Vitézy Dávid azzal kezdte írását, hogy felsorolta az 1973-as, 100 éves évfordulóra elkészült közlekedési fejlesztéseket, beruházásokat. Ezek közé tartozik a kisföldalatti teljes rekonstrukciója, meghosszabbítása, illetve a mai napig is közlekedő járművei beszerzése; a 2-es metró Déli pályaudvar és Deák Ferenc tér közötti szakaszának elkészülte; a szentendrei HÉV Batthyány térig történő meghosszabbítása; a fogaskerekű teljes felújítása és a mai napig is közlekedő járművek beszerzése.
Ma ehhez képest Budapesten egyetlen kötöttpályás beruházás sincs folyamatban, az M3-as metró felújításának elkészülte után. Egy sem. Ez teljesen egyedülálló ebben a városméretben Európában, mindenhol metrók, elővárosi vasutak, villamosok épülnek, Varsótól Prágáig, Bukaresttől Bécsig, Münchentől Barcelonáig
– állította szembe Vitézy a mai helyzetet 1973-mal. Hozzátette, nem sírja vissza az 1970-es éveket,
De az ötven évvel ezelőtti listát a mai helyzettel összehasonlítva olyan érzésem van, mintha megállt volna az idő.
Vitézy úgy véli, minden érezhető ambíció és vízió eltűnt a város valós, nagy léptékű infrastrukturális fejlesztése mögül, s ebben mind a kormányzati, mind az önkormányzati oldal felelős.
Hozzátette, a kisföldalatti és a fogaskerekű szerelvényeinek 50 éves évfordulóját is megünnepelhetnénk most, és cseréjükre egyelőre kilátás sincs.
Ebben a helyzetben tehát valójában a főváros fejlesztéséről való teljes lemondás jelképe volt ez a 150. évforduló számomra – kár érte. Ha lehet, ne várjunk Budapest 200. születésnapjáig, hogy ez megváltozzon
– zárja posztját Vitézy.
Címlapkép forrása: Getty Images