szeged-szabadka vasút
Ingatlan

Fontos mérföldkövet ért el a szerb határnál épülő vasútvonal

Portfolio
Az SMD-80-as vágányépítő géplánc Röszkénél elérte a magyar–szerb határt, befejeződött a vágányépítés a 136-os számú Szeged-Szabadka vonalon - olvasható Vitézy Dávid Facebook bejegyzésében. Szeged és Röszke között a MÁV beruházásában megújul a 13 kilométer hosszú vasútvonal, amely villamosítva lesz, és a korábbi 60 helyett 120 km/h-val is közlekedhetnek a szerelvények, miközben az engedélyezett tengelyterhelés is 225 kN lesz.

Röszkén akadálymentes magasperonok épülnek esőbeállókkal és padokkal, emellett P+R és B+R parkolók és korszerű utastájékoztatás is kialakításra kerül. Röszkén új állomásépület készül, és valamennyi váltót fűtéssel látják el a kivitelező cégek, biztosítva ezzel télen is a kiszámítható és problémamentes vasúti közlekedést, hiszen ezzel elkerülhetők lesznek a váltólefagyások. Ezek mellett új biztosítóberendezés és távközlési rendszer létesül, átépülnek a közúti-vasúti átjárók. A vasútüzemet a szegedi forgalomirányító központból fogják távvezérelni.

A szerbiai oldalon, Horgostól Szabadkáig szintén felújították a vonalat, így a beruházást követően a vasútvonal elősegíti az interregionális kapcsolatok fejlődését Szeged, Szabadka és vonzáskörzetük között. A személyszállítás így 2015 után indul újra a két város között. Szabadka és Szeged között a határrendészeti vizsgálattól függően várhatóan 30-50 perc lesz a menetidő.

A tervek szerint augusztus elejétől már megindulhat a tehervonatok közlekedése Szeged, Röszke és Szabadka között, kerülőutat biztosítva a Budapest–Kelebia–Belgrád vonal felújítása miatt bevezetett vágányzár idejére.

A személyszállítás a teljes korszerűsítés után, várhatóan 2023 második felében indulhat újra.

Ehhez még szükség van a biztosítóberendezések, a felsővezeték, az állomások illetve az ezekhez tartozó kiegészítő infrastruktúrák megépítésére is.

A magyar kormány még 2017-ben kétmilliárd forintot biztosított a vasútvonal felújításának az előkészítésére. A nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű, a Szegeden a 136-os és a 140-es (budapesti) vasútvonal között építendő új deltavágánnyal együtt mintegy 45 milliárd forintba kerül.

Címlapkép: Vitézy Dávid Facebook oldala

bull bear tőzsde
Debreceni Egyetem klinikai tömb
blue chiő

Holdblog Mi is a Goldilocks?

Archívumunkból (2020) A tőkepiaci szaksajtó rendszeresen emlegette az elmúlt években, hogy épp "Goldilocks" gazdaság...

Online kurzus
Akár 100 000 Ft-tal elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
Díjmentes online előadás
Hogyan működik a tőzsde, mik az alapok, hogy válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát?
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu
2022. október 18.
Portfolio Future of Finance 2022
2022. szeptember 6.
Sustainable World 2022
2022. október 4.
Energy Investment Forum 2022 - A MEKH szakmai támogatásával
2022. szeptember 7.
Private Health Forum 2022
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Debreceni Egyetem klinikai tömb