A kínai elektromos autók importjára pénteken kivetett büntetővámok – a német és a magyar kormányok heves ellenállásának dacára – már nem okoztak meglepetést: tulajdonképpen azóta borítékolható volt a lépés, hogy 2023 szeptemberében Ursula von der Leyen bejelentette, hogy szubvenciós vizsgálatot indít az Európai Bizottság. A testület elnöke már akkor tényként, és nem feltételes módon beszélt a kínai autógyártóknak folyósított, a Kereskedelmi Világszervezet szabályait megsértő állami támogatásokról.
A kérdés csak annyi volt, hogy a legmagasabb vámkulcsot hol húzzák meg, és ebben a júniusi ideiglenes teherkivetés után csak annyi változás történt, hogy lehúzták 35,3 százalékra a legfelső kategóriát.
A plusztételek – amelyek az alap 10 százalékos autóbehozatali vámra tevődnek – így festenek:
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!