A magyarok hűségesebbek, de azért elcsábíthatók

2019. június 25. 09:58  english version   
nyomtatás
 
A 8%-os világátlaggal szemben kétszer olyan márkahűek a magyarok. Ugyanakkor több mint egynegyedük nyitottabban áll a korábban nem próbált termékek/márkák vásárlásához, mint öt évvel korábban, derül ki a Nielsen piackutató globális, 2019-ben 30.000 fő bevonásával 64 országban végzett online kutatásából.

A márkahűség felett lassan eljár az idő: az európai fogyasztók harmada, a magyarok több mint egyötöde szívesen próbál ki új dolgokat, sőt aktívan keresi őket az online és offline termékkínálatban. Ez az arány globálisan még magasabb, 42%. Sőt, a válaszadók közel fele előszeretettel kísérletezik vásárláskor, jóllehet, vannak bevált és szeretett márkáik. A magyarok 15 százaléka ragaszkodik rigorózusan megszokott márkáihoz, nem kockáztat, ám 100-ból 63-an próbálnak ki egy-egy újdonságot. A kontinens legkísérletezőbb népe a török, míg legkevésbé az észtek csábulnak el egy-egy új termék/márka láttán.

A nagy gyártóknak mind nagyobb kihívás a bevált márkáktól elforduló fogyasztók tömege

- mondta Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. "Ez részben az ún. Amazon-hatás, amikor a fogyasztók előtt sosem látott termékkínálat tárul fel, transzparens árakkal és fogyasztói véleményekkel. A magyar fogyasztók felét emellett a család és baráti ajánlások is befolyásolják márkaválasztáskor."

A márkaváltás legfőbb indokaként a fogyasztók leginkább a jobb ár-érték arányt nevezték meg (globálisan 39%). A hazai fogyasztók "márkahűtlenségét" szintén ez vezeti (34%), de az árcsökkenés/akció is más márkához csalja a magyarokat (26%). A praktikusabbnak ítélt, illetve kényelmi funkciókat jobban kiszolgáló termékek is márkaváltásra csábítanak (23%) itthon.


A mind hűtlenebb fogyasztók megtartásáért folyó küzdelemben a gyártóknak érdemes újragondolniuk marketingstratégiájukat, ezen belül különösen a hirdetési gyakorlatot: globálisan az átlagfogyasztók egyötödét semmilyen mértékig nem befolyásolják a televíziós és rádiós reklámok, ennél még magasabb arányban hatástalanok a magazinos print hirdetések és brosúrák.

Az egyes kategóriákat nézve a magyarok leginkább kávé-tea, háztartási tisztítók, valamint sampon és hajbalzsam terén ragaszkodnak megszokott márkáikhoz, ilyenkor jellemzően egy-két bejáratott brand közül választanak. A magyarok zöme emellett, saját bevallása szerint, Magyarországon gyártott terméket vásárol leginkább, míg 30 százalékának nincs preferenciája a gyártó ország tekintetében.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk

Fórum


2019.07.17 16:03

Már csak a világ harmadik leggazdagabb embere Bill Gates

Már csak a világ harmadik leggazdagabb embere Bill Gates, miután a francia luxuscég, az LVMH tulajdonosa, Barnard Arnault lekörözte. A részvényárfolyam-változások alapján naponta frissülő Bloomberg Bilionaires... 
2019.07.16 18:11

Itt a valaha volt legpontosabb mérés a tengerszint-emelkedésről

Évente 2,2 milliméterrel emelkedik a tengerszint az Északi-sarkvidék térségében - derítette ki egy német-dán kutatócsoport műholdas mérések alapján. Az óceánok vízszintje általánosan emelkedik a klímaváltozás... 
2019.07.16 09:25

Soha többé nem akarsz csirkehúst enni gyorsétteremben, ha ezt megnézed

Kijött az első trailere a Super Size Me 2 c. filmnek. Morgan Spurlock dokumentumfilmes 2004-ben nagy botrányt kavart, amikor 30 napon keresztül csak McDonald's-os ételeket evett, most azt mutatja be, miből... 
2019.07.16 17:05

Ezt döntsd meg: 1 másodperc alatt kirakja a Rubik-kockát

A Kaliforniai Egyetem kutatói által létrehozott mesterséges intelligencia valamivel több mint egy másodperc alatt kiforgatta a Rubik-kockát. A DeepCubeA nevű algoritmus oldotta meg ily sebesen az 1974-ben... 
2019.07.16 10:48

Új módszert fedezett fel a Nestlé: már nem kell hozzáadott cukor a csokihoz

Új módszert fedezett fel a Nestlé, amivel hozzáadott cukor nélkül készülhetnek a csokoládéi, örülhetnek ennek a természetességet szem előtt tartó és az egészséges életmódot követő fogyasztók. Lesz édesítőanyag... 
   
Jön a többi...
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír




Prémium