A folyamatosan kedvező makrogazdasági mutatók mellett immár a vállalatok reklámozási kedve is határozott élénkülés képét vetítheti a befektetők elé. Az amerikai reklámpiac a TNS Media Intelligence legfrissebb felmérése szerint 6.8%-kal növekedett 3 év stabil csökkenését követően köszönhetően főként az élelmiszer-, autó- és szórakoztató ipari vállalatok növekvő reklámozási hajlandóságának. A teljes reklámköltés az idei első félévben 61.6 mrd USD-re emelkedett a tavalyi 57.7 mrd USD-ről. Az egyes médiumok vonatkozásában a legdinamikusabb fejlődést az internet érte el 15%-os növekedéssel, míg az USA-ban a reklám tortából a legnagyobb szeletet (42%) kihasító nyomtatott sajtó 8.6%-kal növelte bevételeit.
Az első félévben tapasztal közel 7%-os növekedés meglepetésként érte az amerikai szakértőket is. Vállalati szinten a legnagyobbak közül a General Motors, a Procter&Gamble és a Disney költésének megugrása volt kiemelkedő. Az első féléves adatok értékelésekor nem szabad elfelejteni, hogy az iraki háború előtt és alatt jelentkezett fogyasztói bizalomcsökkenés ellenére...
Kedves Olvasónk!
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Az előfizetés a következőket tartalmazza:
Portfolio.hu teljes cikkarchívum
Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái