Röszkén akadálymentes magasperonok épülnek esőbeállókkal és padokkal, emellett P+R és B+R parkolók és korszerű utastájékoztatás is kialakításra kerül. Röszkén új állomásépület készül, és valamennyi váltót fűtéssel látják el a kivitelező cégek, biztosítva ezzel télen is a kiszámítható és problémamentes vasúti közlekedést, hiszen ezzel elkerülhetők lesznek a váltólefagyások. Ezek mellett új biztosítóberendezés és távközlési rendszer létesül, átépülnek a közúti-vasúti átjárók. A vasútüzemet a szegedi forgalomirányító központból fogják távvezérelni.
A szerbiai oldalon, Horgostól Szabadkáig szintén felújították a vonalat, így a beruházást követően a vasútvonal elősegíti az interregionális kapcsolatok fejlődését Szeged, Szabadka és vonzáskörzetük között. A személyszállítás így 2015 után indul újra a két város között. Szabadka és Szeged között a határrendészeti vizsgálattól függően várhatóan 30-50 perc lesz a menetidő.
A tervek szerint augusztus elejétől már megindulhat a tehervonatok közlekedése Szeged, Röszke és Szabadka között, kerülőutat biztosítva a Budapest–Kelebia–Belgrád vonal felújítása miatt bevezetett vágányzár idejére.
A személyszállítás a teljes korszerűsítés után, várhatóan 2023 második felében indulhat újra.
Ehhez még szükség van a biztosítóberendezések, a felsővezeték, az állomások illetve az ezekhez tartozó kiegészítő infrastruktúrák megépítésére is.
A magyar kormány még 2017-ben kétmilliárd forintot biztosított a vasútvonal felújításának az előkészítésére. A nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű, a Szegeden a 136-os és a 140-es (budapesti) vasútvonal között építendő új deltavágánnyal együtt mintegy 45 milliárd forintba kerül.
Címlapkép: Vitézy Dávid Facebook oldala