horvatorszag tengerpart zagrab magyarorszag utvonal autopalya
Uniós források

Másfél órával hamarabb juthatnak a magyarok az M6-oson át a horvát tengerpart déli szakaszára

Portfolio
Elindul a magyar M6-os autópálya folytatásának számító észak-horvátországi térségben egy 17,5 km-es szakasz megépítése Eszék és Pélmonostor között és mindez a további fejlesztésekkel együtt néhány év alatt oda vezet majd, hogy a Budapest felől a horvát tengerpart déli szakaszára, Dalmáciába igyekvők az M6-oson át 1-1,5 órát és mintegy 150 km-t spórolnak majd ahhoz képest, mintha a szokásos Letenye-Zágráb útirányon mennének – mutat rá cikkében a Magyar Nemzet.

Mi most a szokásos útvonal?

Jelenleg azok a magyarok, akik a horvát tengerpart déli részére, Dalmáciába tartanak, az M7-esen át Letenye felé közlekednek, majd a Zágrábot és Karlovácot érintő autópályát veszik igénybe, de ez jelentős kitérő és Budapestről az út Ploce térségéig 846 km.

Ha viszont az M6-oson át mennének a magyarok Eszéken és Szarajevón keresztül Plocéig, akkor az út a tervezett nyomvonal szerint 702 km lenne és mintegy 1-,1,5 órát lehetne spórolni. Errefelé ugyanis földrajzi okok miatt nem mennének azok az osztrák és német turisták autóval, akik szintén a déli horvát tengerpartra tartanak.

Mi lesz az új útvonal?

Ha tehát a magyarok az M6-oson mehetnek majd Dalmáciába, akkor az útvonal így néz majd ki: a Pécs alatt Bóly és Ivánvárda közötti M6-os szakasz egyébként is készül már EU-s pénzből (most a kivitelező kiválasztásánál tartanak). Ehhez kapcsolódik a horvát szakaszon a minapi kb. 21 milliárd forintos szerződés aláírás nyomán a 17,5 km-es Pélmonostor és Eszék közötti szakasz. Onnan pedig már vezet az E73-as út a bosnyák határig, majd onnan a horvát Ploce térségéig.

A bosnyák határtól induló mintegy 50 kilométeres részt jelenleg tervezik, illetve európai uniós forrásból megépülhet az új, 35 kilométeres Ovcari–Prenj alagút–Mostar-észak szakasz, amelyből az alagút mintegy 10 kilométer hosszú, illetve a szintén 10 kilométeres Mostar-észak–Mostar-dél szakasz is. Mindezek a fejlesztések a már meglévő vagy jelenleg is épülő utakkal és hidakkal biztosítják majd a négysávos kapcsolatot Budapestről az Ad­riai-tengerig.

A jelenleg még szürkével jelölt észak-déli út válik tehát néhány év alatt gyorsforgalmi úttá és ezen az ún. 5C észak-déli korridoron keresztül mehetünk majd Dalmácia felé az eddig „szokásos” Zágráb felé kerülő helyett:

Címlapkép forrása: Gerig/ullstein bild via Getty Images

virág barnabás mnb
trend és varos
mol campus látványterv
Frankfurti tőzsde
olaj, wti
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online előadás
Miért előnyös trendkövető kereskedővé válni, hogyan azonosítod a piaci irányokat?
Online előadás
Egyszerű, kézzel fogható praktikák, termékek az olajár meglovaglásához.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu
2020. június 11.
Tudatos felkészülés a generációváltásra
2020. június 25.
Járműipar: Korszakváltás a beszállítóknál koronavírus idején
2020. szeptember 3.
Financial and Corporate IT 2020
2020. szeptember 9.
Sustainable World 2020
Gulyás Gergely kormányinfó