Az EU újabb technológiánál csaphat le Kínára
Uniós források

Az EU újabb technológiánál csaphat le Kínára

Portfolio
Európa a kevésbé fejlett technológiájú mikrochipek esetében is korlátozná a kínai termékek beáramlását: az elektromos járműipar ellátásában próbálják megakadályozni az ázsiai ország árudömpingjét. Az Európai Bizottság megkezdi a mikrochip-beszállítók és -vásárlók raportját az régebbi chipek beszállítói láncairól. Az Egyesült Államok januárban már hasonló vizsgálatot kezdett, majd kedden Joe Biden elnök jelentős vámemelést jelentett be a termékekre – derül ki a Politico cikkéből.

Az EU és az USA tisztviselői között áprilisban tartott magas szintű csúcstalálkozón Gina Raimondo amerikai kereskedelmi miniszter arra figyelmeztetett, hogy Kína a régebbi technológiájú mikrochipek gyártásában is vezető pozíciót akar szerezni. Aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a kínai kormány masszívan támogatja az iparágat, ami jelentős piactorzulást eredményezhet.

Raimondo becslése szerint a következő években Kínában fogják előállítani a piacra kerülő kevésbé komplex chipek mintegy 60 százalékát.

Az elmúlt két évben a globális chipháború elsősorban a fejlettebb chipekre összpontosított, Washington pedig olyan lépéseket hajtott végre, amelyekkel elzárta Kínát a csúcstechnológiás mikrochip-gyártáshoz és -fejlesztéshez szükséges eszközöktől és knowhowtól. Az USA nyomást gyakorolt szövetségesekre, például Hollandiára és Japánra, hogy blokkolják az ilyen chipek gyártásához használt tervek és berendezések exportját.

A régebbi chipeket jóval könnyebb legyártani, de kevésbé használhatók az olyan komplexebb rendszerekben, mint az okostelefonok, ellenben tökéletesen beépíthetők az e-autókba. Az európai chipgyártó vállalatok, mint például a német Infineon, a holland NXP és a francia-olasz STMicro, erősen jelen vannak e kevésbé fejlett modellek gyártásában. Ezek a cégek sok szellemi tulajdonnal és szabadalmakkal rendelkeznek az autóipari chipek terén, főként az európai autógyártásban játszott szerepüknek köszönhetően.

Ma ezek az európai chipgyártók jó helyzetben vannak ahhoz, hogy ellátják a virágzó elektromos járműpiacot, beleértve az olyan kínai márkákat is, mint a BYD. Az Európai Uniónak azonban továbbra is ébernek kell maradnia a Kínából érkező potenciális kihívásokkal szemben, mivel vizsgálja, hogy a kínai járműgyártók állami támogatásokat tisztességtelenül felhasználva alákínálnak-e az európai autógyártóknak. De várhatóan Peking azért támogatja a chipszektort, hogy onnan is kitúrja az uniós szereplőket.

Címlapkép forrása: Getty Images

Kasza Elliott-tal

3M Company

Nemrég írtam a Solventumról, levált az MMM-ről és áprilisban a tőzsdére ment. Minden MMM részvényes a 4 részvénye után kapott egy SOLV részvényt. Ez eddig nagyon szép, azonban 05.14-én MM

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Nesze neked, ötéves szuperállampapír: tízmilliárdokat buktak a magyarok az értelmetlenné vált befektetésen
Financial IT 2024
2024. június 11.
Portfolio Property X 2024
2024. május 29.
Portfolio Agrofuture 2024
2024. május 23.
Portfolio AgroFood 2024
2024. május 22.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Díjmentes előadás

Kereskedés a magyar piacon kezdőknek

Minden, amit a hazai parkettre lépés előtt tudni érdemes.

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Ez is érdekelhet
hőszivattyű, fűtési rendszer, fűtésbekötés