A magyarok kétharmada szerint hasznosak az itthoni EU-s fejlesztések
Uniós források

A magyarok kétharmada szerint hasznosak az itthoni EU-s fejlesztések

Portfolio
Az elmúlt másfél évben 67%-ról 73%-ra nőtt azon magyaroknak az aránya, akik hallottak már valamilyen uniós finanszírozású fejlesztésről a saját környezetükben, és idén tavasszal 85%-uk mondta azt, hogy szerintük hasznosak ezek a fejlesztések - ismertette a friss felmérés eredményeit egy május végi budapesti sajtószemináriumon Sitányi László, a Miniszterelnökség főosztályvezetője.

Nőtt az uniós fejlesztések ismertsége

Az Európai Bizottság magyarországi képviseletén tartott sajtószemináriumon az uniós fejlesztések magyarországi tudatosításáról, a kommunikációs kampányok felépítéséről, illetve az eddigi mérések eredményeiről is szó esett. Ezekről tartott prezentációt Sitányi László, és arra emlékeztetett, hogy egy 2015. szeptemberi európai bizottsági felmérés szerint Magyarországon az EU fejlesztések ismertsége 67%-os volt, azaz az emberek kétharmada hallott már a környezetében uniós pénzből megvalósult fejlesztésről.

Rámutatott, hogy ez 5%-ponttal volt több, mint a 2013-as felmérés eredménye, de közben az uniós átlag ennek csak a fele, 34%-os volt. 2015 szeptemberében Magyarországon az uniós fejlesztések pozitív fogadtatása 88%-os volt az emberek körében, ami szintén magasabb volt a 75%-os uniós átlagnál.

Hasonló kérdést feltéve idén márciusban is született egy reprezentatív felmérés (9500 fő megkérdezésével a Network 360 cég segítségével), amely azt az eredményt hozta ki, hogy a hazai felnőtt lakosságnak immár a 73%-a tudott olyan uniós forrásból történő fejlesztésről, amely saját településén vagy kerületén belül valósul(t) meg. Ezen felül 15% nem tudott ilyen fejlesztést mondani, további 13% pedig nem tudta, hogy az adott fejlesztés milyen forrásból valósult meg.

A friss felmérés azt is kihozta, hogy azok között, akik hallottak ilyen uniós fejlesztésről, nagy többségben vannak azok (85%), akik hasznosnak találják ezeket a beruházásokat (nagyon hasznosnak 37% találja, további 48% pedig inkább hasznosnak).

Így tehát a friss eredmények szerint a magyarok 73%-a hallott már uniós hátterű fejlesztésről és közülük 85% tartja ezeket hasznosnak, azaz az emberek 62%-a, közel kétharmada tartja hasznosnak az uniós fejlesztéseket Magyarországon.

Azoknak, akik hallottak ilyen fejlesztésekről, mindössze 11%-a gondolja azt, hogy ezek a fejlesztések inkább nem hasznosak, és mindössze 2%-uk szerint egyáltalán nem hasznosak ezek a beruházások.

A magyarok kétharmada szerint hasznosak az itthoni EU-s fejlesztések

Honnan lehet tájékozódni?

A megvalósult fejlesztések bemutatása, a hazai lakosság széleskörű tájékoztatása, és az ezt szolgáló kampányok a tudatosításon felül azért is fontosak, mert az Európai Bizottság rendszeresen méri a tudatosságot, illetve Magyarország vállalt bizonyos indikátorokat is, amelyeket teljesíteni kell a tájékoztatási kampányok segítségével. Ennek csak az egyik eleme az, hogy a Széchenyi2020 oldal lakosságnak szóló felületén az információk naprakészen folyamatosan elérhetők és közelmúltbeli statisztikák szerint havi mintegy 10500 egyedi látogató több mint kétszer ennyi oldalletöltést generál.

Sitányi László azt a kormányzati kommunikációs stratégiát is bemutatta, hogy az egyes kampányelemek időben és tartalomban hogyan épülnek egymásra. Ezt foglalja össze az alábbi kronológiai grafikon.

A magyarok kétharmada szerint hasznosak az itthoni EU-s fejlesztések

Nyáron indul még egy nagy kampány

Amint látható: a "Vendégségben" nevű kampány, 2016. november - 2017. március között zajlott, amelynek keretében a magyarországi fejlesztéspolitikai kommunikáció történetében először egy 3 lépcsős, interaktív "reality" kampányt indult. Ennek keretében három, teljesen más területen tevékenykedő sikeres pályázati nyertest mutattak be és lehetőséget adtak az érdeklődőknek az ő személyes meglátogatásukra.

Ezt követte május 5-én a 2007-2013-as uniós fejlesztési ciklus gazdaságpolitikai mérlegéről, eredményeiről szóló áttekintő konferencia, majd május 7-én az EU-nap. Május során országszerte több mint 20 helyszínen EU-s nyílt napokat rendeztek, május-június során pedig már zajlik az ESZA 60 nevű kampány, amely az Európai Szociális Alap 60 éves évfordulóját ünnepli, illetve arra hívja fel a figyelmet a legkülönbözőbb kommunikációs csatornákon keresztül.

Sitányi jelzése szerint július és szeptember között "Ez nagy szám" névvel egy másik országos kampányra is sor kerül, amely azt hivatott tudatosítani az emberekben, hogy az immár kiírt összes uniós pályázat segítségével rengeteg pénz áramlik a magyar gazdaságba. A négy fő területre (kutatás-fejlesztés, munkahelyteremtés, gazdaságfejlesztés, fenntartható fejlődés) fókuszáló kampány a konkrét (hatalmas) számokat is bemutatja és azt érzékelteti, hogy ezek a pénzek és az általuk megvalósított fejlesztések a teljes lakosság mindennapjait is érinteni fogják, érezhető lesz a változás.

Címlapkép forrása: Shutterstock
budapest lánchíd_getty
20191130_141657
esport
Május 6-án indul az új Takarékbank
kindzsongundonaldtrump
chips
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A legjobb karácsonyi ajándék
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu

Értékpapír üzletkötő

Értékpapír üzletkötő
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
balatoni fejlesztes