínekre koncentrál, amely fejlődési lehetőséget kínál számukra. A budapesti agglomeráció mellett ilyenek a jelentősebb vidéki autóipari és elektronikai központok. A vállalat célja, hogy minél több helyszínen, minél több típusú - BTS, BTO - egységet valósítson meg. Míg korábban Magyarországon jellemzően nem volt BTS vagy előbérleti piac az ipari fejlesztések számára, addig az elmúlt 2-3 évben ebben érezhető változás történt.
Az egekbe szökő fejlesztési költségek jelentik most a legnagyobb kihívást minden ingatlanfejlesztő számára, szektortól függetlenül. A Panattoni ezt a beszállítóikkal történő stratégiai partnerség kialakításával igyekszik kezelni, de a növekvő költségek végül a bérleti feltételekben is meg fognak jelenni.
A logisztikai ágazatnak azonban az e-kereskedelem hatalmas mozgatórugója a kelet-európai országokban, így Magyarországon is további bővülésre számíthatunk.
A járvány és az ukrajnai háború eredményeként számos kezdeményezés indult az ellátási láncok újrakonfigurálására annak érdekében, hogy a termelést közelebb helyezzék a vevőkhöz, így biztosítva a működés folytonosságát és a rövidebb szállítási határidőket. A cégvezető szerint ennek a folyamatnak is a régió és Magyarország lehet az egyik nagy nyertese.
Címlapkép forrása: Getty Images