Elárulták az igazságot a szakértők: ez vár a világ bevásárlóközpontjaira

2019. március 12. 11:44    
nyomtatás
 
Elképzelhető, hogy nálunk is bekövetkezzen egy olyan kiskereskedelmi apokalipszis, ami az Egyesült Államok városait sújtotta az elmúlt években? - tette fel a kérdést a Proptech Forum 2019 konferencián Deutsch Krisztina MRICS, Head of Leasing, Futureal. A beszélgetés résztvevői az e-kereskedelem bevásárlóközpontokra gyakorolt hatását, az adatok felhasználási lehetőségeit és az online-offline kapcsolatát vitatták meg.


Magyarországon a teljes forgalomból még mindig csak 5 százalékot tesz ki az e-kereskedelem aránya, a bevásárlóközpontoknak azonban át kell alakulniuk, hogy továbbra is vonzók maradhassanak. A fizikai boltoknak együtt kell működniük az online platformokkal, a bevásárlóközpontoknak pedig a pick up pontokkal - hívta fel a figyelmet Csörgő Anita, Director, Head of Retail, CBRE.

Anita Csörgő

Director, Head of Retail

CBRE

She got her degree in economics (BA) in New Jerseyben at Rutgers College, and had her MBA on International Marketing department of the Glendale, Arizona: American School of International Management. Before moving to Hungary, she worked... Tovább »


Elárulták az igazságot a szakértők: ez vár a világ bevásárlóközpontjaira

Az új brandek és az új koncepciók nem az online térnyerése miatt szenvednek, hanem amiatt, hogy nem tudnak elég gyorsan alkalmazkodni a megváltozott vásárlói igényekhez. A bevásárlóközpontokban nemcsak terméket adunk el, hanem élményt is teremtünk, vagyis a fizikai tapasztalat is a kiskereskedelem részévé vált. Egy frissen bevezetett terméknél tudni kell, hogy ki a vásárló, mit akar a vásárló és ehhez adatokra van szükség. Ma már nemcsak a lokáció számít, hanem a vásárlói szokásokat vizsgáló adatokból kinyerhető információ is elsődleges. Egy új bevásárlóközpont nyitásánál pedig nemcsak egy új brand, hanem egy új sztori is kell - mondta el Leon Goldwater, CEO, We Are Pop Up, aki szerint a költséghatékonyság miatt a logisztika szerepe is egyre jobban felértékelődik.

Leon Goldwater

CEO

We Are Pop Up

 Tovább »



A kiskereskedelmi sűrűség teljesen más az Egyesült Államokban, mint Európában. A tengerentúlon sokkal magasabb a kiskereskedelem aránya, ami azt jelenti, hogy Európában a bevásárlóközpontok és más kiskereskedelmi egységek kevésbé vannak veszélyben. Ennek ellenére a bérbeadóknak itt is fel kell készülniük a szektorban jelentkező kihívásokra. Nemcsak a vásárlói szokások, hanem a jelenlegi logisztikai modellek is változnak. A házhozszállítás helyett a bevásárlóközpontokkal közösen kialakított kapcsolatpontok jelenthetik a jó megoldást - mondta el Gyertyánfy Miklós MRICS, Asset Management Director, Granit Polus Management, aki szerint egy bevásárlóközpont sikeréhez az alábbi három feltételnek mindenképpen teljesülnie kell:
  • a kiskereskedelmi szereplőkkel való szinergia
  • a marketingstratégia során a tömegmédia helyett célzottan eljutni a vásárlókhoz
  • adatgyűjtés és azok hatékony felhasználása

Miklós Gyertyánfy MRICS

Asset Management Director

Granit Polus Management

Miklós Gyertyánfy is a senior real estate and finance professional with over 10 years of experience in asset management, commercial property management and property investment. As the Asset Management Director of Granit Polus Group... Tovább »



Az online térben zajló kiskereskedelem növekvő aránya valóban nagy kihívás elé állítja a logisztikát. Bár a multi- vagy omnichannel egyre fontosabb szempont, a bevásárlóközpontok elhelyezkedése még mindig az egyik legfontosabb. Az adatgyűjtés is elengedhetetlen a sikerhez, de ez nem feltétlenül az adatok mennyiségéről szól, hanem azok valódi használhatóságáról és az általa elérhető előnyökről - hangsúlyozta Kui János, Head of Geomarketing, GFK.

János Kui

Head of Geomarketing

GFK

János has 20 years of experience in retail trading and customer services; 12 years at GfK. His main focus is on surveys for retail trade, retail real estate market, geomarketing (purchasing power, sales territory planning, catchment... Tovább »



2019.03.06 11:48 Nem számítasz rá, de a te életedet is átalakítja a mesterséges intelligencia
2019.03.06 14:00 Szeretjük a technológiát, de nem akarunk mindent a telefonunkkal irányítani
2019.03.08 14:52 Forradalmi átalakulás előtt a hazai építészet

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Tematikus cikk

Az irodák és a plázák a legvonzóbb befektetések (x)

A kiskereskedelmi forgalom 2014-től tartó folyamatos növekedése kihat az ingatlanpiacra... 
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír





hirdetés
Állásajánlatok
Statisztikai elemző/Junior statisztikai elemző
 
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium