A magyar plázák elhallgatott titkai - Milliárdokat szakítanak az okostükörrel és az influenszerekkel

2019. június 12. 06:06    
nyomtatás
 
A hazai bevásárlóközpontok kihívásairól szóló sorozatunk előző részeiben az étkeztetési forradalomról, majd a vásárlások pszichológiai motivációiról írtunk. Ebben a részben pedig megnézzük, mit tehet, és mit tesz egy bérlő annak érdekében, hogy megismerje vásárlóit, növelje forgalmát és javítsa bérleti feltételeit.


3. GYORSREAGÁLÁSÚ ERŐK A BÉRLŐI FRONTON
Rendszeres és minél pontosabb adatelemzésen alapuló folyamatos alkalmazkodás. Ez a kulcsa manapság annak, hogy egy bevásárlóközpontban bérleményt fenntartó vállalkozás talpon maradjon. A plázák szerepét sokan eltérően értelmezik, nagyon nem egyforma az egyes nemzetközi hálózatok gyakorlata, a kisebb hazai cégek is másképp tekintenek erre az ingatlan típusra.

A megközelítés nyilván erősen függ attól, hogy milyen régen van már a piacon egy adott márka és mennyire tudta változatossá tenni kiskereskedelmi csatornáit. Ha egy márka éppen most lép a piacra, akkor nem feltétlenül egy plázában akar elindulni, ott általában magas bérleti díjakkal kell számolnia, már csak azért is, mert kezdetben viszonylag kis területet fog bérelni, amit tesztként használ, s ez fajlagosan az átlagnál húzósabb bérleti díjat jelent.

A magyar plázák elhallgatott titkai - Milliárdokat szakítanak az okostükörrel és az influenszerekkel

A tágasságérzés megnyugtat, fokozza a vásárlási élményt.forrás: shutterstock.com


Az elektronikus kereskedelem gyors növekedése egyre több márkát késztet arra, hogy egyszerre használja showroom-ként és átvételi pontként a plázában lévő bérleményét. A fizikai kiskereskedelem ugyanakkor nem fog megszűnni, mindig lesznek olyan profilú üzletek, ahol igenis fontos a személyes kontaktus (pl. valódi szaktanácsadás, igény az önkép megerősítő külső véleményre, főleg a divatcikkeknél).

"Először az elektronikai cikkeket árusítók érezték meg az internet hatását, úgy 10-12 évvel ezelőttre tehető ez. Az online forgalom gyorsulását 4-5 éve már a divatcikkekkel kereskedők is érzik. Vannak olyan nagyobb divatcégek, amelyek ezért már évek óta átvételi pontként is üzemeltetik a bérleményeiket - ecsetelte a helyzetet Szabó Viktória, a Cushman & Wakefield szakértője.

Kassák Residence

Kassák Residence

1134 Budapest, Klapka utca 4-10.
232 db lakás
30 - 130 m2 alapterület
Átadás:
2019 Q4
35 - 110 M Ft
Ajánlatot kérek

Utalt rá, hogy a bérlők manapság rövidebb fix idejű bérleti szerződéseket kötnek. "Ma már a divatcégek általában 3-5 évre szerződnek - ez értelemszerűen komolyabb kockázatvállalást feltételez a bérbeadók oldalán, különösen, ha a bérlő ezen kívül kiépítési hozzájárulást is elvár a bérbeadótól"- mondta a szakember.

A szórólap köszöni szépen, jól van vidéken

A bevásárlóközpontok kínálatáról, akcióiról, rendezvényeiről elsősorban a helyszínen tájékozódnak a látogatók. A további információ források között túlnyomó többségben vannak az online felületek: köztük is legjelentősebb a Facebook, de viszonylag sokan követik a bevásárlóközpontok hírleveleit is; vidéken emellett még a postaládába dobott szórólapok is fontos szerepet játszanak. Az online csatorna a kommunikáción túlmenően azért is kiemelt figyelmet érdemel, mert a plázalátogatók összes költéseit tekintve bizonyos termékcsoportok és szolgáltatások esetén már versenyre kel az offline üzletekkel - fogalmazott a GfK piackutató cég.


Tapasztalataink szerint főleg a ruházati boltokra jellemző, hogy sokkal rövidebb ideig tartják az árukínálatot, s ez fejlettebb készletezést, gyors és átgondolt logisztikát feltételez. Úgy tudjuk, hogy több helyütt a bérlők elérték: az online forgalom ne számítson bele az adott üzlethelyiség forgalmába. Ezzel lenyomhatják a bérleti díjat vagy mérsékelhetik annak növekedését.

A magyar plázák elhallgatott titkai - Milliárdokat szakítanak az okostükörrel és az influenszerekkel



A bérlők további lehetősége a rugalmasabb expanzió. Az most a trend a világpiacon, hogy nem csupán lassabb a bővülés, hanem az is, hogy kisebb egy-egy üzlet területe, de amelyik piacon lehet és érdemes, ott akár kétszintes áruházat is nyitnak, vagy előveszik a shop-in-shop megoldást. Erről mi is meggyőződhettünk, hiszen láttuk, hogy például a Media Markt már Soroksáron, a Megaparkban bezárta óriási, egyedülálló épületben lévő áruházát és átköltözött az M5-ös autópálya másik oldalán lévő BuyWay bevásárlóparkba, egy jóval kisebb területre. A tavaly átadott kispesti Shopmarkban a felújítás előtti területnél kisebb üzletben nyitotta újra ottani egységét. Ugyanez a hálózat meglépte azt is, hogy egyes magyarországi Tescokban saját kisebb áruteret alakított ki. Ezt ugyan még vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal, de egyelőre működhetnek ezek az üzletek.

A magyar plázák elhallgatott titkai - Milliárdokat szakítanak az okostükörrel és az influenszerekkel

Okostelefonnal azonnal ellenőrizhetjük, hogy jó vétel-e az adott áru.forrás: Shutterstock.com


A proptech újdonságai is a hatékonyabb működést szolgálják, élnek is vele szerte Európában. Nincs kétségünk afelől, hogy a magyar pláza piacon is megjelennek ezek a megoldások. Az üzleten belüli marketingben terjedőben vannak az interaktív bevásárlókocsik (rögzíti, hogy hol áll meg a látogató, mikor és mit vásárol, esetleg mit tesz vissza a polcra vagy mennyire kedvezményfüggő), az okostükrök és az okospróbafülkék. Utóbbiak a vásárlót és az üzletet is rengeteg infóval látják el, de az üzlet biztos többet profitálhat belőlük,hiszen sokkal finomabbra hangolhatja a ruha vagy a divatcikk marketingjét ezáltal. A személyes adatokkal természetesen vigyázni kell, inkább azért érdekesek egy üzletnek ezek az információk, mert megmutatják, hogy miként reagálnak a vevők egy-egy új modellre.

A magyar plázák elhallgatott titkai - Milliárdokat szakítanak az okostükörrel és az influenszerekkel

Az év legnagyobb hazai ingatlanos eseményén kötelező a részvétel. Új információk, befektetési trendek, okos üzleti megoldások lesznek terítéken. Már most jelentkezz!

A ki-és belépések számlálása már nem újság, de kötelező, a GDPR-kompatibilis arcfelismerő rendszerek már a jelenben vannak. A kasszaforgalmat percre pontosan lehet követni, s ha kell, azonnal fel lehet tölteni a pultokat, s azonnal új kassza nyitása is lehetséges, persze ugyancsak a folyamatos adatelemzést felhasználva.

Tarolnak a saját márkás termékek

Tavaly élelmiszer kategóriákra 1800 milliárd forintot költöttünk, ami 7 százalékos értékbeli növekedés 2017-tel szemben. Értékben gyakorlatilag változatlan a top kategóriák sorrendje: rajongjuk a feldolgozott húsért, a sörért és a sajtért. Legnagyobb mértékben, 50% fölötti értékbeli forgalom növekedéssel a növényi alapú joghurt jött fel, de a gin (+40%) sem szégyenkezhet. Az értékesítések több mint 70 százaléka gyártói márkás termék - közölte a Nielsen piackutató cég.


A színek bevetése szintén elengedhetetlen és a jövőben is fontos lesz. Az árcéduláknál rikító színnel jelzik az úgymond akciós terméket, ez a "tiltott gyümölcs" jellege miatt azonnal odavonzza a szemet. Még mindig működik a gondolavég, az üzletben lévő terelő táblák (egyre több digitális ezek közül) és persze a polcelrendezés is kritikus.

BudaPart Gate

BudaPart Gate

1117 Budapest, Dombóvári út 27
Kiadó terület: 11011m2
Átadás:
2019
Bérleti díj: 14.5 - 17.5 EUR
Ajánlatot kérek

Kui János, a GfK Industry sales terület vezetője szerint azonban már régen nem igaz, hogy a szemmagasságba kell tenni a legdrágább termékeket, ez a régi tétel 15 éve megdőlt Magyarországon, nálunk ugyanis a lakosság túlnyomó része 15 fokkal lejjebb néz, fejét kissé lehajtva közlekedik. Fontosnak mondta azonban az influenszerek hatását, különösen a napi fogyasztási cikkeket árusító üzletek számára. Szerinte egyáltalán nem minden esetben működik, sőt, különösen oda kell figyelni arra, hogy nehogy megosztó szereplőt vagy témát válasszon a marketinges.(az influenszerek főleg a divatkiegészítőknél, a kozmetikumoknál és a ruházati termékeknél vethetők be és egyre több nagy márka, de maguk a plázaüzemeltetők is élnek ezzel a lehetőséggel, felhajtva a forgalmat és szép summákat termelve a bérlőknek, s közvetve maguknak - a szerk.) Más szakértőkhöz hasonlóan ő is azt mondta, hogy rámenősebbek és jobban célzottabbak a mobilkampányok, a Big Data további sokféle hasznosítási lehetőséget nyújt a kereskedőknek.

Következik: Kellenének a halottak a plázapiacra, de nincs sok esély

2019.06.04 05:45 A magyar plázák elhallgatott titkai - Trükkök egész sorával keresnek vagyonokat az üzletek
2019.06.07 05:45 A magyar plázák elhallgatott titkai - Milliárdokat csinálnak, de hogyan?

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Tematikus cikk

Az irodák és a plázák a legvonzóbb befektetések (x)

A kiskereskedelmi forgalom 2014-től tartó folyamatos növekedése kihat az ingatlanpiacra... 
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 



hirdetés
Állásajánlatok
Rendezvényszervező
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium