halalozas anyakonyv digitalizalas
Uniós források

EU-s pénzből digitalizálják februártól a halálozások anyakönyvvezetését Magyarországon

MTI
Egyszerűbbé és hatékonyabbá válik a halálozás anyakönyvezéséhez szükséges adatok továbbítása 2021 februárjától - jelezte az Országos Kórházi Főigazgatóság hétfőn az MTI-nek.

A változás azt jelenti, hogy az elektronikus halottvizsgálati bizonyítványt (eHVB) kiállító rendszernek köszönhetően az anyakönyvvezetők elektronikusan is megkapják majd az elhunytak eljáráshoz szükséges adatait. Az eHVB és az Elektronikus anyakönyvi rendszer (EAK) között az Elektronikus egészségügyi szolgáltatási tér (EESZT) biztosítja az adatintegrációt.

Az eHVB-rendszer európai uniós forrásból valósul meg, és az Országos Kórházi Főigazgatóság működteti majd

derül ki a közleményből.

Az egyes eljárások egyszerűsítéséről és elektronizálásáról szóló jogszabály szerint a halottvizsgálati bizonyítványokat a jelenleg érvényes szabályok szerint februártól is papíralapon állítják ki az orvosok, ugyanakkor a helyszíni halottvizsgálatot végző orvos feladata lesz, hogy a halál tényének és idejének megállapítását követően, a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb az azt követő első munkanapon, az anyakönyvezéshez szükséges adatokat rögzítse az eHVB-rendszerben.

A fejlesztés egyik célja kétirányú kapcsolat létrehozása az elektronikus anyakönyvi rendszer és az eHVB-rendszer között, hogy – az adatvédelmi szabályok szigorú megtartása mellett – az illetékes anyakönyvvezetők már saját elektronikus rendszerükön keresztül is elérhessék az elhunytak személyes adatait, valamint az elhalálozást igazoló dátumot.

Jelenleg úgy működik a rendszer, hogy a halottvizsgálati bizonyítványokat papíralapon állítják ki és továbbítják az orvosok. Ez azonban jóval időigényesebb, a dokumentáció egyes hatóságok közötti továbbítása költségesebb, az adatok kézzel való kitöltése pedig kevésbé megbízható, mint az elektronikus rendszer.

Az európai uniós forrásból megvalósuló eHVB-rendszernek köszönhetően a halálozás anyakönyvezéséhez szükséges adatok elektronikusan továbbíthatók majd, az eljárás hatósági szereplői pedig egységes, zárt rendszerben érik el az adatokat és a szükséges űrlapokat az ügyintézés gyorsítása és hatékonyabbá tétele érdekében.

A rendszer teljes bevezetése és használatbavétele az év végére valósul meg. A projekt megvalósításához szükséges forrásokat a Széchenyi 2020 program biztosítja – zárul a közlemény.

Címlapkép forrása: MTI/EPA/Julien De Rosa

GettyImages-1206147315
forint mnb épület sötét magyar jegybank
johnson&johnsonvakcina
apafia
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-tal elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A tőzsdei könyv
Útmutató, amely piaci pánikok esetén is használható.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu

Magyar Nemzeti Bank pályázatot hirdet jogász munkakör betöltésére

Magyar Nemzeti Bank pályázatot hirdet jogász munkakör betöltésére
boris johnson brexit