Előfizetői tartalom

Kelet-Európa nélkül nincs profit az autóiparban? - A beszállítók költöznek előbb...

Portfolio
Ettől a héttől kezdve a csehországi Kolinban is folyamatosan gördülnek le a szalagról a Peugeot-k, Citroenek és Toyoták. Az üzem teljes kapacitáskihasználtság mellett évi 300,000 autót képes gyártani. A Peugeot 107, a Citroen C1 és a Toyota Aygo egyaránt a gazdaságos kategóriába tartozik, a piac alsóbb rétegeit célozza meg. A PSA Peugeot citroen ezen kívül Szlovákiában is gyárat létesít, csakúgy mint a Kia. Mindeközben a Suzuki hazánkban terjeszkedik, így a CEE-régióban (Törökországot is beleértve) összesen immár 24 autó-összeszerelő üzem működik, számos alkatrészgyártó mellett - írja az Economist.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a régió outputja még mindig meglehetősen csekély a teljes európai termeléshez viszonyítva (3 millió vs. 18 millió db), a J.D. Power-LMC piaci elemzőcég szerint azonban figyelembe kell venni, hogy az elmúlt öt év során a kibocsátás 27%-kal nőtt, míg a hagyományos autógyártó országokban stagnálás volt megfigyelhető. Mára a legnagyobb közép-kelet-európai...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Az előfizetés a következőket tartalmazza:

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés