A kínai elektromos autók importjára pénteken kivetett büntetővámok – a német és a magyar kormányok heves ellenállásának dacára – már nem okoztak meglepetést: tulajdonképpen azóta borítékolható volt a lépés, hogy 2023 szeptemberében Ursula von der Leyen bejelentette, hogy szubvenciós vizsgálatot indít az Európai Bizottság. A testület elnöke már akkor tényként, és nem feltételes módon beszélt a kínai autógyártóknak folyósított, a Kereskedelmi Világszervezet szabályait megsértő állami támogatásokról.
A kérdés csak annyi volt, hogy a legmagasabb vámkulcsot hol húzzák meg, és ebben a júniusi ideiglenes teherkivetés után csak annyi változás történt, hogy lehúzták 35,3 százalékra a legfelső kategóriát.
A plusztételek – amelyek az alap 10 százalékos autóbehozatali vámra tevődnek – így festenek:
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább.
December 1-17. között féláron adunk 2 havi Signature PRO előfizetést!
Használd a KARACSONY2025 kuponkódot a "KUPON BEVÁLTÁSA" mezőben, és élvezd a prémium elemzéseket, hírleveleket, kedvezményes konferenciajegyeket és online klubokat!
Siess, mert a 2 havi akciós előfizetést csak december 17-ig tudod aktiválni, ne maradj le, részletek ITT!
További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!