fuxing gyorsvonat kína hidrogénhajtás
Ingatlan

Elkészült a világ első hidrogénhajtású városi szupervonata

Portfolio
Elkészült a világ első városi közlekedésre fejlesztett hidrogénhajtású vonata Kínában - írja az interestingengineering.com.

A lap szerint a CRRC Changchun Railway Company és a Chengdu Rail Transit közös vállalkozásában készült el a világ első hidrogénnel hajtott városi vonata. Bár léteznek más hidrogénüzemű vonatok is, ez az első, amelyet kifejezetten városi környezetre fejlesztettek ki.

A vonat 2023. január 18-án, szerdán gördült le a szalagról, akár 160 km/órás sebességgel is képes haladni, és ugyanazt a technológiát használja, mint a Fuxing gyorsvonat, azaz a China Railway Corporation nagysebességű gyorsvonata. A Fuxing 2017-ben kezdte meg működését, és akár 217 mérföld/óra (350 km/h) sebességre is képes, így a világ egyik leggyorsabb vonata. Ez a vonat a kínai nagysebességű vasúthálózaton való közlekedésre készült.

A fenntartható jövőhöz nagy mértékben kell támaszkodnunk a technológiára. De vajon ennyi elég lesz? Ezt a kérdést is feszegeti az április 25-i Sustainable Tech konferencia. A részletekért katitnts!

Kínai lapértesülések szerint a vonat beépített "hidrogénenergia" technológiával rendelkezik, amely robusztus és megbízható áramforrás, és a vonat mintegy 600 kilométer megtételére alkalmas akkumulátor-üzemidővel rendelkezik. A hidrogén tiszta energiaforrásnak számít, mivel üzemanyagként történő elégetésekor csak vízgőz keletkezik. Nem keletkeznek a fosszilis tüzelőanyagok elégetésével járó káros szennyező anyagok vagy üvegházhatású gázok, például szén-dioxid vagy kén-dioxid.

Ezenkívül a hidrogén különböző forrásokból, köztük megújuló erőforrásokból, például szél-, nap- és vízenergiából is előállítható, ami tovább növeli a tiszta energiaforrásként való felhasználásának lehetőségét. A hidrogénnel működő városi vonathoz a régi felsővezetékes áramellátás helyett hidrogén üzemanyagcellát és szuperkondenzátort helyeztek el. A kínai média szerint a hidrogén és az oxigén elektrokémiai reakciója energiát termel a hidrogén üzemanyagcellában; a reakció egyetlen mellékterméke a víz; nitrogén vagy kén melléktermék nem keletkezik. A reakciófolyamat emellett csendes és stabil - állítják.

Állítólag Kína célja, hogy ösztönözze a hidrogénenergia-ágazat növekedését. Egy kormányzati terv szerint az ország 2025-re mintegy 50 000 hidrogén üzemanyagcellás járművet fog forgalomba állítani, és évente 100 000-200 000 tonna hidrogént fog előállítani megújuló energiából.

Címlapkép: Fuxing gyorsvonat Forrás: Chen Jimin/China News Service/VCG via Getty Images

mateusz morawiecki
vlagyimir putyin
flybe
elbocsátás kirúgás nő szomorú
mesterséges intelligencia
2023. március 21.
Agrárium 2023
2023. március 8.
Biztosítás 2023
2023. március 30.
Építőipar 2023
2023. április 25.
Sustainable Tech 2023
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu
Díjmentes online előadás
Mire érdemes figyelni, és milyen eszközöket érdemes használni?
Könyvajánló
Alapmű mindenkinek, akit érdekel a tőzsde világa.
Ez is érdekelhet
eladó kiadó lakás