Papírkáoszból digitális rend: így duplázódhat meg a hatékonyság az építkezéseken
Ingatlan

Papírkáoszból digitális rend: így duplázódhat meg a hatékonyság az építkezéseken

Portfolio
A hazai építőipar egyik súlyos gondja az alacsony hatékonyság. A munkafolyamatok digitalizációja ma már minden piaci szereplő számára elérhető megoldás a teljesítmény, a minőség, a versenyképesség javítására, mégis sokan tartanak az alkalmazásától. A tartózkodás leggyakoribb oka, hogy drágának, bonyolultnak, nehezen elsajátíthatónak tartják az új technológiát. A másik ok az, hogy a digitalizáció általános előnyeiről ugyan sokan hallottak, de azt már kevesebben látják át, hogy a saját cégüknél milyen kézzelfogható eredményekkel járhat az átállás az új megoldásokra. A PlanRadar az ügyfeleinek visszajelzései alapján három konkrét példát mutat be, ami azt igazolja, miért érdemes belevágni a váltásba.
Június 4-én ismét Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum! Nincsenek egyszerű helyzetben a magyar vállalkozások, éppen ezért minden forrásszerzési, beruházási kedvezményes lehetőséget, költségcsökkentési fejlesztést meg kell ragadni! A gazdasági kilátásokról, a vállalkozások lehetőségeiről szól a debreceni Gazdasági Fórum.

Papírkáoszból digitális rend

A történet ismerős lehet. A PlanRadar ügyfele a múltban a hagyományos módon – nyomtatott tervekkel, kézzel írt jegyzetekkel, valamint folyamatos telefonálással – vezényelte le az építkezéséket. A projektek bővülésével az irathalmok is egyre nagyobbá váltak. A kivitelezésért felelős vezetők, ellenőrök egyre vaskosabb mappákkal járták be a helyszíneket, és azon kapták magukat, hogy egyre nehezebben igazodnak el az áthúzásokkal, javításokkal teletűzdelt iratcsomók, tervek között, egyre több időt vesz el, egyre komolyabb hibázási lehetőségeket rejt magában az aktuális tervek áttekintése. A legutóbbi projektjüknél, – egy több mint 113 000 m²-es logisztikai és termelési komplexumnál – váltottak. A munkafolyamatok digitalizációjának köszönhetően az ellenőrök valós időben hozzáférhettek a naprakész tervekhez, minden problémát, feladatot, változást egy helyen, közvetlenül az alkalmazásban rögzíthettek, követhettek nyomon. A félreértések megszűntek, a projekt minden résztvevője ugyanazon a verzión dolgozott, közvetlenül a telefonjáról vagy tabletjéről.

Az eredmény: Több órányi kézi adminisztrációt váltottak ki, 90 százalékkal csökkentették a papírfelhasználást, egyetlen kattintással átfogó jelentéseket tudtak összeállítani a projekt készültségi állapotáról. A csapat tagjai az időrabló papírmunka helyett így a minőségre és a beruházó elvárásainak teljesítésére összpontosíthattak.

A hibát nem elég megtalálni

Ismerős a helyzet, amikor a minőségellenőrök pontosan látják, hol vannak a hibás pontok egy építkezésen, de újra és újra vissza kell térniük a helyszínre, hogy meggyőződjenek a javítások szakszerű elvégzéséről? A PlanRadar ügyfele ezzel a problémával küszködött, a rossz kommunikáció, a csapatok kaotikus irányítása miatt az is többször megesett, hogy kétszer is kiküldtek egy brigádot ugyanannak a hiányosságnak a felszámolására, mert nem látták át, hogy hol tart a javítás.

A digitális átállásnak köszönhetően a hibákat ma már egységes felületen kezelik, javításukat egyértelműen rendelik meg a kijelölt alvállalkozótól, és ugyanazon a platformon követik nyomon a feladat elvégzését.

Minden résztvevő pontosan láthatja, ellenőrizheti, hogy éppen hol tart a folyamat. Az eredmény: A szakszerűen kijavított hibák száma több mint kétszeresére nőtt. A felek közötti kommunikáció gyorsabbá, egyértelműbbé válásával kevesebb ellenőrzés is elegendő volt, nem kellett időt, energiát pazarolni újabb és újabb, szükségtelen szemlékre.

Egy csapat, sok projekt

Az építőiparban nagy a nyomás, a projektek irányításáért felelős kisebb csapatokkal gyakran megesik, hogy egyszerre több építkezést kell felügyelniük. A PlanRadar ügyfelének egyre nagyobb erőfeszítésébe került, hogy minden beruházást mozgásban tartson, minden dokumentumot frissítsen, összehangolja az alvállalkozók munkáját. Világossá vált, hogy a hagyományos módszerek – telefonhívások, helyszíni szemlék, dokumentumok feltúrása a szükséges információkért- alkalmazása mellett csak további szakemberek bevonásával tudtak volna új projektekbe belefogni. A digitalizációs átállásnak köszönhetően ma már egységes, akár az irodából, akár a helyszínről is elérhető platformot használnak a kapcsolattartásra, a feladatok dokumentálására és nyomon követésére.

Az eredmény: A létszám bővítése nélkül is képesek több munkát vállalni, csökkent a munkatársak leterheltsége, miközben 25-30 százalékkal javult a termelékenység.

A bemutatott három példa azt is bizonyítja, hogy az átállás a digitalizációra megtérülő, megfizethető beruházás az építőiparban - mondta el Borbély Csaba, a PlanRadar magyarországi szóvivője.

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images

Holdblog

Jobban drágult a hütte, mint a kisbolt

A síelés mindig is a jómódúak sportja volt, de ha az európai síparadicsomok áremelkedése folytatódik, akkor lassan igazi luxuscikk lesz belőle. A végéhez közeledő idei... The post Jobban dr

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Utódlás: Csányi Péter az OTP új vezérigazgatója
Portfolio Gen Z Fest 2025
2025. május 9.
Portfolio AgroFood 2025
2025. május 20.
Portfolio AgroFuture 2025
2025. május 21.
Digital Compliance 2025
2025. május 6.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Tőzsdézz a világ legnagyobb piacain: Kezdő útmutató

Bemutatjuk, merre érdemes elindulni, ha vonzanak a nemzetközi piacok, de még nem tudod, hogyan vágj bele a tőzsdézésbe.

Díjmentes online előadás

Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?

Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.

Ez is érdekelhet