A megújult híd nem csak a vasúti személyforgalomban, hanem a nemzetközi teherforgalomban is jelentős szerepet tölt be, mert Európa három kiemelkedően fontos transzeurópai vasúti folyosója vezet át itt - idézi az MTI Vitézy Dávidot. Ezek összekötik a holland kikötőket és Spanyolországot Romániával, a Fekete-tengerrel, a Balkánnal vagy éppen Ukrajnával - tette hozzá.
Rámutatott: a déli összekötő vasúti Duna-hídon halad át a Magyarország keleti és nyugati országrészei köztötti vasúti forgalom 90 százaléka, beleértve a tranzitforgalmat is. A felújításnak és a kapacitásbővítésnek köszönhetően a híd a következő évtizedekben is megbízhatóan tudja kiszolgálni a vasúti személy- és áruszállítást - hangsúlyozta.
A hidat még 2020-ban kezdték el építeni a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában, a Nemzeti Közlekedési Központ (NKK, korábban Budapest Fejlesztési Központ) együttműködésében. A generálkivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végezte, az engedélyezési terveket és a híd kiviteli terveit pedig a Főmterv Zrt., az MSC Kft. és a Speciálterv Kft. mint társtervezők készítették.
A híd a Déli körvasút projekt részeként újult meg, melynek keretei közt Kelenföld és Ferencváros között fejlesztik a vasúti útvonalat - mind a teher, mind a személyforgalom számára - hogy azon a jelenlegi kettő helyett három vágányon tudjanak közlekedni a vonatok. A vágányok számának bővítésén túl két új megálló is épül, egy Budán, egy pedig Pesten. A teljes projekt 338 milliárd forintból valósul meg.
Címlapkép forrása: Vitézy Dávid Facebook oldala