Előfizetői tartalom

Online reklámok: két éves negatív trend tört meg

Portfolio
Az Interactive Advertising Bureau felülvizsgált iparági felmérése szerint 2002 negyedik negyedévében tört meg a két éve tartó csökkenő trend az online reklámpiacon. A tavalyi év utolsó három hónapjában 1.58 mrd USD-t költöttek online reklámra az Egyesült Államokban a hirdetők, mintegy 9%-kal többet mint a harmadik negyedévben. 2002 egészében az online reklámbevételek 6 mrd USD-re csökkentek (2001: 7.2 mrd USD). A teljes tavalyi év értékelésekor figyelembe kell venni, hogy az 1.2 mrd dolláros visszaesés közel 80%-a egy médiának, az AOL reklámbevételeinek visszaesésének köszönhető, a vezető piaci szereplők többsége az év egészében növelte reklám bevételeit.

Az amerikai online reklámköltés 2000-ben érte el csúcsát 8 mrd USD értékkel. A statisztikákkal kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy a piacot követő 3-4 kutató cég (IAB, eMarketer, Jupiter Research) adatai jelentős eltéréseket mutatnak egymáshoz viszonyítva, a reklámpiac más területeihez viszonyítva a felmérések alacsonyabb megbízhatósággal rendelkeznek. A Goldman Sachs...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Az előfizetés a következőket tartalmazza:

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés