Most akkor bezárnak a plázáink vagy nem? - Mi az igazság?

2019. május 14. 10:10    
nyomtatás
 
A kiskereskedőknek még soha nem állt rendelkezésükre annyi információ arról, hogy mit szeretnének a vásárlók, mint ma, a vevői oldaláról nézve pedig szinte minden termék megvásárlása egyetlen gombnyomásra van - mondta el az FM & Office 2019 konferencián tartott előadásában Hegedűs Orsolya MRICS, a Cushman & Wakefield tanácsadói és elemzési vezetője.


Magyarországon az európai átlagnál alacsonyabb az e-kereskedelem aránya: míg az EU-ban átlagosan 9 százalék, addig Magyarországon mindössze 4,5 százalékot tesz ki. Mindez pedig nemcsak jó internetkapcsolat, hanem kulturális kérdés is. A lakosság mintegy 38 százaléka vásárol jelenleg online, akik főként az otthoni átvételt preferálják.

Hegedűs Orsolya MRICS

Associate, RICS Registered Valuer, Head of Advisory & Head of Research Budapest

Cushman & Wakefield

Hegedűs Orsolya a Cushman & Wakefield budapesti irodájának Valuation Associate kollégája, és a tanácsadási, valamint piackutatási részleg vezetője. Több mint 18 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik ingatlanértékelés... Tovább »



Noha előfordulnak üzletbezárások, a diszkontáruházak Európa-szerte dinamikusan növekednek, a bevásárlóközpontok bérleti díjai pedig még mindig nem érték el a 2008-as szintet. Budapesten európai viszonylatban is kiemelkedő bérletidíj-emelkedés zajlik, miközben Nyugat-Európa több országában stagnálnak, illetve csökkennek a bérleti díjak. A kiskereskedelmi piac komoly kihívásokkal néz szembe: a konjunktúra-ciklus végén járunk, növekednek a munkaerő-költségek, emelkednek a bérleti díjak és gyenge a forint.

Most akkor bezárnak a plázáink vagy nem? - Mi az igazság?

Részletekért kattints ide!

Bár a kiskereskedelem fizikai része nem fog megszűnni, a kereskedőknek a jövőben kevesebb üzletre lesz szükségük, mint ma. Ezzel párhuzamosan az omnichannel megoldások egyre jobban el fognak terjedni, a vásárlók az élmény miatt fognak az üzletbe betérni. A márkahűséget pedig a jövőben a technológia és a közösség hajtja.

Átalakuló retail és logisztika az e-kereskedelem árnyékában


A magyar vásárlók prémium terméket online csak jelentős árengedménnyel és csak olyan kereskedőtől vásárolnak, akitől már korábban is vásároltak - mondta el Berendi András, a Roland Divatház Zrt. vezérigazgatója.

Berendi András

vezérigazgató

Roland Divatház Zrt.

Berendi András 1987-től a ROLAND Divatház Zrt. és jogelőd cégeinek tulajdonosa. A nyakkendő- és inggyártással, illetve forgalmazással foglalkozó saját gyárában 150 alkalmazott dolgozik. A cég tevékenységei közé... Tovább »



Kopcsányi Zoltán, a Regio Játék kereskedelmi vezetője elmondta, hogy a különböző szegmenseket máshogy érint az e-kereskedelem. A vásárlók gyors és egyszerű online vásárlási folyamatot igényelnek, amit ki kell szolgálni, például abban, hogy a látogatók 60 százaléka mobil platformról érkezik.

Az a fontos, hogy egy bevásárlóközpont fejlesztői és üzemeltetői szempontból gyorsan tudjon reagálni a trendek változására, vagyis könnyen hozzá lehessen nyúlni a plázához a vásárlói igények átalakulása miatt. A mai logisztikai bérleti díjak mellett nem biztos, hogy megéri üzemeltetni és felépíteni belvárosi raktárakat, Magyarország ugyanis egy árérzékeny piac, az emberek azért vásárolnak online, mert olcsóbb és nem feltétlenül fizetnek az olyan kényelmi szolgáltatásért, mint például a házhozszállítás.

Kopcsányi Zoltán

kereskedelmi vezető

Regio Játék

 Tovább »



Az online kereskedelem bővülésével párhuzamosan az offline forgalom is nő, igaz, kevésbé dinamikusan - világított rá Lelkes László, az Indotek Group plázafejlesztési igazgatója. A szakértő szerint a kiskereskedelmi területek mérete még egy jó darabig nem fog csökkenni, de el lehet gondolkodni például a forgalomarányos bérleti díjakon is. A vásárlói igényeinek megfelelő bérbeadói stratégiát kell kialakítani. Az utóbbi időben növekszik a gasztro- és szórakoztatóterek aránya, ami elmozdulást jelent a klasszikus gyorséttermi ételudvaroktól. Mivel a logisztikai piacon is komoly problémát jelent a munkaerőhiány, ezért sem fenntartható az ingyenes kiszállítás.

Lelkes László

pláza fejlesztési igazgató

Indotek Group

Lelkes László az Indotek Group Retail portfólió fejlesztési igazgatója, gazdasági szakember, a Hannoveri Egyetem Tempus ösztöndíjas hallgatója, aki 1998-óta dolgozik az ingatlan szakmában, elismert nemzetközi és hazai... Tovább »



Nemes Rudolf, a CTP országmenedzsere szerint a tér megmarad, de átalakul, lehet, hogy raktárakat üzemeltetnek majd, az Amazon például bevezette a 2 órán belüli házhozszállítást. A belvároson belüli és közel lévő raktárak el fognak terjedni, az üzlethelyiségek Budapesten is átalakulnak majd showroomá, de a vásárlás online fog megtörténni. Bár az automatizálás költséges és időigényes folyamat, de végbe fog menni, mert a munkaerőt, mint a legdrágább költségtételt, ki kell kiváltani.

Nemes Rudolf

országmenedzser

CTP Management Hungary Kft.

 Tovább »



Nyugat-Európában (főleg az Egyesült Királyságban) már komoly probléma, hogy a kereskedők egyre kisebb területeket keresnek és egyre kevesebbet hajlandók fizetni, az e-kereskedelem bővülésének nagy nyertesei a logisztikai fejlesztők lesznek - mondta el Salamon Adorján MRICS, az Eston International vezérigazgatója.

Salamon Adorján MRICS

vezérigazgató

ESTON International

 Tovább »



A hazai piacon azonban dinamikusan bővül a kiskereskedelmi területeket iránti igény - tette hozzá Sipos Balázs, aki az Immofinanz Stop Shop portfóliójának kezeléséért felel. A forgalomarányos bérleti díj kapcsán ugyanakkor olyan kérdések is felmerülnek, hogy vajon a bolti átvétel beleszámít-e az üzlet forgalmába.

Sipos Balázs

Retail Asset Manager

Immofinanz - Stop Shop

 Tovább »



A konferencián elhangzott többi témáról az alábbi linkeken olvashatunk:

2019.05.13 06:53 Kitört az alternatív forradalom a magyar nagyvárosokban
2019.05.12 14:10 Ebbe bele sem merünk gondolni: 90 ezer órát töltünk a munkahelyünkön
2019.05.09 17:01 Mérnökhiány is van, nem csak kőművesből van kevés
2019.05.09 15:15 "A létesítménygazdálkodás nem eléggé szexi" - Hogyan tegyük azzá?
2019.05.09 13:59 Nem elég az okos tégla, okos ember is kell hozzá
2019.05.09 09:48 Sok megrendelést, de tornyosuló nehézségeket látnak az építőipari véleményvezérek
2019.05.08 13:57 "Kulcs helyett volt a mágneskártya, majd a kamerák" - Mi jön még az irodákban?
2019.05.08 11:40 Ki fogja fenntartani az épületeinket, ha ilyen ütemben nőnek a költségek?

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Tematikus cikk

Az irodák és a plázák a legvonzóbb befektetések (x)

A kiskereskedelmi forgalom 2014-től tartó folyamatos növekedése kihat az ingatlanpiacra... 
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír





hirdetés
Állásajánlatok
Szerkesztő-újságíró
 
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium