Előfizetői tartalom

További látványos növekedés előtt a diszkont-légitársaságok

Portfolio
A diszkont-légitársaságok a jövőben is gyors fejlődésre számíthatnak - a KPMG felmérése szerint idén a külföldre utazni kívánó magyarok csaknem 14 %-a választ fapados társaságot, szemben a tavalyi 5%-os aránnyal. A diszkont-légitársaságok piaci részesedése Magyarországon a jelenlegi 15%-ról 2010-re várhatóan 35%-ra nő, ami 4 millió utast jelent majd. "Felmérésünk is igazolta, hogy a fapadosokkal utazók nem feltétlenül 'diszkontutazók', és a repülőjegyen megtakarított összeget gyakran más turisztikai szolgáltatásra, például drágább hotelre költik" - hangsúlyozta a tanulmányt ismertető tájékoztatón Andrea Sartori, a KPMG partnere, a tanácsadó cég közép- és kelet-európai regionális irodája Turizmus, szabadidő és utazás csoportjának (KPMG TLT Group in CEE) vezetője.

A magyar légi közlekedés felépülőben van a 2001-2002-es mélypont után. A Ferihegyi repülőtér tavaly, Bécs és Prága után, a régió harmadik legforgalmasabb légikikötőjévé vált: rekordszámú, 6,5 millió utast regisztráltak, ami 28%-os növekedést jelent a 2003-as utasforgalomhoz képest. Mindössze másfél évvel budapesti megjelenésük után a fapados társaságok, az utasszámot...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Az előfizetés a következőket tartalmazza:

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés