A gyógyszeripari kutatásokat meglehetősen mitikus kép övezi, a befektetők jellemzően a nagy áttörést jelentő, milliárd dolláros bevételt ígérő gyógyszerek jövőbeli profit tartalma alapján szeretnek döntéseket hozni. Egy nemrég nyilvánosságra hozott kutatás azonban rámutat, hogy egy-egy gyógyszer várható értékét a fejlesztő vállalat számára távolról sem az elsőség ténye határozza meg. Az elemzés eloszlatja továbbá azt a tévhitet, hogy egy már piacon lévő gyógyszer hatékonyabb verziójának bevezetésével jelentős sikereket lehet elérni. A világ vezető menedzsment tanácsadó cégének, a McKinsey publikációja új megvilágításba helyezi a gyógyszeripari kutatást, egyes tanulságokat érdemes befektetői oldalon is megszívlelni.
Az elsőség sikerének tévhite Az 1991 és 2000 között bevezetett termékek körét vizsgálva a kutatás arra a megállapításra jutott, hogy jellemzően nem az adott betegség első gyógyszerei hozzák a gyártók számára a legnagyobb anyagi sikert. Az adott új termék megjelenését követő 2-5 évben piacra dobott gyógyszerek árbevételének jelenértéke várhatóan meghaladja...
Kedves Olvasónk!
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Az előfizetés a következőket tartalmazza:
Portfolio.hu teljes cikkarchívum
Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái