cimlapkep_jeg_antarktisz
Short

Olyat tett az easyJet a klímavédelemért, amit még nem sok légitársaság

Portfolio
Az easyJet lett a világ első olyan nagy légitársasága, mely a gépei által felhasznált üzemanyagból származó karbonkibocsátás ellensúlyozásával nettó nulla karbonkibocsátúsú járatokat üzemeltet – áll a légitársaság közleményében.

Mától kezdve az easyJet összes járata nettó nulla szénkibocsátással közlekedik. A hálózat valamennyi járata által felhasznált üzemanyagból származó szénkibocsátás ellensúlyozásának köszönhetően mi leszünk a világ első olyan nagyobb légitársasága, melynek nettó karbonkibocsátása nulla összegű. A karbonkibocsátás ellensúlyozása egy átmeneti intézkedés, és továbbra is támogatjuk a légi közlekedés hosszú távú újragondolását, a fenntartható üzemanyagok és az elektromos hajtású repülőgépek kifejlesztését

- olvasható az easyet közleményében.

Az utasok szállítása során felhasznált összes üzemanyagból származó szénkibocsátás ellensúlyozásának költsége a 2020. szeptember 30-ig terjedő pénzügyi évben várhatóan kb. 25 millió GBP lesz a menedzsment várakozásai szerint.

Az easyJet a teljes hálózatán üzemeltetett összes járata által felhasznált üzemanyagból származó szénkibocsátását ellensúlyozni tervezi. Ennek során olyan projektekbe fektet be, melyek célja a légkörben található szén-dioxid (vagy azzal egyenértékű anyagok) mennyiségének csökkentése. Az easyJet a járatai által felhasznált üzemanyagból származóan kibocsátott minden tonna szén-dioxidot úgy ellensúlyozza, hogy gondoskodik egy tonna széndioxidnak a légkörből való kivonásáról – akár úgy, hogy azt fizikailag eltűnik a levegőből (pl. fák ültetése révén), vagy úgy, hogy kiküszöböli további szén-dioxidnak a légkörbe jutását. 

Az easyJet által a szénkibocsátás ellensúlyozását célzó erőfeszítések csak ideiglenes intézkedésnek tekintendők, és addig fognak tartani, amíg elérhetővé és gazdaságossá nem válnak az új szénkibocsátás-csökkentési technológiák – ígéri a cég. A légitársaság a jövőben is támogatja az innovatív műszaki megoldásokat, például a hibrid és elektromos repülőgépek fejlesztését, hogy az ágazat többi szereplőjével közösen újraalkossa a légi közlekedést, és így az ágazat Európában nettó nulla karbonkibocsátással üzemelhessen. Az easyJet célja, hogy az új technológiák megjelenésével párhuzamosan egyre alacsonyabb szintre szorítsa vissza az általa előidézett szénkibocsátást. E munka keretében megkezdődött az easyJet és az Airbus együttműködése, melynek során a két vállalat közösen kutatja a hibrid és elektromos repülőgépeknek az európai rövid távú légi közlekedésben történő bevezetésének lehetőségeit.

Az easyJet az elmúlt két év során támogatta a Wright Electric céget, melynek célja egy a rövid távú légi közlekedésben használható, teljesen elektromos üzemű kereskedelmi repülőgép kifejlesztése. A légitársaság a Rolls Royce-szal és a Safrannel is együttműködik a repülés szénlábnyomának csökkentését célzó új technológiák kifejlesztésén.

Az easyJetnek az üzemi hatékonyság javítását célzó erőfeszítései eredményeképpen tovább csökken a cég üzemanyag-felhasználása és szénkibocsátása is. A légitársaság egyre több modern, takarékos repülőgépet állít forgalomba, gépeit a felesleges üzemanyag-felhasználást kiküszöbölő módon üzemelteti, és járatainak lehetőség szerint maximális kihasználtságára törekszik.

Az easyJet 2000 óta utaskilométerenként több mint egyharmadával csökkentette a szénkibocsátását. A 2019-es pénzügyi évben széndioxid-kibocsátása 77,07 gramm volt, szemben a 2018-as pénzügyi évre számított 78,46 grammal.

donaldtrump
ott_one_2019_1500x844
horvátország
seychelle szigetek strandoló lány
szakács étterem restaurant
cimlap_rossz
budapest lánchíd_getty
20191130_141657