vasut felujitas palkovics laszlo 210414
Uniós források

Palkovics: több mint 6000 milliárdot költünk vasúti pályakorszerűsítésre és járműbeszerzésekre

MTI
Portfolio
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a magyar-osztrák vasúttársaság vezetőivel egyeztetett a kormányzati vasútfejlesztési tervekről április 16-án Sopronban – tájékoztatott a tárca. A miniszter a közlemény szerint elmondta: a vasúti pályakorszerűsítésekre és járműbeszerzésekre szánt több mint 6000 milliárd forint a hazai ipar számára is páratlan lehetőségeket teremt.

A közlemény szerint Palkovics László kifejtette, hogy a kormány a közelmúltban több ágazati stratégiai dokumentum elfogadásával a vasutat állította a következő egy-másfél évtized közlekedésfejlesztési erőfeszítéseinek középpontjába. A kötött pályás infrastruktúra és gördülőállomány rendkívüli ütemű korszerűsítésének a magyar fejlesztői, gyártói és beszállítói kapacitások bővítésében is hasznosulnia kell.

A minap tette közzé a kormány azt, hogy az 5900 milliárd forintos uniós Helyreállítási és Ellenállóképességi Terv aktuális változata pontosan hogyan néz ki, mit tartalmaz a 342 oldalas anyag. Ez ide kattintva érhető el. Amint tegnap rámutattunk: ennek legnagyobb szeletét, 23,9%-ot, kb. 1410 milliárd forintot a kormány a zöld, fenntartható közlekedésre tervezi elkölteni, így a Palkovics által említett bő 6000 milliárdos összegből ez bizonyára egy lényeges részt tesz ki. A másik lényeges rész az uniós IKOP Plusz program, amely a kb. 9200 milliárdos felzárkóztatási forrástömegnek a 19%-át teszi ki, így kb. 1750 milliárd forintot jelenthet majd. A fentiek mellett még további programok is zajlanak magyar költségvetési forrásból, illetve közvetlen brüsszeli forrásokra is lehet számítani (pl. CEF), így ezekből adódhat össze az említett gigangikusan nagy összeg.

A magas hazai hozzáadott értékű, exportképes gyártási képességek kiépítésével Magyarország regionális járműgyártói bázissá válhat. Az iparfejlesztési program vasúti kompetenciaközpont létesítését is előirányozza. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium az egyik első intézkedésként javaslatot készít a szakirányú oktatás lehetséges helyszíneiről, eszközigényéről a felsőoktatásban és szakképzésben. A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap keretösszegének megemelésével vasúti pálya- és járműfejlesztésekhez kapcsolódó célzott kutatásokhoz is forrást biztosíthat a tárca.

Palkovics László kiemelte:

stratégiai cél, hogy Magyarország Közép-Európa teherfuvarozási, logisztikai és elosztó központjává váljon.

Ennek érdekében az Európa és Ázsia közötti áruforgalom minél nagyobb hányadának hazánkon keresztül kellene elérnie úti célját. E törekvés valóra váltását szolgálja a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítása és kapacitásbővítése, és ezért indult meg a magyar fővárost délről elkerülő V0 teherforgalmi vasútvonal előkészítése is.

A 2011-es alapítású GYSEV CARGO jelenleg az egyetlen állami tulajdonú vasúti áruszállító vállalat Magyarországon. A hazai tehervasúti piac második legnagyobb szereplője a kormány természetes szövetségese az ágazati célok valóra váltásában. A minisztérium és a cég közösen vizsgálják a soproni konténerterminál fejlesztésének, színvonalas közúti kapcsolata létrehozásának lehetőségét. A GYSEV CARGO alkalmas lehet arra, hogy akár az ország más részeiben működő logisztikai központok működtetésében is szerepet vállaljon.

„A GYSEV Zrt.-nél rengeteg sikeres fejlesztés zárult le az elmúlt években, mára már modern járművekkel, legnagyobbrészt villamosított vasútvonalakkal rendelkezünk, magas szintű szolgáltatásokat biztosítunk a személyszállításban és az árufuvarozásban is. Meghatározott stratégiánkhoz illeszkedve rengeteg további fejlesztési tervünk van: szeretnénk tovább növelni szerepünket a regionális és a határon átnyúló személyközlekedésben, kihasználni és fejleszteni az áruszállítási korridorokat, és a soproni konténer terminált. Az áruszállítással foglalkozó leányvállalatunk, a GYSEV CARGO Zrt. további piaci térnyerésén dolgozunk” – mondta a találkozón Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója.

Címlapkép forrása: MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor. Debrecen, 2021. április 11. A Macs Ipari Park területén halad a Plasser & Theurer SMD-80/UVP 2002 vágányépítő és átépítő géplánc. Debrecen különálló városrésze, az egykori falu, Nagymacs határában folyik a MÁV 108-as számú egyvágányú, 108 kilométeres vonal, Debrecen és Füzesabony közötti teljes rekonstrukciója. Az új pálya építésén a géplánc óránként 150 méter új szakasz lerakására képes. Ezzel egy időben a 33-as számú út mellett a nyílt vonaliszakaszon a vasúti pálya nyomvonalán fagyvédő és vízelvezető réteg készül.

GettyImages-1211246460 (3)
védettségi igazolvány koronavírus vakcina védőoltás oltási igazolvány
koronavírus maszk getty stock
dunaferr dunaújváros vasmű
vaccine
pfizer vakcina koronavírus
balaton balatonfüred
románia maszk tesztelés

Alapblog Tőkepiaci lufi van

Mivel ennek a jelenségnek nem igazán van egységes tankönyvi definíciója, ezért a szakértők között általában...

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2021-06-01
HR Revolution 2021
2021-06-03
Financial and Corporate IT 2021
2021-06-08
FM & Hybrid Office 2021
2021-06-09
Hitelezés 2021
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu

Lakossági kockázatkezelési szakértő

Lakossági kockázatkezelési szakértő
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-tal elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
Könyv
Alapmű mindenkinek, akit érdekel a tőzsde világa.
allattarto telep kerteszet eu palyazat 21051311